سانسل
مشاور فروش کیست؟ آموزش نکات کلیدی مشاوره فروش

مشاور فروش کیست؟ آموزش نکات کلیدی مشاوره فروش

مشاور فروش هدایت و راهنمایی سازمان ها را با استفاده از مهارت و تجربه خود بر عهده می گیرد تا آن سازمان به کسب درآمد بیشتر توسط استراتژی های فروش، فرآیند فروش، ابزار فروش و سیستم های فروش دست یابد. همچنین راه حل های مناسب را برای فروش بهتر، در کمترین زمان ارائه می دهد. شغل فروشندگان با مشاوران فروش، یکسان نیست. فروشندگان در فروشگاه های خود کالا های کوچک با تعداد کمی را به فروش می رسانند. اما مشاور فروش، با استفاده از تخصص خود برای فروش اجناس و کالا های انبوه شرکت های بزرگ مشتری پیدا می کنند و آن ها را به فروش می رسانند.

اگر یک مشاور فروش به روش های قدیمی و غیرعلمی کسب و کاری را مدیریت کند، روند کار تکراری و غیر قابل تحمل می شود و در طول کار هیچ تغییر و پیشرفتی انجام نمی شود. مدیران کسب و کار از مشاور فروش انتظار دارند روش هایی جدید و غیر از تجربیات خود را بکار بگیرند. در غیر این صورت برایشان غیرقابل پذیرش است. با توجه به ارتقاء سطح علمی و شناخت خریداران در ایران و به ویژه خارج از کشور، مدیران از جلسات مشاوره فروش، انتظار منابع اطلاعاتی واقعی و بروز دارند.

مهم ترین ویژگی های مشاور فروش حرفه ای

امروزه می توان دفاتر مشاور فروش زیادی را مشاهده نمود که مشاوران زیادی در آن ها مشغول فعالیت هستند. اما فقط تعداد محدودی از آن ها حرفه ای عمل می کنند و می توانند کالا ها و اجناس شرکت ها را به بهترین شکل ممکن به فروش برسانند. ویژگی های یک مشاور فروش حرفه ای به شرح زیر است:

  • مشاور فروش باید با انگیزه و علاقمند به آموزش و یادگیری نکات تاثیرگذار برای فروش بهتر باشد.
  • باید با نگرش مثبت و مهارت های خود روی کسب و کار تاثیر عالی داشته باشد.
  • در زمینه افزایش فروش به کسب و کارهای مختلف کمک کرده باشد.
  • مشاور فروش باید در حوزه بازاریابی و فروش سابقه کار داشته باشد.
  • به روش های نوین بازاریابی تسلط داشته باشد.
  • مدیر، مربی، تحلیلگر، استراتژیست بازار خرید و فروش، مبتکر، خالق ترفند و رهبر باشد تا بتواند برای کالا های انبوه یک شرکت، مشتریان خوبی بیابد و آن ها را به فروش برساند.


ویژگی های مشاور فروش حرفه ای


حیطه وظایف مشاور فروش چیست؟

  • ایده پردازی و خلاقیت از وظایف مشاور فروش است. زمانی که مشاوران فروش، خلاقیت بالایی داشته باشند، می توانند کالا ها و اجناس یک شرکت را به بهترین شکل ممکن برای خریداران و مشتریان شرح دهند. جالب است بدانید که با خلاقیت بالای مشاوران فروش، امکان فروش کالا و اجناس به قیمت بهتر نیز وجود دارد و صاحبان کالا ها و مشاوران فروش می توانند سود خوبی داشته باشند.
  • شناسایی مشتریان بالقوه و معرفی محصول به آن ها به طوری که باعث افزایش میزان فروش شود.
  • مشاور فروش باید اهداف فروش را مشخص کند و نیازهای مشتریان را جمع آوری کند و نسبت به آنها شناخت داشته باشد.
  • در مصاحبه و استخدام نیروهای فروش همکاری داشته باشد.
  • مشاور فروش باید با توجه به بودجه سازمان محصولات را قیمت گذاری کند.
  • در جهت افزایش اعتماد مشتریان، پیشنهادهای کاربردی داشته باشد.
  • جایگزینی و بهینه کردن تکنیک های فروش فعلی با تکنیک های جدیدتر بر عهده مشاور فروش است.
  • مشاور فروش باید بتواند رفتار رقبا و بازار را بررسی و تحلیل کند.
  • کمک به کسب و کار در فروش تلفنی و اینترنتی.
  • مشاور فروش باید اصول فروش را آموزش دهد.
  • یکی دیگر از وظایف مشاور فروش، یافتن مشتری است. پیداکردن مشتری برای کالا های یک کارخانه یکی از مهم ترین وظایف مشاوران فروش می باشد. آن ها با استفاده از نمونه دریافتی کالا ها از شرکت، به دنبال مشتریان در فضا های مجازی می گردند. علاوه بر آن، با استفاده از تجربیات خود به ارگان های مختلف سر می زنند تا بتوانند بخشی از اجناس شرکت را به آن ها نیز بفروشند. 


شرح وظایف مشاور فروش


مشاور فروش بر چه اساس انتخاب می شود؟

مشاور فروش در درجه اول با توجه به بودجه سازمان انتخاب می شود سپس با توجه به مواردی مثل رزومه کاری، تحصیلات مشاور، سابقه کار و تجربه موفق و اعتماد کارفرما به مشاور انتخاب می شود.

بهترین سوالات برای سنجش عیار مشاور فروش در چه زمینه هایی است؟

علاوه بر سوالات عمومی درباره کسب و کارتان، سوالاتی هم درمورد موارد زیر بپرسید و پاسخ مشاور فروش را به دقت تحلیل کنید:
  • استراتژی فروش
  • مهندسی فروش
  • عارضه یابی فرآیند فروش
  • جایگاه رقبا و بازار هدف
  • برنامه های آموزشی مناسب
  • چگونگی برقراری ارتباط موثر با مشتریان
  • پیگیری فرآیند فروش


آموزشیار مشاور فروش چیست؟


مورد اعتماد بودن مشاور فروش چه اهمیتی در کسب و کار دارد؟

 امروزه، متاسفانه افراد سودجو بسیار زیادی وجود دارند که خود را به جای مشاوران فروش معرفی می نمایند و کالا و اجناس کارخانه ها را به قیمت بسیار زیادی برای افزایش سود خود به فروش می رسانند و در برخی از مواقع، حتی هزینه کالا های خریداری شده توسط شرکت را نیز پرداخت نمی نمایند. به همین دلیل، می بایست در انتخاب مشاور فروش دقت نمایید تا بتوانید افرادی مورد اعتماد بیابید تا دیگر نگران فروش کالا و اجناس شرکت خود نباشید.

برای مثال فروش کالا های یک کارخانه و شرکت کار ساده ای نیست و هر شخصی نمی تواند پیگیر آن باشد. برای آن که بتوانید کالا و اجناس کارخانه یا شرکت خود را به بهترین شکل ممکن به فروش برسانید و سود خوبی نصیب شما بشود، می بایست از دانش مشاور فروش استفاده نمایید. اما در نظر داشته باشید که در حین انتخاب مشاور فروش، می بایست دقت زیادی به کار بگیرید تا بتوانید فردی متخصص و مورد اعتماد را برای فروش انبوه کالا های خود بر گزینید.


سنجش عیار مشاور فروش


مشاور رایگان فروش

مشاوران فروش نقش مهمی در کمک به کسب و کارها برای افزایش درآمد و دستیابی به اهداف فروش دارند. این کارشناسان از تخصص خود در فروش و بازاریابی استفاده می کنند تا به شرکت ها در مورد اجرای بهترین استراتژی ها برای دستیابی به مشتریان بیشتر و انجام معاملات، مشاوره دهند.


شغل مشاور فروش چیست؟

مشاور فروش، حرفه ای است که در آن، کارشناس فروش، به کسب و کارها در مورد مؤثرترین راه ها برای فروش محصولات یا خدمات مشاوره می دهد. آنها از دانش خود در زمینه فروش و تکنیک های بازاریابی استفاده می کنند تا بتوانند به شرکت ها در شناسایی مشتریان و توسعه استراتژی هایی برای دستیابی به آنها کمک نمایند. مشاوران فروش ممکن است با مشاغل و صنایع مختلف، در محدوده وسیعی همکاری کنند؛ و یا ممکن است در یک محصول یا خدمات خاص، تخصص داشته باشند.


مشاور رایگان فروش


شرح وظایف مشاور رایگان فروش

مهم ترین وظایف مشاور رایگان فروش معمولاً شامل مسئولیت های زیر است:

  • تجزیه و تحلیل روندهای بازار و نیازهای مشتری، برای شناسایی فرصت های فروش بالقوه
  • توسعه و اجرای طرح ها و استراتژی های فروش
  • شناسایی و هدف قرار دادن مشتریان بالقوه از طریق کانال های بازاریابی مختلف
  • ایجاد و حفظ روابط با مشتریان
  • همکاری با سایر بخش ها برای اطمینان از همسویی تلاش های فروش، با اهداف و اهداف شرکت
  • ارائه آموزش فروش و پشتیبانی به اعضای تیم
  • اندازه گیری و تجزیه و تحلیل داده های فروش برای اتخاذ تصمیم گیری


خدمات مشاور رایگان فروش چه اهمیتی دارد؟

نقش مشاور فروش مهم است، زیرا به کسب و کارها کمک می کند درآمد خود را افزایش دهند و به اهداف فروش خود دست یابند. مشاوران فروش، از تخصص خود در فروش و بازاریابی استفاده می کنند تا به شرکت ها در مورد مؤثرترین استراتژی ها برای دستیابی به مشتریان بالقوه و عقد معاملات، مشاوره دهند. آنها می توانند روندهای بازار و چشم انداز رقابتی را برای شناسایی فرصت های فروش جدید، تجزیه و تحلیل کنند و به تیم های فروش، راهنمایی و پشتیبانی دهند و به آنها کمک کنند تا به اهداف خود برسند.


خدمات مشاور رایگان فروش


مزیت مشاور رایگان فروش چیست؟

داشتن مشاور رایگان فروش در هیئت مدیره یک شرکت، مزایای متعددی دارد. برخی از مزایای اصلی عبارتند از:


1. بهبود عملکرد فروش: 

مشاوران فروش می توانند با شناسایی فرصت های جدید، توسعه استراتژی های موثر و ارائه راهنمایی و پشتیبانی به تیم های فروش، به کسب و کارها کمک کنند تا فروش خود را افزایش دهند.


2. افزایش کارایی: 

مشاوران فروش می توانند به کسب و کارها کمک کنند تا فرآیندهای فروش خود را ساده تر کرده و زمینه های بهبود روش ها را شناسایی نموده و در نتیجه کارایی و بهره وری را افزایش دهند.


3. دسترسی به تجربه و دانش: 

مشاوران فروش، انبوهی از دانش و تجربه را به کار می گیرند که می تواند برای کسب و کارهایی که به دنبال بهبود عملکرد فروش خود هستند، بسیار ارزشمند باشد.


4. افزایش رقابت‌پذیری: 

مشاوران فروش، با به‌ روز ماندن در مورد روندهای بازار و چشم‌انداز رقابتی، می‌توانند به کسب‌وکارها کمک کنند تا از رقبا جلوتر بمانند و در صنعت خود همچنان اعتبار به دست بیاورند.


انواع مشاور رایگان فروش چیست؟

  • مشاوران فروش کسب و کار (B2B): این مشاوران برای فروش محصولات یا خدمات به سایر مشاغل، با کسب و کارها همکاری می کنند.
  • مشاوران فروش کسب و کار به مصرف کننده (B2C): این مشاوران برای فروش محصولات یا خدمات به مصرف کنندگان فردی، با مشاغل همکاری می کنند.
  • مشاوران فنی فروش: این مشاوران، درک قوی از محصولات و خدمات فنی دارند و از این دانش برای فروش به مشاغل یا مصرف کنندگان استفاده می کنند.
  • مشاوران فروش دارو: این مشاوران با شرکت های دارویی همکاری می کنند تا داروهای تجویزی را به متخصصان مراقبت های بهداشتی بفروشند.
  • مشاوران فروش بیمه: این مشاوران، بیمه نامه را به افراد یا مشاغل می فروشند.


انواع مشاور فروش


استراتژی مشاور رایگان فروش چیست؟

استراتژی یک مشاور رایگان فروش، به محصولات یا خدمات خاصی که می فروشند و بازار هدفی که در تلاش برای رسیدن به آن هستند، بستگی دارد. برخی از عناصر رایج استراتژی یک مشاور فروش ممکن است شامل شناسایی مشتریان بالقوه، ایجاد روابط با آن مشتریان، درک نیازهای آنها و ارائه راه حل هایی باشد که آن نیازها را برآورده می کند، یا مذاکره و انجام معاملات باشد.


فرآیند مشاور فروش

فرآیند مشاوره فروش معمولاً شامل چندین مرحله است:


1. شناسایی مشتریان بالقوه: 

مشاوران فروش اغلب به تحقیق و شناسایی مشتریان بالقوه ای می پردازند که ممکن است به محصولات یا خدماتی که می فروشند، علاقه مند باشند.


2. ایجاد روابط با مشتریان: 

مشاوران فروش برای ایجاد روابط با مشتریان بالقوه، اغلب از طریق تماس های تلفنی، ایمیل، یا جلسات حضوری، کار خواهند کرد.


3. درک نیازهای مشتری: 

مشاوران فروش سعی می کنند نیازها و خواسته های مشتریان بالقوه را درک کنند و راه حل هایی را ارائه دهند که این نیازها را برآورده سازد.


فرآیند مشاور رایگان فروش


4. ایجاد یک طرح فروش: 

مشاوران فروش، محصولات یا خدمات خود را به مشتریان ارائه می دهند و سعی می کنند آنها را به خرید ترغیب کنند.


5. مذاکره و بستن معاملات: 

اگر مشتری بالقوه به محصول یا خدماتی علاقه مند باشد، مشاور فروش برای مذاکره و بستن فروش تلاش می کند.


6. پیگیری: 

پس از انجام فروش، مشاور رایگان فروش، اغلب برای اطمینان از رضایت مشتری و ایجاد روابط مستمر، مشتری را پیگیری و پشتیبانی می کند.


استراتژی مشاور فروش



مشاوره فروش یعنی چه؟

انجام موارد زیر در فرآیند فروش به معنی مشاوره فروش تلقی می شود:
  • تبیین و تدوین استراتژی های فروش و بازاریابی
  • مهندسی فروش
  • عارضه یابی فرآیند فروش
  • قیمت گذاری
  • تعیین اهداف و استراتژی ها
  • کشف بازارهای جدید
  • بررسی وضعیت رقبا
  • تدوین نقشه راه تیم فروش
  • آموزش تیکنیک های حرفه ای فروش
  • ارتباط موثر با مشتریان و ایجاد مشتریان وفادار
خدمات مشاوره فروش می تواند مشاغلی که با بحران روبه رو شده اند را با استفاده از تاکتیک ها و استراتژی های مناسب یاری کند.

نکات کلیدی مشاوره فروش

نکات زیر در یک مشاوره فروش موفق باید در نظر گرفته شود:
  • مزایای محصولات سازمان باید شناخته شود.
  • جایگاه شرکت در بین رقبا و بازار بررسی شود.
  • برای یک مشاوره فروش موفق باید وضعیت بازار بررسی شود.
  • در محصولات و خدمات سازمان نوآوری ایجاد شود.
  • نیروهای فروش طبق استراتژی های تدوین شده آموزش ببینند.
  • شبکه ارتباطی سازمان با افراد گسترش داده شود.
نکات طلایی مشاوره فروش در بهبود عملکرد فروش

خدمات مشاوره فروش چیست؟

  • به منظور موفقیت تیم فروش، تکنیک های فروش آموزش داده می شود.
  • اجرا نقشه مناسب برای موفقیت تیم فروش 
  • به چالش کشیدن سازمان ها و تیم فروش آن ها برای متفاوت فکر کردن.
  • مشاوران با تکنولوژی ها و ابزارهای منحصر بفرد متناسب با نیاز هر مشتری پیشنهاد میدهند.
  • بهبود عملکرد فروش و دستیابی به اهداف و نتایج توسط تیم مشاوره فروش.
  • توسط مشاوره فروش با استفاده از ابزارها و تکنولوژی به بهبود فرم و ساختار فروش کمک می شود.
  • استخدام و تشکیل تیم فروش


فرآیند دریافت خدمات مشاوره فروش شامل چند گام است؟

فرآیند دریافت خدمات مشاوره فروش شامل 4 گام زیر است:

  1. ثبت درخواست و ارائه اطلاعات اولیه کسب و کار توسط مشتری
  2. مشاور فروش درخواست را بررسی کند
  3. برقراری مکالمه مشاور با مشتری در راستای توضیحات تکمیلی خدمات مشاوره فروش
  4. برگزاری جلسه مشاوره فروش و عقد قرارداد


فرآیند دریافت خدمات مشاور فروش


حضور مشاور فروش در سازمان ها چه اهمیتی دارد؟

مدیریت فروش برای سازمان ها بسیار مهم است. شرکت های زیادی بخاطر نداشتن اطلاعات از تکنیک ها و فرآیند فروش شکست خورده اند. انجام همه وظایف درسازمان در صورتی که هدف مشخص و یکپارچگی وجود نداشته باشد، نتیجه ای ندارد. مشاور فروش در این راستا به سازمان ها کمک می کند که سریعتر و با خطا کمتر به موفقیت برسند.

تخفیف چه مزایایی برای فرآیند فروش دارد؟

این نکته درست است که تخفیف احتمال توافق را افزایش می دهد اما ممکن است خظرهایی هم برای فرآیند فروش داشته باشد یک مشاور فروش یا مدیر فروش و تبلیغات غیرحرفه ای این خطرها را به موقع درک نمی کند. هر زمان که مشتری درخواست تخفیف کرد نباید با او موافقت شود، بلکه باید یک جنبه استراتژیک داشته باشد تا برای فرآیند فروش یک مزیت به حساب بیاید.


استخدام و حضور مشاور فروش

مشاور فروش در نمایشگاه ها و کمپین های تبلیغاتی چه وظایفی دارد؟

مشاور فروش حرفه ای در نمایشگاه ها و کمپین های تبلیغاتی که مصرف کنندگان زیادی حضور دارند، وظیفه دارد کالاها و خدمات را به خوبی معرفی کند. برای انتشار برند شرکت در جامعه باید به عنوان یک مشاوره فروش ارتباط خوبی با مصرف کنندگان برقرار کند همچنین علاوه بر مصرف کنندگان باید بتواند با دیگر کمپین هایی که در آن جا حضور دارند، ارتباط برقرار کند. در این کمپین ها و نمایشگاه ها می توان پیشرفت رقبا و نوآوری هایی که به تازگی در محصولات دیده شده را بررسی کرد.

مهم ترین تاثیرات اینترنت بر مشاور فروش و بازاریابی

پیشرفت تکنولوژی هایی مانند اینترنت و دیگر لوازم ارتباطی، نقش مشاور فروش و بازاریابی را کمرنگ کرده است و بازاریابی سنتی برای فروش محصولات جای خود را به شبکه های اینترنتی داده است. تیزرهای تبلیغاتی، بنرهای تبلیغاتی و پیام های تبلیغاتی که در فضای اینترنت هستند، نمونه هایی از مدل بازاریابی اینترنتی هستند.

مشاوره فروش در راستای موفقیت و افزایش فروش

مشاور فروش به چه نکاتی باید توجه کند؟

  • اولین نکته ای که مشاور فروش باید به آن توجه کند، ایجاد ارزش برای مشتری است. به این روش می تواند نظر مشتری را به محصولات و خدمات شرکت جلب کند.
  • یکی دیگر از نکاتی که مشاور فروش باید به آن توجه کند، ارائه مشاوره مطلوب و صادقانه است. از این طریق می تواند اعتماد مشتری را به دست بیاورد.
  • مشاور فروش باید به وفادار بودن به مشتری توجه کند. مثلا می تواند با ارائه یک جنس با کیفیت در ابتدای قرارداد این وفاداری را ثابت کند.

مدیریت فروش برای مشاور فروش چه وظایف و مسئولیت هایی به دنبال دارد؟

مدیریت فروش به دلیل اینکه بر فروش و درآمد های شرکت تاثیر مستقیم دارد، باید به یک مشاوره فروش حرفه ای واگذار شود. مشاور فروش برای مدیریت فروش وظیفه دارد با مشتریان با سابقه یک رابطه بلند مدت و یک زمینه فروش سازگار و سریع ایجاد کند. مدیریت فروش وظایف دیگری را هم به دنبال دارد که شامل موارد زیر است:
  • به دست آوردن مالکیت کارهایی که باید توسط مدیریت فروش انجام شود.
  • مشاور فروش باید بتواند با مدیریت فروش موانعی که بر سر راه فروش قرار دارد را از بین ببرد.
  • نفوذ برای موفقیت در افزایش فروش و یکپارچه سازی عملکرد فروشنده هایی که در زیر نظر این سازمان فعالیت می کنند.


راهکارهای مورد نیاز مدیریت مشاوره فروش


راهکارهای مورد نیاز مدیریت مشاوره فروش

  • از مهم ترین راهکارهای مدیریت مشاوره فروش افزایش نوآوری و خلاقیت در سیستم فروش است که این نوآوری می تواند شامل تفکر خارج از نرم افزار هایی باشد که به صورت عادت در حوزه فروش استفاده می شوند.
  • استفاده از تکنولوژی که شامل طیف گسترده ای از ابزارها است، دومین راهکار مورد نیاز است.
  • رهبری تیم فروش. در صورتی که یک تیم فروش رهبری و مدیریت درست نداشته باشد، با توجه به رقبای زیاد نمی تواند به هدف نهایی خود برسد.

علت بستن قرارداد مشاوره با مشاور فروش و بازاریابی چیست؟

وظایف مشاور فروش و بازاریابی به دلیل تعیین استراتژی‌های کوتاه مدت، بلند مدت و اهداف شرکت، بررسی بازار و رقبا، بررسی تکنیک های جدید فروش، تبلیغات و عرضه محصولات و ارائه خدمات بسیار ارزشمند است و برای اینکه ارزش قانونی و حقوقی داشته باشد، باید قرارداد مشاوره کاملا واضح نوشته شود.
پس بهتر است برای صرفه جویی در زمان طرفین، شفاف سازی وظایف و مسئولیت‌ها و تعیین تعهدات حتما یک قرارداد مشاوره فروش یا بازاریابی بنویسید.

مدیریت مشاوره فروش


بهترین مشاور فروش چه ویژگی هایی دارد؟

برای آن که بتوانید کالا و اجناس کارخانه خود را به بهترین شکل ممکن به فروش برسانید، می بایست به فکر پیدا کردن بهترین مشاور فروش باشید. زمانی که مشاور فروش با تجربه ای برای فروش کالا و اجناس کارخانه خود داشته باشید، دیگر نیاز نیست نگران باشید چرا که می توانید با خیالی آسوده به او اعتماد نمایید و تمامی امور فروش کالا های کارخانه را بدست او بسپارید. اما می بایست در انتخاب بهترین مشاوران فروش، دقت ویژه ای داشته باشید تا بتوانید فردی متخصص و مورد اعتماد پیدا کنید تا بتوانید با خیالی آسوده امور فروش را به دستان او بسپارید. بهترین مشاور فروش برای توسعه کسب و کار و افزایش میزان فروش شما باید دارای ویژگی های زیر باشد:

1. شناخت از محصول و بازار شما

بهترین مشاور فروش در اولین قدم باید از شناخت کامل به محصولات و خدمات داشته باشد و خودش از آن استفاده کرده باشد تا بتواند از دیدگاه مشتری نقاط ضعف و قوتی که شما به آن توجه نداشته اید را بشناسید. مشتریان می توانند بهترین مشاور فروش برای هر کسب و کار باشند البته فقط مشتریانی که حس واقعی خود را بیان می کنند.
برخی از مشتریان مستقیما از حس خود با ما صحبت نمی کنند بلکه با رفتارشان با ما حرف میزنند که فهم این مسئله با تحلیل کارشناسانه ممکن است. اگر توانایی تحلیل رفتار مشتری را ندارید باید به دنبال یک کارشناس در این زمینه باشید.

معیارهای بهترین مشاور فروش

2. دارای کسب و کاری با فروش خوب باشد

سابقه فروش و برخورد با مشتریان واقعی یکی دیگر از ویژگی هایی است که بهترین مشاور فروش باید داشته باشد. خود شما می توانید بهترین مشاور فروش برای خود باشید زیرا همه پیچ و خم های کار خود را به خوبی می شناسید اما باید توجه داشته باشید که ذهن شما چهارچوب خاصی نداشته باشد زیرا فعالیت های ثابت روزانه ممکن است برای ذهن انسان چهارچوب قرار دهد. این روش در تجزیه تحلیل رفتار مشتری به شما کمک می کند زیرا می توانید از بیرون به کسب و کار خود نگاه کنید.

3. مصداق حرفی که میزند باشد

این ویژگی برای بهترین مشاور فروش به این معنی است که مثلا اگر تکنیکی را به شما  آموزش می دهد، خودش چند بار از آن استفاده کرده باشد و موفق شده باشد. برای سنجش این افراد سوالاتی عمومی پیرامون کسب و کار خود بپرسید و جواب هایش را تحلیل کنید. اگر پاسخی سطحی دریافت کردید متوجه می شوید که تخصص کافی را در این زمینه ندارد.

استخدام بهترین مشاور فروش

4. یافتن سریع مشتری

یکی از ویژگی های مهمی که بهترین مشاور فروش می بایست آن را دارا باشند، یافتن سریع مشتری است. بسیاری از صاحبان کارخانجات، حتی با داشتن مشاوران فروش برای کالا های خود دچار مشکل شده اند و به دلیل آن که نتوانسته اند اجناس خود را در زمان مناسب به فروش برسانند، دچار ضرر های سنگینی شده اند. اما مشاوران فروش حرفه ای، با استفاده از ترفند ها و شیوه های نوین، در کمترین زمان ممکن مشتریان زیادی را برای خرید کالا های کارخانه می یابند.

5. وجود خلاقیت در بهترین مشاور فروش

یکی دیگر ویژگی های بهترین مشاور فروش، داشتن خلاقیت می باشد. مشاوران فروش برای آن که بتوانند کالا های یک کارخانه را به بهترین شکل ممکن و با قیمت به صرفه و منصفانه ای به فروش برسانند، باید خلاقیت داشته باشند تا بتوانند کالا ها را به بهترین شکل ممکن برای مشتریان شرح دهند. شرح دادن کالا ها با استفاده از خلاقیت برای مشتریان، موجب می شود تا خریداران تمایل بیشتری برای خرید کالا ها پیدا کنند و علاوه بر آن،حاضر شوند مبلغ زیاد تری را بابت خرید آن ها پرداخت نمایند. به همین دلیل، دارا بودن خلاقیت جزو یکی از مهم ترین ویژگی های بهترین مشاوران فروش می باشد.

6. فروش با قیمت به صرفه و منصفانه

یکی دیگر از ویژگی های بارز بهترین مشاور فروش، فروش اجناس با قیمتی به صرفه و منصفانه می باشد. امروزه، متاسفانه افراد زیادی خود را به جای مشاوران فروش معرفی می نمایند و برای آن که سود بیشتری نصیبشان بشود، کالا های یک کارخانه را با قیمت بالایی می فروشند و قیمت کمتری به ازای هر کالا به صاحب کارخانه پرداخت می نمایند. این امر موجب می شود تا بازار کساد بشود و در نتیجه کارخانه ها دچار ورشکستگی بشوند. به همین دلیل می بایست از بهترین مشاوران فروش استفاده نماییم تا دچار این مشکلات انبوه نشویم.

وظایف بهترین مشاور فروش

چگونه بهترین مشاور فروش را پیدا کنیم؟

برای آن که بتوانید بهترین مشاور فروش را بیابید، می بایست به نکاتی توجه نمایید. اولین گزینه ای که هر مشاور فروش می بایست آن را داشته باشد، مدرک رسمی و فارغ التحصیل بودن آن در رشته مربوطه است. علاوه برآن، مشاور فروش اگر به وظایف خود به خوبی عمل کرده باشد، افتخارات زیادی از جمله لوح تقدیر از شرکت های مختلف دریافت کرده است و آن ها را بر روی دیوار دفتر خود قرار داده است و صاحبان کارخانه ها با نگاه به افتخارات مشاور فروش، می توانند از انتخاب خود اطمینان حاصل کنند.

مشاوران فروش می بایست بسیار حرفه ای عمل کنند تا بتوانند کالا و اجناس انبوه یک کارخانه را به بهترین شکل ممکن به فروش برسانند. برای آن که بتوانید برای فروش کالا های کارخانه خود، اقدام نمایید می بایست از بهترین مشاور فروش استفاده کنید تا آن ها با استفاده از  ترفند ها و تجارب کسب شده، بتوانند کالا های انبوه کارخانه را به بهترین شکل ممکن و با قیمتی مناسب به فروش برسانند.

بهترین مشاور فروش باید سابقه کاری داشته باشد یا تحصیلات مرتبط؟

بهترین مشاور فروش باید هر دو مورد را برای فعالیت در حوزه خود داشته باشد. مثلا افرادی که در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت تحصیل کرده اند، موارد تخصصی در حوزه فروش را می دانند که ممکن است دیگر افراد از آن آگاه نباشند.  تحصیلات و اعتماد به نفس در مشاوره فروش موثر است اما تجربه فروش در حوزه فعالیت شما هم بسیار مهم است زیرا اگر بی تجربه باشد با شرایط کسب و کار شما بیگانه است و این مورد ممکن است مدت ها زمان ببرد تا با همه شرایط آشنا شود. در نتیجه وجود تحصیلات و سابقه کاری هر دو برای بهترین مشاور فروش مهم است.

بهترین مشاور فروش را چگونه انتخاب کنیم؟

شناخت شرایط بومی منطقه چه تاثیری در مشاوره فروش دارد؟

  • بهترین مشاور فروش که با شرایط بومی منطقه آشنایی داشته باشد، مشکلات نیروهای انسانی در شهرهای مختلف را می شناسد و با روش گزینش نیرو و اینکه چند درصد افراد نیاز به آموزش دارند آشنایی دارد.
  • میزان فروش کالا و خدمات را نسبت به یکدیگر در منطقه می داند و قابلیت پیش بینی کشش بازار را برای آن محصول دارد.
  • بهترین مشاور فروش که با شرایط بومی منطقه آشنایی دارد، نوع تفکر مردم را می شناسد و چون از عادت های خرید مردم آگاهی دارد روش های بهتری برای تبلیغات و مذاکره ارائه می دهد.
  • مشاور فروش آگاه به شرایط بومی منطقه، راه ورود به بازار را از روش های کم هزینه و موثر می شناسد.


بهترین مشاور فروش چه ویژگی هایی دارد؟


مشاور فروش مویرگی با خدمات جدید 2023

خدمات مشاور فروش مویرگی یک روش موثر در فروش انواع محصولات می باشد. البته در گذشته این روش و مشاوره فروش، تنها برای یک سری محصولات خاص مورد استفاده قرار می گرفت اما امروزه هر کسب و کاری می تواند محصولات خود را به روش مویرگی، وارد بازار کند و به فروش برساند. اما مشاور فروش مویرگی چه خدماتی دارد و چگونه به فروش مویرگی کمک می کند؛ تا حالا به این موضوع فکر کردید؟!


چرا نام "مویرگی" به فروش داده شده است؟

همان طور که همه ما می دانیم، مویرگ ها بخش و عضوی از بدن ما هستند که در همه جا دیده می شوند، همه جا کاربرد دارند و شاید بتوانیم آن ها را بیشترین اجزای داخلی بدن معرفی نماییم. بله مویرگ ها همه جا هستند و شما می توانید در هر قسمت از بدن، آن ها را بیابید. 


فروش مویرگی نیز از همین قاعده بسیار ساده پیروی می کند. در واقع، شما بر اساس این استراتژی فروش، تصمیم می گیرید که محصولات تان را به صورت مویرگی در تمامی بسترهای فروش قرار دهید؛ به طوری که مخاطب و مشتری شما در قسمت که سر می چرخاند بتواند محصول شما را ببیند. این کار در فروش می تواند فواید، مزیت ها و محاسن بسیار زیادی داشته باشد. در کنار این محاسن، محدودیت های دیگری نیز متوجه استراتژی فروش تان خواهد شد. 


در ادامه قصد داریم تا ابعاد مختلف خدمات مشاور فروش مویرگی را مورد بررسی قرار دهیم و با هم بررسی کنیم که این مشاوره فروش برای چه کسانی مناسب است و چه محدودیت ها و مزیت هایی خواهد داشت. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با این موارد، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.


مشاور فروش مویرگی

خدمات مشاور فروش مویرگی چیست؟

همان طور که در ابتدای محتوا نیز به آن اشاره شد، فروش مویرگی، تنها برای یک سری محصولات و خصوصاً محصولاتی که نیاز به تأمین مداوم داشتند، مورد استفاده قرار میگرفت، محصولاتی مانند انواع مواد غذایی و دارویی، که هر کسی در هر قسمت از کشور، نیاز داشت که به این محصولات دسترسی داشته باشد. 
استراتژی استفاده از خدمات مشاور فروش مویرگی برای چنین محصولاتی کاملاً درست بود، اما امروزه این روش کم کم به صورت همه گیر برای تمامی محصولات مورد استفاده قرار می گیرد و حالا این سوال مطرح می شود که آیا استفاده از مشاور فروش مویرگی برای تمامی محصولات صحیح است یا خیر؟


برای پاسخ دادن به این سوال، شما ابتدا نیاز دارید که بدانید فروش مویرگی دقیقاً چگونه اتفاق می افتد و در زمینه این اتفاق، چه محدودیت ها و مزیت هایی را ایجاد می نماید. بنابراین ابتدا باید به یک تعریف درست و اساسی از مشاور فروش مویرگی بپردازیم. 
همان طور که می دانید، بازارها و بسترهای زیادی وجود دارند که کسب و کارها و تولید کنندگان می توانند محصولات خود را در بستر این بازارها به فروش برسانند. استفاده از فروش مویرگی، این استراتژی را پیگیری می کند که شما می توانید محصول خود را وارد تمامی این بازارها نمایید. 


خدمات مشاور فروش مویرگی

این کار باعث می شود که مشتری و متقاضی در هر جایی که باشد بتواند به این محصول دسترسی داشته باشد و محدودیتی برای خرید این محصول تعریف نشود. اما آیا این کار و این همیشه در دسترس بودن، برای همه محصول ها مفید است؟ اینکه محصول ما همیشه در دسترس باشد، چه تاثیر مثبتی بر روی نتیجه کار ما خواهد داشت؟ برای خواندن پاسخ این سوالات، همچنان با ما همراه باشید.

 مزیت های خدمات مشاور فروش مویرگی چیست؟ 

خدمات مشاور فروش مویرگی دارای مزیت های زیر است:

افزایش فروش محصول

این موضوع یکی از مهم ترین مزیت هایی است که می توانیم برای خدمات مشاور فروش مویرگی بیان کنیم. چیزی که در فروش هر محصول بسیار بدیهی به نظر می رسد، این است که تولید کننده بتواند فروش محصول خود را تا حد خیلی زیادی بالا ببرد و وقتی راهی برای عملی کردن این نقشه وجود داشته باشد، چرا که نه! 
استراتژی فروش مویرگی به حدی زود به نتیجه می رسد و همین حاصل شدن نتیجه در مدت زمان کم، می تواند تولید کننده و پخش کننده را ترغیب کند که از این روش برای فروش محصول خود استفاده نمایند. چرا که شما محصول خود را در طیف گسترده ای از بازار پخش می کنید و امکان ندارد که این استراتژی در فروش شما تاثیرگذار نباشد.

مزیت های رایگان خدمات مشاور فروش مویرگی

کم کردن ریسک بازگشت پول 

تنوع در بسترهای فروش باعث می شود تا سرمایه شما پخش شود و از این موضوع که شما تمامی محصولات خود را در یک بستر خاصی به فروش برسانید جلوگیری می کند. از این رو خیلی کم پیش می آید که شما در این استراتژی با محدودیت بازگشت پول تان مواجه شوید. 

کاهش ریسک در خدمات مشاور فروش مویرگی

عدم محدودیت در پخش 

اگر شما مشتریان و مخاطبین محدودی برای پخش داشته باشید، طبیعتاً انعطاف موضوع پخش برای شما تا حد خیلی زیادی کاهش پیدا می کند؛ شما مجبور خواهید شد که بر طبق روال مخاطبین محدودتان، رفتار نمایید. از این رو وقتی مشتریان شما متنوع باشند، هیچ محدودیتی در این زمینه گریبان گیر شما نخواهد شد. به بیانی خیلی ساده، شما می توانید هر مشتری و بستر فروش که شما را محدود می کند و کار با آن برای تان آزار دهنده است را از لیست مخاطبین تان حذف نمایید. 

اهمیت مشاور فروش مویرگی

محدودیت های تعریف شده به واسطه مشاوره فروش مویرگی 

با تمامی تعاریف و مزیت هایی که برای خدمات مشاور فروش مویرگی بیان کردیم، اما باید این موضوع را نیز در نظر بگیریم که این روش، محدودیت های خاص خودش را دارد. 
به عنوان مثال، عدم کنترل شرکت توزیع کننده بر روی روش های توزیع محصول، عدم پاسخگویی به تمامی سلیقه ها در مخاطبین و مشتریان، عدم تسلط بر نحوه اجرای پخش محصول و وصول ماهانه، طولانی شدن دوره های مختلف بازپرداخت پول توسط فروشنده و غیره، می تواند عوامل مختلفی باشند که استراتژی و مشاوره فروش مویرگی را برای محصولات مختلف با محدودیت مواجه خواهند کرد. 
استفاده از خدمات مشاور فروش مویرگی در کنار بهترین های این حوزه می تواند بسیاری از چالش ها را به شما نشان دهد و در ادامه، راهکارها و راه حل هایی به شما ارائه می شود تا فروش افزایش داشته باشد.

خدمات مشاور فروش اینترنتی

مشاور فروش اینترنتی به رونق کسب و کار و بدست آوردن موفقیت های اقتصادی کمک می کند. شاید تا قبل از شرایط فعلی و روی آوردن اکثر مشاغل به فروش اینترنتی تصور این روش از فروش کمی سخت تر بود. مشاور فروش اینترنتی به شما کمک خواهد کرد که حتی برای شغل هایی که فکر نمی کنید با فروش اینترنتی به نتیجه ای برسد، بیشترین سود را کسب کنید. شاید در ابتدای راه اندازی فروش اینترنتی خود کمبود مشاور را حس نکنید اما زمانیکه بعد از تلاش های فراوان بازهم به نتیجه دلخواه نمیرسید کاملا این موضوع را درک خواهید کرد که مشاور می تواند بهترین راه در این مسیر نشان دهد.

خدمات مشاور فروش اینترنتی

مهم ترین راز داشتن کسب و کار آنلاین موفق

2 نکته مهم برای داشتن فروش اینترنتی موفق به شرح زیر است:
  • استفاده مستمر از اینترنت و شبکه های اجتماعی برای جذب فالور هدفمند و پایدار
  • استفاده از راهکار های مشاور فروش اینترنتی برای داشتن فروش بالا


چرا برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی به مشاور فروش اینترنتی نیاز داریم؟

یک فروشگاه اینترنتی در مرحله اول باید بتواند جذب مشتری کند و اعتمادشان را جلب کند تا مشتری با پرداخت آنلاین و یا گاهی از طریق پرداخت در محل سفارش خود را ثبت کند. همه این مسیرها برای رسیدن به موفقیت و داشتن فروش بالا  در صورت داشتن یک مشاور فروش اینترنتی امکان پذیر می شود تا همه فوت و فن های این راه را پیش روی ما بگذارد. 

مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی چیست؟

مشاور فروش اینترنتی در موفقیت و به حداقل رساندن هزینه های مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی نقش بسیار مهمی دارد. این مراحل راه اندازی شامل موارد زیر می شوند:
  • مشاوره در راستای انتخاب بهترین ایده
  • مشاوره فروش برای تهیه  طرح کسب و کار مناسب
  • انتخاب بهترین دامنه برای سایت
  • انتخاب سیستم مدیریت محتوا
  • فعالیت های سئو و بهینه سازی سایت
  • آموزش راه های گسترش کسب کار


معایب نداشتن مشاور فروش اینترنتی


در صورت نداشتن مشاور فروش اینترنتی چه اتفاقی می افتد؟

داشتن مشاور فروش اینترنتی یک مزیت است تا بهترین راه و روش را به شما نشان دهد پس در صورت نداشتن آن اتفاقی نمی افتد اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که بسیاری از رغبا شما از روش های اصولی که مشاور فروش متذکر می شود استفاده می کنند و در مسیر موفقیت از شما پیشی می گیرند.

چگونه بهترین مشاور فروش اینترنتی را انتخاب کنیم؟

پس از اینکه به اهمیت ضرورت مشاور فروش اینترنتی پی بردید، وقت آن میرسد که به دنبال انتخاب بهترین مشاور بروید. می توانید برای انتخاب مشاور فروش به سایت های گوناگون و معتبر مراجعه کنید و پس از بررسی نحوه پاسخگویی به کاربران، بهترین مشاور را انتخاب کنید. مجموعه سانسل در این زمینه بهترین مشاوران را در اختیار شما قرار می دهد.

ارسال نظر

نام شما:

نظر شما:
نکته: HTML ترجمه نمی شود!

آموزش مهارت های فروش و بازاریابی در سانسل
  • شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
  • تلفن: 09131098875
  • ایمیل: info@sansell.ir