سانسل
آموزش فروش تلفنی + بایدها و نبایدها

آموزش فروش تلفنی + بایدها و نبایدها

آموزش فروش تلفنی شیوه‌های موفقیت آمیز مهارت‌های فروش تلفنی، همچنین مهارت‌های ضروری فروش تلفنی وشیوه‌های جدید بازاریابی تلفنی آموزش می دهد. این تکنیک ها به اپراتورهای فروش تلفنی کمک می کند تا با سرنخ هایی مشتریان بالقوه را جذب کنند. بسیاری از فروشندگان فروش تلفنی تاثیر دوره های آموزش فروش تلفنی را دست کم می گیرند اما اگر به قدرت این تکنیک ها پی ببرند نقش فروش تلفنی پررنگ تر خواهد شد. یکی از راه های کسب موفقیت در کسب و کار، آموزش فروش و البته فروش تلفنی می باشد.

امروزه، بسیاری از افراد با استفاده از فروش تلفنی به کسب و کار خود رونق داده اند. جالب است بدانید استفاده از روش ها و ترفند های سنتی برای فروش کالا و خدمات نمی تواند گزینه خوبی برای رونق دادن به کسب و کار باشد. فروش تلفنی کالا و خدمات موجب می شود تا شما بتوانید از راه دور، اجناس و خدمات خود را به مشتریان به فروش برسانید در کاهش ترافیک شهر، سهیم باشید. مکالمه های کوتاهی که در فروش تلفنی به "ممنون، نیاز ندارم" ختم می شود یکی از دلایل نداشتن آگاهی فروشنده از نحوه فروش موفق است.


فروش تلفنی چیست؟

 فروش تلفنی با اختراع تلفن شروع شد و برخلاف تصور عام که فکر میکردند با گسترش تکنولوژی این شیوه بلا استفاده می‌شود، همچنان کاربرد دارد. در فروش تلفنی محصولات از طریق تماس تلفنی به صورت مستقیم عرضه می‌شود. این روش یکی از زیر مجموعه‌های فروش مستقیم است. بسیاری از کسب و کار ها برای آن که بتوانند میزان فروش کالا و خدمات خود را افزایش دهند، از فروش تلفنی استفاده می نمایند. استفاده از فروش های تلفنی، سبب می شود تا افراد بتوانند با استفاده از ترفند های خاص فروشندگی با تلفن، کالا های خود را به بهترین شکل ممکن به فروش برسانند و لذت ببرند. 


معرفی تاریخچه فروش تلفنی

نخستین کسانی که از تله مارکتینگ برای یافتن مشتری و برقرای ارتباط با مشتریان فعلی خود استفاده کردند، عرضه کنندگان فولاد بودند. بودجه بازاریابی تلفنی از بودجه ارسال نامه‌های تبلیغاتی برای اولین بار در سال 1981 در آمریکا بیشتر شد.

 

تاریخچه فروش تلفنی

معرفی سرفصل های آموزش فروش تلفنی

  • مهارت‌های جلوه‌دهنده فروش تلفنی
  • مهارت‌های قبل از شروع تماس تلفنی
  • راه‌های اجرا فروش موفق
  • شناخت شخصیت مشتری از طریق تماس تلفنی
  • روش برقراری ارتباط با مسئول دفتربرای همکاری
  • شناخت کلمات و جملاتی  که نباید در مکالمه بکار گرفته شود
  • روش‌های پیگیری
  • نکات مهم ارسال پیغام در آموزش فروش تلفنی
  • مکالمات بین المللی
  • نحوه صحبت با مشتری شاکی در آموزش فروش تلفنی
  • برنامه‌ریزی موفق
  • چالش گوش دادن دقیق
  • طرح سوال در جلسه با مشتریان 
  • فروش از راه اعتراض
  • مذاکره

تاریخچه فروش تلفنی

مهم ترین ترفندهای دوره آموزش فروش تلفنی 

یکی از تکنیک های جذب مشتری به روش فروش تلفنی، ارسال پیامک های تبلیغاتی است. به دلیل گستردگی و متعدد بودن کسب و کار ها، بسیاری از افراد ممکن است فروشگاه شما را مشاهده نکرده باشند. به همین دلیل، می بایست با استفاده از پنل پیامکی، یک تبلیغ مناسب تهیه نمایید و آن را به تمامی افراد شهر خود ارسال کنید تا دیگران کسب و کار شما را بشناسند و برای خرید به فروشگاه شما مراجعه نمایند.

یکی دیگر از تکنیک هایی که در دوره آموزش فروش تلفنی می آموزید، جذب مشتری با تماس تلفنی می باشد. بسیاری از افراد، بر این عقیده باورند که با تماس تلفنی نمی توان مشتری را جذب نمود و خود را با جمله روزی دهنده خداست، فریب می دهند. در تماس های تلفنی برای جذب مشتری، ممکن است به افراد زیادی در سازمان ها و ارگان های مختلف برخورد کنید که هر کدام آن ها، بخواهند بخش انبوهی از کالا های شما را خریداری نمایند و در نتیجه شما بتوانید اجناس فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن به فروش برسانید.

یکی از مهم ترین ترفند هایی که در دوره آموزش فروش تلفنی، آن را فرا می گیرید نوع برقرای و گفتگو با مشتریان می باشد. برای آن که بتوانید مشتریان را مجذب کسب و کار خود نمایید، می بایست با لحنی آراسته با آن ها سخن بگویید. در دوره های آموزش فروش تلفنی، به شما آموزش داده می شود که چگونه با تمامی مشتریان با اخلاق های مختلف برخورد کنید تا آن ها به فروشگاه شما علاقه مند بشوند و در نتیجه برای خرید و فراهم نمودن نیاز های خود، از فروشگاه شما استفاده نمایند. استفاده از این ترفند، علاوه بر افزایش مشتری، موجب پر شدن لیست مشتریان ثابت شما نیز می شود.

ترفندهای فروش تلفنی موفق

 

آیا فروش تلفنی با بازاریابی تلفنی متفاوت است؟

بله این دو متفاوت از یکدیگر هستند. پیدا کردن نیازهای مشتری، ایجاد کردن تعامل و رابطه خوب با او در حیطه بازاریابی تلفنی قرار می‌گیرد اما در فروش تلفنی برای فروش مستقیم محصول و ایجاد وسوسه برای خرید در مشتری تلاش می‌شود که در آموزش فروش تلفنی به تکنیک های آن می پردازیم.


لزوم توجه به آموزش فروش تلفنی

برای ارتقاء عملکرد تیم فروش و میزان فروش سازمان یا شرکت آموزش فروش تلفنی واجب است. با وجود شبکه های مجازی متفاوت هنوز هم فروش تلفنی جایگاه و اهمیت خود را دارد. دوره‌های آموزش فروش تلفنی درون سازمانی شامل مباحث کاربردی با درنظر گرفتن تجربیات شرکت‌کنندگان مختلف گذشته، به صورت مرحله‌ای و در کوتاه ترین زمان آموزش داده می‌شود.


آیا دوره‌های آموزش فروش تلفنی در ایران کاربرد دارد؟

تمام نکات مربوط به مدیریت در ایران کاربرد دارد. در دوره آموزش فروش تلفنی مدیریت نکات و تکنیک های فروش تلفنی موفق آموزش داده می‌شود که بسیاری از سازمان‌ها با گذراندن دوره‌ها، فروش موفقی را تجربه کرده‌اند. هیچ قانونی برای فروش تلفنی در ایران درنظر نگرفته شده است زیرا فروشنگان فروش تلفنی تنها یک فروشنده هستند و صاحب محصولات نیستند.

مهم ترین مزایای فروش تلفنی برای برای کسب و کار

آموزش فروش تلفنی موارد زیر را جزء مزایای مهم فروش تلفنی معرفی می کند:

  • تبدیل اطلاعات مشتریان به فروش توسط کارشناسان فروش
  • صرفه جویی در هزینه‌ها و افزایش فروش
  • کاهش هزینه‌های ایاب ذهاب توسط فروش تلفنی
  • انجام فرآیند فروش به کمک اطلاعات مشتریان که قبلا توسط بازاریابان جمع‌آوری شده
  • احساس حرفه‌ای بودن کسب و کار شما از سمت مشتری
  • کمک برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل
 

دوره آموزش فروش تلفنی حرفه ای

آیا فروش تلفنی همانند قبل موثر است؟

برخلاف اعتقاد کارشناسان که معتقدند تکنیک‌های فروش تلفنی به پایان رسیده است و اینترنت در همه جامعه نفوذ کرده است، هنوز هم استفاده از تکنیک‌های موفق فروش تلفنی بسیار موثر است.


فروش تلفنی چه اهدافی دارد؟

در این قسمت از آموزش فروش تلفنی به اهداف فروش تلفنی در کسب و کار می پردازیم:

  • فروختن محصولات
  • برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه
  • نظرسنجی از مشتریان
  • ترغیب مشتریان قبل برای خرید دوباره و تقویت ارتباط با مشتریان موجود در فروش تلفنی


بررسی اهداف فروش تلفنی


آموزش فروش تلفنی حضوری

اگر به دنبال راهی برای رونق کسب و کار خود هستید، بهترین گزینه برای شما فرا گرفتن آموزش فروش تلفنی حضوری است. امروزه روش های بسیار زیادی برای رونق کسب و کار و افزایش تعداد مشتریان و حتی خلاص شدن از شر کسادی بازار است. به همین دلیل نمی توان از ترفند های قدیمی برای جذب مشتری استفاده نمود. یکی از بهترین راه ها برای فراخواندن مشتری به کسب و کار، استفاده از روش فروش تلفنی یا فون مارکتینگ است.

خوشبختانه امروزه روش ها و ترفند های بسیار زیادی در زمینه فروش تلفنی وجود دارد که افراد می توانند به وسیله آن ها مشتریان زیادی را کسب و کار خود فرا بخوانند. در بسیاری از مواقع ممکن است افراد در استفاده از روش فروش کالا و خدمات به صورت تلفنی با شکست مواجه شوند؛ این امر زمانی رخ می دهد که آن ها بدون دانش قبلی دست به انجام این کار برده اند. اما اگر بتوانید تمامی ترفند های فروش تلفنی را از اساتید مجرب و کاربلد فرا بگیرید، می توانید به کمک این روش در کمترین زمان مشتریان زیادی را مجذوب کسب و کار خود کنید و در آمد خود را چندین برابر افزایش دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه فرا گرفتن آموزش فروش تلفنی حضوری بیشتر آشنا شوید.


آموزش فروش تلفنی حضوری


نحوه فرا گرفتن آموزش فروش تلفنی حضوری

برای افزایش تعداد مشتریان و در آمد خود، می بایست نکات مهم و آموزش فروش تلفنی حضوری را فرا بگیرید تا بتوانید از مزایای فراوان این روش بهره مند شوید. خوشبختانه امروزه در سراسر کشور، مراکز آموزشی بازاریابی بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید با مراجعه به یکی از آن ها، برای فرا گرفتن آموزش فروش تلفنی حضوری اقدام کنید و تمامی نکات مهم مربوط به این ترفند را بیاموزید. برای آن که بتوانید از طریق روش فروش تلفنی به کسب و کار خود رونق دهید و نتیجه مطلوبی دریافت نمایید، می بایست ابتدا آموزشات را فرا بگیرید. پیشنهاد می شود برای آن که تمامی آموزش و ترفند های لازم را به خوبی فرا بگیرید، به مراکز آموزشی معتبر مراجعه کنید تا در کمترین زمان ممکن بتوانید در آمد خود را چندین برابر کنید و لذت ببرید.


نحوه فرا گرفتن آموزش فروش تلفنی حضوری

ترفند های فروش تلفنی حرفه ای

اگر به دنبال راهی برای خلاص شدن از شر کسادی بازار کسب و کار و کمبود در امد خود هستید، بهترین گزینه برای شما فرا گرفتن آموزش فروش تلفنی حرفه ای است. امروزه یکی از موثر ترین روش ها برای افزایش در آمد در کسب و کار، فروش تلفنی به صورت حرفه ای است. در ادامه با ما همراه باشید تا با ترفند ها و نحوه برگزاری جلسات آموزش فروش تلفنی حرفه ای بیشتر آشنا شوید.

در جلسات آموزش فروش تلفنی حرفه ای، متخصصان و اساتید ترفند هایی فراتر از جلسات آموزش فروش تلفنی ساده به شما آموزش می دهند. استفاده از این ترفند ها سبب می شود تا درصد موفقیت شما در فروش تلفنی از 40 به 80 درصد ارتقاء پیدا کنید. یکی از مهم ترین ترفند ها، نحوه برقراری ارتباط صمیمی و گرم با مشتری است؛ متخصصان تمامی ترفند های برقراری ارتباط صمیمی و گرم را به شما آموزش می دهند تا بتوانید تمامی مشتریان را با سلیقه های متفاوت مجذوب کسب و کار خود کنید و تعداد مشتریان ثابت خود را افزایش دهید.


آموزش فروش تلفنی حرفه ای


مزایای شرکت در جلسات آموزش فروش تلفنی حرفه ای

خوشبختانه امروزه به لطف فناوری و تکنولوژی، افراد می توانند در هر مکانی که حضور دارند، از مزیت های جلسات آموزش فروش تلفنی حرفه ای بهره مند شوند. وبسایت های بسیار زیادی زیر نظر اساتید مجرب و متخصص فعالیت می کنند که در زمان های معین، دوره های آموزشی فروش تلفنی ساده و حرفه ای را برگزار می کنند. شما می توانید با مراجعه به وبسایت های معتبر، در جلسات آموزشی فروشی تلفنی به صورت حرفه ای شرکت کنید و تمامی نکات و ترفند های لازم را برای جذب مشتریان فرا بگیرید. لازم به ذکر است، برای فرا گرفتن آموزشات به صورت دقیق، سعی کنید در جلسه یک دفتر و مداد به همراه داشته باشید و نکات ضروری را یادداشت نمایید.


تکنیک های برتر آموزش فروش تلفنی حرفه ای


امروزه طبق آمار بدست آمده بیش از 99.9 منازل مجهز به تلفن خانگی هستند و بیش از 95 درصد مردم دارای گوشی موبایل همراه می باشند. به همین دلیل، شما می توانید با دریافت شماره تماس مشتریان خود و حاصل کردن تماس با آن ها، تعداد مشتریان خود را در طول روز چندین برابر افزایش دهید و به در آمد های خوبی برسید. به همین دلیل، در جلسات آموزشی به شما آموزش داده می شود که چگونه شماره تماس مشتریان خود را دریافت کنید و آن ها را به وسیله یک تماس ساده به کسب و کار خود جذب کنید.

لازم به ذکر است، با این روش می توانید تعداد مشتریان ثابت خود را نیز افزایش دهید و دیگر نگران امنیت شغلی خود نباشید. شرکت در جلسات آموزش فروش تلفنی از مزایای فراوانی برخوردار است. به همین دلیل اگر به مشکل کسادی کسب و کار خود مواجه هستید، فرصت را غنیمت شمارید و در کلاس های آموزشی فروش تلفنی حرفه ای شرکت کنید و از مزایای فراوان جلسات بهره مند شوید.


صفر تا صد آمورش فروش تلفنی حرفه ای
 

مهم‌ترین نکاتی که در فروش تلفنی باید درنظر گرفته شود

پس از مرور و آشنایی با قوانین فروش تلفنی در این بخش از آموزش فروش تلفنی به بایدها و نبایدها در این زمینه می‌پردازیم:

  • نگرش شما از طریق اعتماد به نفستان بازتاب داده می‌شود، پس در مرحله اول باید اعتماد به نفس داشته باشید و خودتان را قبول داشته باشد.
  • صداقت داشته باشید.
  • برای رسیدن به نتایج خوب باید صبور باشید.
  • از سلامت خط تماس خود باید اطمینان داشته باشید.
  • برای هماهنگی زمان و تاریخ خالی باید تقویم به همراه داشته باشید.
  • خواسته خود را خیلی کوتاه با منشی مدیران مطرح کنیم و سعی در برقراری ارتباط با مدیر سازمان یا شرکت داشته باشیم.
  • اشتیاق خود را درباره محصول باید نشان دهید.
  • بخاطر تماس خود عذرخواهی نکنید.
  • از به چالش کشیدن نظر مخالف مشتری از طریق سوالات مختلف نترسید.
  • از تغییر نگرش خود در صورت کارا نبودن، نترسید.
  • در مقابل پاسخ‌های مشتری بی ادبی و بی احترامی نکنید.

نکات مهم در فروش تلفنی

  • حواستان نباید در زمان برقرای تماس و صحبت با مشتری پرت شود.
  • تاکید آموزش فروش تلفنی در صورتیکه از جواب سوال مشتری اطلاعی ندارید،  این است که حدس نزنید. پس از پرس‌وجو دوباره تماس بگیرید و اطلاع دهید.
  • صحبت مشتری راقطع نکنید.
  • در مورد محصولات، زمان‌بندی تماس و یا هرچیز دیگری که نمیتوانید به آن عمل کنید به مشتری قول ندهید.
  • عجولانه صحبت نکنید تا با اعتماد به نفس بنظر برسید.
  • از قطع کردن تلفن بر روی مشتری خودداری کنید.
  • در محیطی آرام تماس برقرار کنید تا صداهای پس زمینه کیفیت تماس شما را از بین نبرد.
  • با مشتری بحث نکنید.
  • از اصرار زیاد برای فروش محصول و خدمات خود خودداری کنید.

مواردی که گفته شد همه نکات مهم در فروش تلفنی نیستند، اما همه دستورالعمل‌هایی که ملزم به رعایت آن هستید، در دوره‌های آموزش فروش تلفنی آموزش داده می‌شود.

انواع فروش تلفنی


چرا اصرار زیاد به مشتری در فروش تلفنی تاثیر منفی دارد؟

اصرار به مشتری و قرار دادن آن در شرایطی که مجبور به خرید شود، در زمان گذشته بازدهی داشته اما در زمان حال این کار مشتری را از محصولات و خدمات شما فراری میدهد. به جای این کار با استفاده از جملاتی مثل کم بودن تعداد محصول یا قیمت محصول بعد از تخفیف، مشتری را به خرید ترغیب کنید. آموزش فروش تلفنی برای یادگیری این نکات و برای اینکه تبلیغات نتیجه عکس برای شما نداشته باشد، ضروری است.


کارشناسان فروش تلفنی چه وظایفی دارند؟

در ادامه به اصلی‌ترین وظایف کارشناسان فروش  تلفنی اشاره شده:

  • برقراری ارتباط با مشتریان فعلی برای انتقال اطلاعات یک محصول توسط اسکریپت فروش
  • پاسخ‌دهی دقیق به سوالات
  • طرح سوال برای اطلاع از نیازمشتری
  • راهنمایی کردن مشتتریان به سمت تیم فروش
  • اطلاعات مشتریان را در پایگاه داده وارد و بروزرسانی کنند
  • سفارشات را پردازش و وارد کنند
  • کارشناس فروش تلفنی به پیشنهادات و انتقادات مشتریان رسیدگی می کند
  • از اطلاعات مفید یادداشت‌برداری کنند
  • تماس‌ها و فروش‌ها را بطور دقیق ثبت کنند
 
آموزش فروش تلفنی بین المللی

تاکید بر اهمیت ارزشمندی وقت مخاطب در دوره های آموزش فروش تلفنی

یکی از دلایل اهمیت آموزش فروش تلفنی، تذکرهای لازم برای توجه به وقت مخاطب است. زمانی که تماس را برقرار می‌کنید ممکن است مشغله کاری زیادی داشته باشد یا در موقعیت حساسی باشد که به تماس شما پاسخ داده، پس باید برای وقت مخاطب  ارزش قائل شویم و در کمترین زمان اطلاعات کامل و دقیقی ارائه دهیم. برای ارائه این مطالب تکنیک‌هایی لازم است که در دوره‌های آموزشی به آن میپردازیم.
 

رازهای فروش تلفنی موفق

برای آن که بتوانید یک فروش تلفنی موفق داشته باشید، می بایست نکاتی را رعایت کنید. یکی از مهم ترین نکاتی که می تواند مشتری های تلفنی شما را افزایش دهد، نوع لحن و گفتار شما می باشد. زمانی که شما در فروش کالا و خدمات خود به صورت تلفنی با لحنی خوب و زیبا ارتباط برقرار می کنید، سبب می شود که مشتری تمایل بیشتر برای خرید از شما را داشته باشد و حتی در مواقع دیگر نیز، برای برطرف نمودن نیاز های دیگر به شما تلفن کند.

از دیگر نکاتی که می بایست در فروش تلفنی رعایت نمود، پخش شماره است. شاید تابحال افرادی را مشاهده فرموده باشید که به صورت تلفنی، فروش موفقی ندارند و تمایلی برای استفاده از فروش به روش تلفنی ندارند. زمانی که شما با استفاده از آگهی های تبلیغاتی، شماره تلفن فروش کالا و خدمات خود را بین مشتریان و خریداران پخش نمایید، سبب می شود تا افراد با کسب و کار شما آشنایی بیشتری پیدا کنند و در نتیجه شما بتوانید فروش تلفنی موفق داشته باشید. پیشنهاد می شود برای پخش نمودن شماره فروش کالا و خدمات خود در میان مشتریان، از سایت های تبلیغاتی معتبر استفاده نمایید.
 
رازهای فروش تلفنی موفق
 
 

فروش تلفنی در ایران بیشتربرای کدام کسب وکار‌ها استفاده می‌شود؟ 

درمناطق جغرافیایی مختلف، قواعد فروش تلفنی متفاوت است. برای مثال در آمریکا خدمات تفریحی و مسافرتی، خیریه و ادارات به فروش تلفنی وابسته هستند اما در ایران اینطور نیست و بیشتر کلاس‌های کنکور و خدمات بیمه از این روش استفاده می‌کنند.
 

انواع فروش تلفنی چیست؟

در آموزش فروش تلفنی دو حوزه B2B و B2C  به عنوان انواع فروش تلفنی در بخش عمده آموزش داده می شود. زمانیکه محصولات بطور مستقیم به مشتری فروخته شود، B2C و به فروش بین دو شرکت، B2B گفته می‌شود. در صورت موفقیت فروش تلفنی در حوزه B2B، منجر به تماس تلفنی کسب وکارها برای ثبت سفارشات بعدیشان می‌شود.
 
 
لزوم توجه به آموزش فروش تلفنی
 

جنبه‌های حقوقی و قوانین فروش تلفنی

یکی از نکات مهمی که در آموزش فروش تلفنی به آن پرداخته می‌شود، جنبه‌های حقوقی فروش تلفنی در ایران و دیگر کشورها است که به آن می‌پردازیم:
  • در ایران قانون یا حریم شخصی برای افراد در خصوص اینکه حق شکایت و نارضایتی داشته باشند که با آنها تماس گرفته شده، وجود ندارد. فقط میتوانند دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را غیرفعال کنند.
  • در بسیاری از کشورها مثل آمریکا، افراد میتوانند شماره خود را ثبت کنند برای اینکه با آنها تماس گرفته نشود اما به دلیل به رسمیت شناخته شدن بازاریابی تلفنیB2B، شماره تلفن کسب و کارها قابل ثبت کردن نیست.
  • شرکت‌هایی که به وسیله فروش تلفنی میخواهند فعالیت کنند باید اطلاعات کامل خود را در یک سامانه ثبت کنند و یک کد(SAN) دریافت کنند. پس از آن به دیتابیس شماره ممنوعه دسترسی دارند.

آموزش رایگان فروش تلفنی

آموزش نوشتن متن اصولی بازاریابی و فروش تلفنی

یکی از مسائل مهم در دوره آموزش فروش تلفنی، نحوه نوشتن متن بازاریابی است. متن یا همان اسکریپت فروش برای بازاریاب در نقش یک راهنما است و برای انتقال واضح پبام به خریدار کمک می کند. نکات زیر برای نوشتن متن در این زمینه بسیار مهم است:


1. قبل از بیان ویژگی محصول، نیاز مشتری را بازگو کنید

روش اصولی این است که بازاریابان فروش تلفنی در متنی که آماده می کنند، قبل از بیان ویژگی محصول، نیاز مشتری را بازگو کنند و یا در مشتری احساس نیاز ایجاد کنند. در صورتیکه مطلب اینگونه بیان شود، در مشتری حس مهم بودن ایجاد می شود. در غیر این صورت ماجرا برعکس می شود و مشتری احساس می کند که بازاریاب می خواهد به هر طریقی محصول را به اون بفروشد.


2. اطمینان دادن به مشتری

نکته مهم دیگر در آموزش فروش تلفنی برای نوشتن متن بازاریابی اطمینان دادن به مشتری است. مشتریان بالقوه زمانی به مشتری ثابت و وفادار تبدیل می شوند که از برند خریداری شده اطمینان حاصل کنند و به این منظور باید در نوشتن متن از ادبیاتی استفاده شود که این اطمینان را در مشتری ایجاد کند. ارائه نمونه کار می تواند به افزایش فروش کمک کند.


3. نحوه شروع مکالمه

سلام، آقای/ خانم ……..

من ………. هستم از شرکت ………….

می تونم  در مورد …… با شما صحبت کنم. فقط ۳ دقیقه طول می کشه.

4. بازگو کردن ویژگی های محصول

مواردی که برای بیان ویژگی های محصول باید بیان کنید شامل این گزینه ها می شود: نام کامل محصول، کاربرد محصول، میزان رضایت مصرف کنندگان، عمده خریداران محصول، قیمت دقیق محصول، مشخصات فنی و محصولات مشابه و تخفیف‌های ویژه.


5. فهرست بندی

آموزش فروش تلفنی تاکید دارد که بازاریابان باید مشتریان را بر اساس جنسیت، داشتن و نداشتن سابقه خرید از بازاریاب یا شرکت، محل فعالیت و میانگین درآمد طبقه بندی کنند. سپس با توجه به طبقه بندی به دست آمده متن های مناسب آماده کنند و از هر کدام در شرایط خاص خود استفاده کنند.


6. در نظر گرفتن پاسخ های احتمالی

یک بازاریاب خبره قبل از شروع فروش تلفنی باید براساس تجربه خود و همکاران، نظرسنجی های سایت و غیره سوال های احتمالی به همراه پاسخ کامل را در متن بازاریابی بنویسد که در صورت نیاز بتواند با اعتماد به نفس و آرامش کامل جواب مشتری را بدهد و جلب اعتماد کند. یکی از مزیت هایی که متن بازاریابی برای شرکت ها دارد این است که راحت تر می توانند روش های فروش خود را اصلاح کنند و تیم های فروش را با یکدیگر متحد کنند که این روند باعث ارتباط موثر با مشتری می شود.

 

متن بازاریابی و فروش تلفنی

فروش تلفنی در کسب و کارهای جدید به چه منطور انجام می‌شود؟

جلب اعتماد در فروش تلفنی از سمت شرکت‌های بزرگ در ابتدای کار کمی دشوار است اما از این روش برای ارائه پیشنهاد و قرار ملاقات استفاده می‌شود.


موفق‌ترین روش برای فروش در اولین تماس چیست؟

بهتر است در تماس اول بیشتر به نیازهای مشتری توجه کنید و از سلیقه او اطلاعات کسب کنید، تا اینکه تبلیغ کنید.

فروش تلفنی موفق

تذکری مهم برای فروش تلفنی

اگر تماس‌ها و تبلیغات تلفنی شما باعث ایجاد مزاحمت برای مخاطب شود، با شکست روبه رو خواهید شد. هیچکس علاقه‌ای ندارد در شلوغی کارهای روزمره خود به صحبت‌های شما که حتی ممکن است علاقه‌ای به آنها نداشته باشد، گوش کند. پس همیشه درنظر داشته باشید که مخاطبان را آزرده نکنید چون ممکن است حتی بجای فروش موفق از سازمان شما بیزار شوند.


بهترین روش برای شروع تبلیغات تلفنی چیست؟

فروش تلفنی تماس‌های پشت‌سرهم، بدون‌هدف و بدون‌نتیجه نیست، برای دریافت نتیجه عالی، در ابتدا باید به موارد زیر عمل کنید:

  • تهیه لیست تماس از مخاطبان: تهیه لیستی هدفمند که تا حدودی با ویژگی‌ها و سلایق صاحبان شماره آشنایی داشته باشیم، کمک مهمی میکند. 
  • از محصولات و خدمات خود شناخت کافی داشته باشید: با شناخت کافی از محصولات می‌توانید راهنمایی دقیق و خوبی برای مخاطب داشته باشید همچنین شانس تبدیل مخاطب به مشتری بیشتر می‌شود.
  • درمورد بازار محصولات و خدمات تحقیق کنید: قبل از شروع بازاریابی و فروش تلفنی، با تحقیق و برررسی بازار، نیازها و سلایق و سابقه خرید مخاطبان را به‌دست می‌آورید.

فروش تلفنی موفق

بزرگترین مزیت تهیه لیست تماس هدفمند چیست؟

تهیه لیست تماسی از مخاطبین که حداقل سطح علاقه آنها را بدانیم، بزرگترین مزیت برای فروش تلفنی است و از برخورد سرد مخاطب با ما جلوگیری میکند. به این حالت اصطلاحا تماس سرد می‌گویند.  تهیه لیست هدفمند تماس سرد را به حداقل میرساند، در وقت و هزینه صرفه‌جویی میکند و از آسیب‌های روحی جلوگیری میکند.


تماس سرد چه زمانی اتفاق می‌افتد و علت آن چیست؟

زمانی که استقبال گرمی از مخاطب دریافت نکنید، تماس سرد اتفاق می‌افتد و علت آن می‌تواند از موارد زیر باشد:

  • قبلا خریدی از شرکت شما نداسته
  • نیاز و یا رغبتی برای خرید محصول شما ندارد


مهم‌ترین نکات موثر در فروش تلفنی موفق

برای آن که بتوانید از دوره های آموزش فروش تلفنی، نهایت سود را برده باشید می بایست به تمامی نکات توجه نمایید. در جلسات آموزشی، نکات بسیار ریز و کوچکی درباره مشتری مداری به افراد آموزش داده می شود که می بایست برای یادگیری بهتر آن ها را یادداشت نمایید. اگر تمامی نکات ریز و درشت جذب مشتری به روش تلفنی را بیاموزید، می توانید در کمترین زمان ممکن به درآمد های خوبی برسید. استفاده از ترفند ها و روش های سنتی نمی تواند گزینه خوبی برای رونق کسب و کار ها باشد. به همین دلیل می بایست برای جذب مشتریان از ترفند های مدرن همچون فروش تلفنی استفاده نمایید. ترفند جذب مشتری به روش فروش تلفنی، بسیار پر کاربرد و موثر است اما دارای نکات خاصی می باشد.

دوره رایگان آموزش فروش تلفنی

نکات طلایی در فروش تلفنی

  • پرگویی نکنید: صحبت زیاد ممکن است از حوصله مشتری خارج باشد و در برابر گفته ما دچار سردرگمی شود و در نهایت از خرید منصرف شود. پس بهتر است با جملات کوتاه پاسخ جواب‌های مشتری را بدهیم و ویژگی‌های خاص و متفاوت محصول خود را معرفی کنیم.
  • انتخاب بهترین هدف: در فروش تلفنی برقراری ارتباط با مشتری و ایجاد حس خوب برای او، بهترین و مهم‌ترین هدف است. در صورتیکه تماس حس مزاحمت برای مشتری داشته باشد نتیجه مورد نظر را ندارد پس بهتر است قبل ازتماس اطلاعات کافی داشته باشیم و بجای جملات سوالی جملات خبری و انگیزشی از قبل آماده کنیم و بگوییم تا حس مثبتی داشته باشد.
  • قبل از معرفی خدمات اجازه بگیرید: میل مشتری برای برقراری تماس و مکالمه مهم‌ترین اصل در فروش تلفنی است. پس بهتر است قبل از معرفی خدمات ابتدا خودتان را معرفی کنید و سپس در صورت اجازه و خواست مخاطب، خیلی کوتاه خدمات و محصولات را معرفی کنید. در غیر این صورت ممکن است با بازخورد خوبی مواجه نشوید.
  • فن بیان مناسب: لحن صمیمی و مودبانه از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی است که مسئول فروش باید داشته باشد.
  • طفره نروید: طفره رفتن مسئول فروش در مقابل سوالی که جوابش را نمیداند و سعی در دور کردن ذهن مشتری از آن سوال دارد، نقص بزرگی است. در این مواقع اعتماد به نفس خود را از دست ندهید و جواب سوال را به بعد موکول کنید.

 

تکنیک های فروش تلفنی موفق

حرفه‌ای ترین تکنیک های فروش تلفنی

  • به خوبی محصولتان را بشناسید: تحقیقات خود را در مورد یا خدماتی که میخواهید معرف یکنید قبل از تماس گرفتن کامل کنید و برای سوال‌هایی که ممکن است مشتری از شما بپرسد جواب آماده داشته باشید.
  • تعداد افرادی که روزانه میخواهید تماس بگیرید را مشخص کنید: مشخص کردن تعدادتماس‌ها و برنامه‌ریزی باعث جلوگیری از به هدر رفتن زمان شما بالا رفتن کارایی شما در روز می‌شود. قبل از تماس هیچ یک از مشتری‌ها را تصور نکنید که محصول را نمیخرد و از لیست خود حذف کنید، از ابتدا تا انتهای لیست را به ترتیب تماس بگیرید و صحبت کنید.
  • شناخت مشتری: با استفاده از نرم‌افزارCRM یا هرنرم‌افزار دیگری که در دسترس دارید اطلاعات مشتری را بشناسید و بهترین زمان برای تماس با او را انتخاب کنید. برای داشتن یک فروش تلفنی موفق اطلاعات مشتری را قبل از تماس جمع‌آوری کنید نه در حین تماس
  • برای مکالمه تلفنی آماده باشید: قبل از اینکه تماس بگیرید، چندبار با خود تمرین کنید، صدای خود را ضبط کنید تا متوجه لهجه، توپوق‌ها و تکیه کلام‌های تکراری خود بشوید و آن‌ها اصلاح کنید.
  • از الگو شروع مکالمه استفاده کنید: 1.خودتان را معرفی کنید 2.شرکتتان را معرفی کنید 3.مزایای محصولتان را معرفی کنید.

نکته: از جملاتی مثل ببخشید مزاحم شدم یا وقتتان را گرفتم استفاده نکنید و جملاتی مثل اگر فرصت دارید مزایایی که محصول ما میتواند برایتان داشته باشد را توضیح دهم، جایگزین کنید.

  • معرفی مزایای کالا یا سازمان: مزایایی مثل صرفه‌جویی مالی و زمان، مزیت رقابتی، منطبق بودن با جدیدترین محصولات را میتوانید معرفی کنید.

سناریو فروش تلفنی

  • کاغذ، خودکار و ماشین‌حساب در دسترس داشته باشید: برای فروش تلفنی در طول تماس خیلی نباید سوال تکرای از مخاطب بپرسید، پس بهتر است کاغذ و خودکار داشته باشید تا هم اطلاعات را دقیق یادداشت کنید که از یاد نبرید و هم اگر در حین مکالمه مشتری به نکته خاص و مهمی اشاره کرد، یادداشت کنید.
  • چاپلوسی نکنید: شاید کمی تعریف در فروش تلفنی از مخاطب به فروش کمک کند، اما نباید به چاپلوسی تبدیل شود. مشتری حس خوبی از این دروغ ندارد. چند نقطه قوت از مشتری پیدا کنید و از آنها تعریف کنید.
  • از شنیدن نه ناراحت نشوید: یک امر طبیعی است که بعضی افرادی که با آنها تماس میگیرید محصول شما نپسندند و یا نیاز نداشته باشند، پس اگر با جواب منفی آنها روبه رو شدید نباید ناامید شوید و پشتکار خود را از دست بدهید.
  • تشکر کردن در پایان تماس: در انتها حتما از زمانی که فرد  به شما داده تشکر کنید.
  • تماس مستمر: اگر جواب نگرفتید بازهم تماس بگیرید، بسیاری از فروش‌های تلفنی پس از چندبار تماس و مکالمه به موفقیت رسیده. حتی اگر موفق به فروش شدید پس از مدتی تماس بگیرید و از رضایت مشتری نسبت به محصول آگاه شوید.


فوت کوزه‌گری در فروش تلفنی چیست؟

به عنوان مشتری با رقیبانتان تماس بگیرید و نکات مهمی که از پرسش‌ها دریافت میکنید را به تکنیک‌های فروش تلفنی خود اضافه کنید و رعایت کنید.

سناریو فروش تلفنی

کاربرد خدمات فروش تلفنی چیست؟

یکی از مهم ترین کاربردهای خدمات فروش تلفنی، کمک به گستره‌ی وسیعی از سازمان‌ها و کسب‌وکارها برای دست‌یابی به نتایج بهتر است. تماس با افراد و معرفی محصولات از شناخته شده ترین گونه های بازاریابی و فروش تلفنی است. در داد و ستدهای شرکت ها با یکدیگر، معرفی رویدادی خاص و حتی کارزارهای سیاسی، از استراتژی های قابل توجه در بازاریابی تلفنی است.

نهادهای برگزار کننده مراسمات و رویدادها، با استفاده از بازاریابی و فروش تلفنی، میزان شرکت کنندگان خود را به حداکثر میرسانند. به عنوان مثال شرکت هایی که رویدادی با اهداف آموزشی برگزار می کنند، می توانند از این طریق اطلاع رسانی کنند و افراد را برای شرکت در مراسم تشویق کنند. همچنین در کارزارهای سیاسی از بازاریابی و فروش تلفنی استفاده می شود. نمایندگان برای شرکت در انتخابات برای معرفی سیاست های خود از تماس تلفنی بهره میبرند. کارزارهای سیاسی در کشورهای غربی برای تامین منابع مالی خود با استفاده از منابع عمومی، به خدمات بازاریابی تلفنی وابسته هستند.

پادکست فروش تلفنی

معایب فروش تلفنی

در کنار دارا بودن مزایای فراوان فروش به صورت تلفنی، معایب کوچکی نیز وجود دارد. یکی از بارز ترین معایب فروش کالا و خدمات به صورت تلفنی، دیده نشدن حضوری مشتری و فروشنده است. امروزه، بسیاری از افراد سودجو با استفاده از فروش  تلفنی اقدام به کلاه برداری می کنند و پس از دریافت پول، کالایی را برای خریدار ارسال نمی کنند. لازم به ذکر است که پیش از خرید کالا به صورت تلفنی، حتما از معتبر بودن فروشگاه استعلام بگیرید و اطمینان حاصل نمایید تا بعد از آن بتوانید با خیالی آسوده پول را واریز نمایید.


آموزش فروش تلفنی سازمانی

اگر به دنبال راهی برای موفقیتی در کسب و کار و فروش کالا های خود هستید، بهترین گزینه برای شما شرکت در جلسات آموزش فروش تلفنی سازمانی است. امروزه افراد برای آن که بتوانند کالا و خدمات خود را به صورت انبوه به فروش برسانند، نمی توانند از روش های قدیمی و پیش پا افتاده استفاده نمایند چرا که کسی دیگر به تبلیغات قدیمی توجهی نمی نماید. به همین دلیل، می بایست از روش های مدرن  استفاده نمود.

در بسیاری از مواقع افراد با استفاده از این روش موفق نشده اند و نتوانستند کالا و محصولات خود را به فروش برسانند. این امر زمانی رخ می دهد که بدون اطلاعات و دانش قبلی دست به انجام فروش تلفنی سازمانی برده شود. البته در نظر داشته باشید بسیاری از وبسایت ها در زمینه فروش تلفنی سازمانی ممکن است اطلاعات نادرستی را در اختیار شما قرار دهند. به همین دلیل می بایست به آموزه های وبسایت های مختلف در این  رابطه توجه نکنید و تنها در جلسات آموزش فروش تلفنی سازمانی شرکت نمایید و نکات را به صورت دقیق از اساتید فرا بگیرید.


آموزش فروش تلفنی سازمانی


فروش تلفنی سازمانی چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟

در برخی از مواقع بسیاری از تولید کنندگان و انبار داران به دلیل عدم توانایی فروش تمامی کالا و محصولات خود در زمان معین، دچار ضرر های مالی فراوانی می شوند و علاوه بر آن که سود خوبی نصیب آن ها نمی گردد، آن ها می بایست ضرر های مالی را نیز جبران نمایند. اما استفاده از روش فروش تلفنی سازمانی موجب می گردد تا تمامی تولید کنندگان و انبار داران بتوانند در کمترین زمان ممکن محصولات و کالا های خود را به فروش برسانند و به سود های بسیار خوبی برسند.


سخن پایانی

بلد بودن و دانستن ترفند های فروش، سبب می شود تا افراد بتوانند کسب و کار پر رونق و موفقی داشته باشند. یکی از برترین روش ها و ترفند های فروش، فروش تلفنی می باشد. فروشندگان عزیز می توانند با استفاده از روش فروش به صورت تلفنی کالا و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مشتریان عرضه نمایند. اما فراموش نکنید که پیش از خرید به صورت تلفنی، حتما از معتبر بودن فروشگاه تلفنی اطمینان حاصل نمایید و پس از آن مبلغ را واریز کنید.

ارسال نظر

نام شما:

نظر شما:
نکته: HTML ترجمه نمی شود!

آموزش مهارت های فروش و بازاریابی در سانسل
  • شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
  • تلفن: 09131098875
  • ایمیل: info@sansell.ir