سانسل
مشاوره فروش بین الملل رایگان

مشاوره فروش بین الملل رایگان

آموزش فروش بین الملل برای بازاریابی و فروش بین المللی تاکید می شود. فروش بین الملل به فروش هرنوع کالا یا خدمات خارج از کشور گفته می شود.  یکی از نکات موثر در فروش بین الملل روش بازاریابی آن است. فروش بین الملل به دلیل رقابت با دیگر کشورها از فروش داخلی سخت تر است. امروزه، بسیاری از کارخانه های بزرگ بسیار علاقه مند هستند تا بتوانند کالا های خود را به بهترین شکل ممکن صادر کنند. اما آن ها با ترفند های فروش های خارجی و بین المللی، آشنایی کافی ندارند و ممکن است دچار مشکل بشوند. آموزش فروش بین الملل، می تواند گزینه بسیار خوبی برای صادرات کالا از کارخانجات بسیار بزرگ باشد.

برای آن که بتوانید فروش بین المللی خوبی داشته باشید، می بایست تمامی آموزشات را بلد باشید تا بتوانید به خوبی با افراد و شرکت های خارجی مبادله انجام دهید. همه این آموزش ها برای مدیران بازرگانی، کارشناسان حقوقی، مذاکره کنندگان بین المللی و دانشجویان حقوق، بازرگانی، اقتصاد و زبان بسیار مفید است. . در ادامه با ما همراه باشید .
 

ماموریت شرکت های فروش بین الملل چیست؟

بازرگانان شرکت های فروش بین الملل برای کسب سود بیشتر باید در همه بازارهای جهانی فعالیت کنند تا امکان سودآوری از یکی از بازارها را داشته باشند. فروش بین الملل باعث شناخته شدن و فروش محصولات در سطح جهانی و بین المللی می شود، همه این روابط فروش به کمک علم بازاریابی و با توجه به قوانین تجاری هر منطقه گسترش پیدا می کند. شرکت ها برای جلوگیری از مشکلات باید ماموریت های خود را در راستای این قوانین پیش ببرند.
 
ماموریت شرکت های فروش بین الملل
 

چه عواملی باعث موفقیت شرکت های فروش بین الملل می شوند؟

آموزش فروش بین الملل برای تبدیل شدن به یک متخصص در این زمینه بسیار با اهمیت است. شرکتی که در حوزه فروش بین الملل فعالیت می کند، با استفاده از اطلاعات و تجربه یک تیم متخصص در فروش و صادرات می تواند به موفقیت های بزرگ دست یابد. لازم به ذکر است که برای فروش های بین المللی از افراد بی سابقه و کم تجربه به هیچ عنوان استفاده ننمایید. استفاده از افراد متخصص فروش و مسلط به زبان های خارجی برای فروش کالا ها به صورت بین المللی می تواند گزینه بسیار خوبی برای فروش کالا ها باشد. شرایطی مثل شرایط اقتصادی همیشه ثابت نیست و تحت کنترل متخصصان نیست اما در کل با وجود متخصصین در فروش بین الملل شرکت ها به سوددهی میرسند.عوامل زیر نیز در کنار وجود متخصص باعث موفقیت می شوند:

 

انتخاب بهترین روش در بازاریابی برای فروش بین الملل

  • آشنایی با زبان کشورهای مختلف باعث راحتی در برقراری ارتباط و بستن قراردادهای تجاری بهتر می شود.
  • تبلیغات برای فروش بین الملل در داخل و خارج باعث شناخنه شدن برند و در نتیجه موفقیت می شود.
  • وجود بازاریاب توانا در فروش بین الملل برای رسیدن به موفقیت، با اهمیت است. بازاریاب اگر توانا باشد می تواند با بهترین پاسخ ها در مذاکرات زمینه بستن قرارداد های فوق العاده را آماده کند.
  • شرکت در نمایشگاه ها و گردهمایی های تجاری و تخصصی برای رسیدن به موفقیت در فروش بین الملل بسیار مفید است زیرا باعث آشنایی با دیگر برندها و همچنین معرفی برند شرکت می شود.
  • افزایش دائمی کیفیت محصولات باعث رضایتمندی مشتری و در نتیجه عقد قرارداد های بیشتر و موفقیت در فروش بین الملل می شود.

موفقیت و سوددهی در فروش بین الملل

 

استفاده از وسایل ارتباط جمعی

استفاده از سایت های فروش اینترنتی و وسایل ارتباط جمعی باعث پیشرفت در فروش بین الملل می شود زیرا هرروز میتوان از این طریق مشتریان جدید جلب کرد و همچنین در سراسر جهان نمایندگی داشته باشد.

آموزش اصطلاحات خرید و فروش بین الملل

  • INCOTERMS (شرایط تجاری بین الملل): این شرایط در خرید و فروش بین الملل توسط اتاق بازرگانی بین المللی ایجاد شده است. این قوانین به تدوین مفاد تجارت و حقوق و تعهدات صادر کننده و وارد کننده می پردازد. برخی از این قوانین شامل CFR, FAS, FOB, CIF و غیره می باشد.
  • CFR(کرایه بار و هزینه): برای راه های دریایی و راه های آبی درون کشوری CFR مورد استفاده قرار می گیرد. فروشنده هزینه ها و کرایه بار های مشخص را در قرارداد قید می کند و پرداخت می کند و سپس کالا برای صادرات ارسال می شود. خریدار هم ریسک هرگونه آسیب و مفقود شدن را می پردازد.

CFR برای راه های دریایی در فروش بین الملل

بهترین روش بازاریابی و فروش

  • آشنایی با زبان هر کشور از عوامل مهم در بازاریابی و فروش بین الملل است. زیرا از این طریق است که می توانید روابط بهتر و بیشتری با شرکت های تجاری برقرار کنید. مدیران برای برقراری ارتباط بهتر اصولا از بازاریابان داخل کشور و مدیر روابط عمومی را از افراد همان منطقه انتخاب می کنند.
  • تبلیغات مسئله دیگری است که در بازاریابی و فروش بین الملل اهمیت دارد. زیرا عامل مهمی در شناخت محصول و برند است و از این طریق میزان فروش محصول افزایش می یابد.
  • وجود یک بازاریاب کارکشته و توانا برای موفقیت در بازاریابی بسیار با اهمیت است. فردی که انتخاب می شود باید با تمام جزئیات محصول آشنایی داشته باشد و توانایی پاسخ دهی به سوالات مذاکره کنندگان را داشته باشد تا بتواند قراردادهای خوبی ببندد. تبلیغات خوب و استخدام بازاریاب توانا در پروسه فروش بین الملل، بی نتیجه نیست و همه هزینه هایی که در این راه می شود، پس از قراردادهای تجاری در زمان کوتاهی جبران می شود.
  • نوع پوشش، حالت فیزیکی بدن، نوع صحبت کردن و اعتماد بنفس افراد در زمینه فروش بین الملل بسیار با اهمیت است و در موفقیت آنها در جلسات مذاکره تاثیر می گذارد.
  • شرکت در نمایشگاه های تجاری و گردهمایی ها به دلیل آشنایی که با دیگر همکاران صورت می گیرد، بازارهای جدیدی برای محصولات فراهم میکند. به همین دلیل یکی از راه های موفقیت در بازاریابی و فروش بین الملل شناخته می شود.
  • مدیران برای کسب موفقیت در راه بازاریابی باید کیفیت محصولات خود را روز به روز افزایش دهند تا بازاریابان بتوانند هر چند وقت یکبار روی یک گزینه جدید بر روی محصول مانور بدهند و این نشان دهنده ایجاد رضایت در مشتری می باشد.

زبان هر کشور از عوامل مهم در بازاریابی و فروش بین الملل

 

اصول تنظیم قرارداد فروش بین الملل

قرارداد فروش بین الملل به دلیل گسترش روابط تجاری، از مهم ترین قرارداد های بین المللی است. به یک توافق نامه قانونی بین کشورهای مختلف که آن ها را به انجام یا عدم انجام فعالیت های خاصی وا میدارد، قرارداد فروش بین الملل گفته می شود. این قرارداد اصولا به دو روش انجام می شود:
  • فروش مستقیم کالا از صادرکننده به وارد کننده
  • فروش از طریق ایجاد سازمان در خارج و توسط توزیع کنندگان، نمایندگان، شعب،  Outlet و یا شرکتهای فرعی

مهم ترین شرایط قرارداد فروش بین الملل چیست؟

شرایط قرارداد فروش بین الملل تحت عنوان اینکوترمز توسط اتاق بازرگانی بین المللی تنظیم می شود. این مقررات از عرف ها و عادات تجاری بازرگانان در فروش بین المللی کالا گرفته می شود که همه تاجران و بازرگانان از آن تبعیت می کنند. شرایط فروش کالا در سطح بین الملل توسط این مقررات مشخص می شود.
شرایط حمل کالا و تسلیم و نیز مسئله انتقال ریسک بین فروشنده و خریدار را اینکوترمز بیان می کند. اینکوترمز شامل موارد زیر است:

  • تکالیف
  • هزینه ها
  • خطرات یا ریسک ها
قرارداد فروش بین الملل چیست؟
 

در قرارداد فروش بین الملل چه مشخصاتی از طرفین باید قید شود؟

برای تنظیم قرارداد فروش بین الملل، لازم است مشخصات زیر از طرفین در قرارداد ذکر شود:
  • نام، نشانی و مشخصات قانونی طرف ایرانی قرارداد بین المللی
  • نام کامل و مشخصات دقیق نماینده طرف ایرانی قرارداد بین المللی
  • شماره و تاریخ و نام صادر کننده اعتبارنامه نماینده مجاز برای امضاء قرارداد بین المللی
  • نام و مشخصات کامل طرف خارجی قرارداد بین المللی براساس مدارک قانونی
  • نام و مشخصات نماینده صاحب امضاء و تام الاختیار موسسه طرف خارجی قرارداد بین المللی و نام صادرکننده و شماره و تاریخ اعتبارنامه رسمی نماینده جهت امضاء قرارداد بین المللی
  • سایر مشخصات لازم طرفین قرارداد فروش بین الملل برحسب موضوع قرارداد بین المللی در صورت نیاز
 

بررسی و تحلیل قرارداد فروش

تمام افراد در قرارداد فروش بین الملل، امکان بررسی و تحلیل قرارداد را دارند و می توانند پس از بررسی، بندهای قرارداد را تنظیم کنند. در قرارداد فروش بین الملل، موضوع حتما باید بیان شود و  نوع، مقدار، مشخصات کمی و کیفی کالا و در صورت لزوم خدمات بعد از قرارداد واضح گردد. برای مثال برای قرارداد هایی که موضوع آن ارائه خدمات است، نوع و مکان ارائه خدمات باید مشخص باشد.
 

مشکلات رایج در تنظیم قرارداد فروش بین الملل چیست؟

مرحله تنظیم قرارداد های صادراتی و قرارداد فروش بین الملل، مشکلاتی دارند که می توان با رعایت یک سری از نکات و شرایط از آن ها جلوگیری کرد. قرارداد‎‌ها می توانند شامل تبادل کالا، قرارداد فروش و یا خدمات ترکیبی باشند. به دلیل اینکه نقطه وصل و اتکا هر قراردادی موضوع آن است، ذکر موضوع قرارداد بسیار مهم است زیرا با توجه به آن می توان بعضی از مشکلات احتمالی را حل کرد. برای همه قرارداد‌ها میزان خسارت و جبران درنظر گرفته می شود که در صورت بروز مشکل به طرف خسارت دیده پرداخت شود.
 
 

مهم ترین بندهای قرارداد فروش بین الملل

موارد زیر از بندهای مهم در تنظیم قرارداد فروش بین الملل است:
  • تعاریف
  • کالا، کیفیت آن، خصوصیات و تعداد آن، قیمت واحد و مقدار کل
  • ارزش قرارداد فروش بین الملل
  • تشریفات لازم برای سفارش کالا
  • نوع بسته بندی
  • نحوه بارگیری
  • نحوه ی تحویل
  • قانون حاکم بر قرارداد فروش بین الملل
  • نحوه ی حل و فصل اختلافات
  • میزان خسارات
  • اعتبار وحدت قرارداد
  • ارز مورد قبول در قرارداد
  • بیمه و محل انتقال ریسک
  • میزان مالیات ها

نقش مشاور فروش بین الملل در صادرات


انواع روش های پرداخت در قرارداد فروش بین الملل

در معاملات فروش بین الملل روش های مختلفی برای پرداخت وجود دارد که با در نظر گرفتن عوامل مختلف مثل شرایط سیاسی و اقتصادی و میزان اعتماد به طرف؛ یکی از روش ها جهت پرداخت توسط طرفین انتخاب می شود. این روش های پرداخت شامل موارد زیر می شود:

  • پیش پرداخت نقدی ( Cash in advance ) 
  • حساب باز ( Open Account ) – پرداخت در آینده 
  • وصولی ( Collection ) – برات 
  • اعتبار اسنادی (L/C) ( Documentary Credit ) .


مهم ترین مقررات حاکم بر قرارداد فروش بین الملل

قوانین و مقررات متنوعی توسط سازمان های خصوصی و منطقه ای بین المللی در رابطه با بیع بین المللی وضع شده است که مهم ترین آن ها موارد زیر می باشد:

  • کنوانسیون بیع بین المللی کالا ( CISG) 
  •  کنوانسیون قانون قابل اعمال بر بیع بین المللی 
  •  مقررات اینکوترمز و مقررات مربوط به رویه ها
  •  عملیات متحدالشکل برای اعتبارات اسنادی

از میان کنوانسیون ها، ایران به عضویت کنوانسیون بیع بین المللی کالا(CISG) درآمده است. تصویب کنوانسیون به معنی این است که اگر طرفین، قانون حاکم بر قرارداد را تعیین نکرده باشند، قانون حاکم کنوانسیون بیع بین المللی خواهد بود.


مقررات حاکم بر قرارداد فروش بین الملل


حل اختلاف در قراردادهای فروش بین الملل چگونه صورت می گیرد؟

انواع روش های حل اختلاف در قرارداد فروش بین الملل به شرح زیر است:


تقاضای نظر کارشناسی

اگر اختلاف مربوط به کیفیت یا امور فنی کالا باشد، طرفین می توانند به کمک کارشناس مشکل را حل کنند اما در صورتیکه هر دو طرفین موافقت نمایند که نظر کارشناس برای آن ها لازم و اجبار است.


طرح اختلاف در دادگاه داخلی

هیچ دادگاه بین المللی برای حل و فصل اختلافات فروش بین الملل وجود ندارد و در صورت اختلاف در مورد داوری، طرفین مجبور به اقامه دعوی در یک دادگاه داخلی هستند. مگر اینکه طرفین در قرارداد محل دادگاه را توافق کرده باشند؛ در این صورت فقط دادگاه های ذکرشده صلاحیت رسیدگی به اختلاف را دارند که ممکن است این دادگاه در کشوری دیگر باشد. به دلیل آشنا نبودن با قوانین کشور خارجی طرفین ناچار به گرفتن خدمات وکیل محلی هستند که علاوه بر هزینه زیاد بسیار دشوار و دردسرساز است.

مسئله اجرای حکم پس از صدور رای و قطعیت آن مطرح می شود. در صورتی که فرد محکوم دارایی در کشور مقر نداشته باشد، در کشور محل اقامت یا هرکجا که دارایی دارد این حکم باید اجرا شود اما مستلزم آن است که میان کشورها قرار داد دو یا چندجانبه ای وجود داشته باشد و یا قانون ملی کشور مربوط اجرای اینگونه احکام را پذیرفته باشد .


طرح اختلاف قراردادفروش بین الملل در دادگاه


داوری

یکی از روش های دیگر برای حل اختلاف در قرارداد فروش بین الملل، ارجاع حل و فصل اختلافات به داوری است. اگر توافق طرفین به داوری باشد دیگر دادگاه های داخلی نمیتوانند به مشکلات رسیدگی کنند. در صورتیکه آرا داوری خارجی با قوانین ایران مخالف نباشد، در مدت داوری صادر می شود و اگر از موضوع داوری خارج نباشد و با نظم عمومی ایران مغایرت نداشته باشد ، قابل اجرا می باشد . این روش در مقایسه با روش طرح اختلاف در دادگاه داخلی مزایایی دارد که به شرح زیر است:

  • انتخاب داوران خاص که در زمینه موضوع اختلاف تخصص دارند
  •  قابل انعطاف بودن رسیدگی به دعوی در داوری
  • کوتاه بودن زمان رسیدگی نسبت به دادگاه‌های داخلی
  • محرمانه و  خصوصی بودن جریان رسیدگی


داوری جهت حل اختلاف در قرارداد فروش بین الملل


مشاور فروش بین الملل چه نقشی در صادرات محصول دارد؟

مشاور فروش بین الملل در عرضه ی محصولاتی که نیاز جامعه است کمک می کند. مثلا تولید هر محصول نسبت به قوانین کشورهای مختلف و نیاز مردم آن منطقه متفاوت است به همین خاطر تولیدکنندگان باید قبل از تولید محصول برای صادرات با یک مشاور فروش بین الملل مشورت کنند. مورد دیگری که برای موفقیت در فروش بین الملل اهمیت زیادی دارد، سازگاری قیمت با پول محلی است. عوامل دیگری مثل میزان درآمد متوسط مردم و نرخ تبادل ارز در بازار داخلی و بازار بین المللی هم مهم است که برای صادرات و عرضه محصولات به یک مشاور فروش بین الملل نیاز داریم که باید با همه این موارد آشنایی داشته باشد.

برای گسترش استراتژی فروش بین الملل، مشاور فروش بین الملل می تواند ارتباط نزدیکی با مشتریان ایجاد کند. همه خدماتی که مشاور فروش بین الملل در آن نقش دارد، شامل موارد زیر است:
  • بازارهای بالقوه جغرافیایی را برای هدف گیری شناسایی می کند.
  • مشاور فروش بین  الملل برای بازار های هدف انتخاب شده، بینشی صحیح ایجاد می کند.
  • بهترین گزینه های ورود به بازار جهانی را ارزیابی و انتخاب می کند.
  • وظیفه تعیین قیمت گذاری برای صادرات.
  • گسترش تبلیغات
  • تشکیل ساختار سازمانی برای فروش بین الملل.
  • شناسایی و انتخاب بهترین شریک برای توزیع در بازارهای هدف.
  • ایده های تبلیغاتی دیجیتال را اجرا می کند.

نقش مشاور فروش بین الملل در صادرات

 

پیشرفت تکنولوژی و اهمیت الزام وجود مشاور فروش

در فروش بین الملل بر فرهنگ و رفتار مشتری باید تسلط کافی وجود داشته باشد. شرکت های تجاری بزرگ برای فروش بین الملل تلاش می کنند برند خود را با تمام ملیت ها هماهنگ کنند و این گونه سهم بیشتری از بازار را داشته باشند. موانع ارتباطی جغرافیایی و فرهنگی از طریق پیشرفت تکنولوژی از بین رفته است و فرصت های خوبی برای مشاغل به وجود آمده است. مثلا می توانند بدون محدودیت مکانی محصولات خود را در کشورهای مختلف ارائه دهند. برای موفقیت در این مسیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و سطح های مختلف در فروش بین الملل، وجود یک مشاور فروش بین الملل الزامی است.
 

اولین گام شروع فروش بین الملل چیست؟

برنامه ریزی و تدارکات فروش بین الملل و صادرات برای کسب و کار ها به تنهایی دشوار است. زیرا ممکن است همه ی مهارت های تخصصی و لازم را نداشته باشد. به همین دلیل اولین گام برای شروع بازاریابی و فروش بین الملل، انتخاب یک مشاور فروش بین الملل حرفه ای است. فردی که انتخاب می شود باید با بازارهای مختلف آشنایی کامل داشته باشد.
 
الزام وجود مشاور فروش بین الملل
 

لازمه تبدیل شدن به یک مشاور فروش بین الملل چیست؟

برای تبدیل شدن به یک مشاور فروش بین الملل باید تحصیلات آکادمیک در زمینه هایی مثل: اقتصاد، مدیریت بازرگانی، مدیریت کسب و کار و کارآفرینی و تجارت خارجی داشته باشید. اما فراموش نکنید که بعد از فارغ التحصیلی هم باید اطلاعات خود را بروز نگه دارید و در دوره های آموزشی مرتبط شرکت کنید.

ارسال نظر

نام شما:

نظر شما:
نکته: HTML ترجمه نمی شود!

آموزش مهارت های فروش و بازاریابی در سانسل
  • شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
  • تلفن: 09131098875
  • ایمیل: info@sansell.ir