سانسل
آموزش فروش عمده - آموزش راه اندازی فروش عمده

آموزش فروش عمده - آموزش راه اندازی فروش عمده

آموزش فروش عمده لازمه عمده فروش شدن است. سرمایه گذاری در فروش عمده کمی مشکل است و تصمیم گیری اولیه برای اینکه چه کسب و کاری برای فروش عمده مناسب است بسیار با اهمیت است. عمده فروشی قوانین خاص خود را دارد و برای اینکه یک تجارت موفق بین مشتریان شرکا‌ها و کارخانه‌های بزرگ داشته باشیم، آموزش فروش عمده یک اصل مهم است.
 

تاثیر شگفت انگیز دوره‌های آموزش فروش عمده در شناسایی مشتری

یکی از نکات مهم در فروش عمده روش‌های جذب مشتری است. فروش آنلاین یکی از روش‌های فروش عمده است که باعث رونق در جذب مشتری شده است زیرا مشتریان شما از افراد محله یا شهرتان فراتر میشود. در آموزش فروش عمده بهترین راهکارهای جذب این مشتریان را فرا می‌گیرید.
 

مهم ترین قوانین فروش عمده چیست؟

در فروش عمده نسبت به میزان خرید بیشتر، قواعد و اصول و نوع ارتباط با مشتری متفاوت است. از مهم‌ترین قواعد فروش عمده این است که بدانید، چه زمانی محصولات را معرفی کنید، چه زمانی تخفیف بگذارید و یا چه زمانی تبلیغات کنید. همه این اصول در دوره‌های آموزش فروش عمده گفته می‌شود.
 

برنامه‌ریزی چه ضرورتی در فروش عمده دارد؟

همه کسب و کارها برای موفقیت نیاز به برنامه‌ریزی دارند. در سرفصل برنامه‌ریزی، در آموزش فروش عمده چگونگی تهیه یک برنامه منظم، نحوه شناسایی نیاز مشتری و حتی این که با چه افرادی فعالیت را شروع کنید، گفته می‌شود.
 
برنامه ریزی در فروش عمده
 

نکات مهم در فروش عمده

برای داشتن یک فروشگاه برای فروش عمده و یا فروش عمده به صورت غیر حضوری، نکاتی ضروری با توجه به کالا وجود دارد اما یکسری از اصول برای همه‌ی محصولات یکسان است. در این بخش از آموزش فروش عمده به این اصول مهم اشاره خواهیم کرد:

 

  • کسب دانش و اطلاعات لازم
یک فروشنده حرفه ای در فروش عمده باید‌ از همه جزئیات و مشخصات محصولی که می‌خواهد بفروشد آگاه باشد تا بتواند پیشرفت کند. هرچقدر اطلاعات و دانش فروشنده بالاتر باشد به نفع او خواهد بود.

 

  • برقراری ارتباط با تولید کننده‌ها و وارد کننده‌ها
اگر در عمده فروشی محصولات خوبی ارائه دهید، سود خوبی خواهید داشت پس باید محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه ارائه دهید. در این زمینه بهتر است با تولیدکنندگان و واردکنندگان بیشتری ارتباط برقرار کنید تا امکان مقایسه بین محصولات بیشتری را داشته باشید. پس از کسانی خرید کنید که هم اجناس با کیفیت دارند و هم منصف هستند.

 

  • بررسی بازار و بازاریابی
یکی دیگر از نکات آموزش فروش عمده که ضروری است، بازاریابی و بررسی بازار است. اطلاع از محدوده سنی مخاطبان، اطلاع از وضعیت فروش اینترنتی یا حضوری و از این قبیل سوالات، به تبلیغات بهتر و ساده‌تر شما کمک میکند.
 
تبلیغات هدفمند را با شناخت بازار میتوان تولید کرد و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد. این مراحل را یا باید خودتان بررسی کنید یا از افراد خبره در این زمینه کمک بگیرید اما برای سود بیشتر پیشهاد میکینم که با شرکت در دوره‌های آموزش فروش عمده، خودتان این مسئولیت را بر عهده بگیرید.
 
اصول انبارداری در فروش عمده
 
  • ساخت برند
آموزش فروش عمده پیشنهاد می کند یک اسم برای عمده فروشی خود انتخاب کنید و تلاش کنید این نام در ذهن مخاطبان حک شود. سعی کنید تا نام زیبا و ساده‌ای انتخاب کنید تا راحت‌تر در ذهن مردم بماند. به مرور زمان به اسمی که انتخاب کرده‌اید شکلی بدهید و به یک برند تبدیل کنید.

 

  • حساب و کتاب
در فروش عمده با یک برنامه‌ریزی دقیق قیمت‌های مربوط به کار خود را پیدا کنید و برای مدیریت بهتر تمام خرید و فروش‌های خود را یادداشت کنید. حتی اگر مدت طولانی میگذرد از فاکتورها را نگهدارید با این کار میتوانید قیمت‌های قبل را با قیمت‌های روز مقایسه کنید.
 

معرفی بهترین سایت های خرید و فروش عمده اینترنتی

پس از انتخاب و شناخت محصول برای فروش عمده، مرحله بعد پیدا کردن مکانی برای فروش محصولات است. آموزش فروش عمده تعدادی از سایت ها برای فروش عمده اینترنتی را معرفی می کند:
 

سایت علی بابا

وب سایت علی بابا بزرگترین منبع خرید و فروش عمده کالا در جهان است. علی بابا در دسته بندی های مختلف محصولات را برای خریداران قرار داده است. متاسفانه هم اکنون این سایت به خریداران ایرانی خدماتی ارائه نمی کند.
 

Wholesale Central.com

این وب سایت رایگان، بستری است برای فروش عمده و تولیدکنندگان در صنعت پوشاک، لوازم الکترونیکی، هدیه، عطر، جواهرات و ...
 
انبار فروش عمده
 

DOBA

در این وب سایت با پرداخت هزینه اشتراک ماهیانه، به کاربران اجازه خرید می دهد و سفارش خود را درب خانه تحویل می گیرند.
 

SaleHoo

با پرداخت هزینه سالانه کمتر از 100دلار می توان به عرضه کنندگان فروش عمده دسترسی پیدا کرد.
 

عمدکس

اولین وب سایت فروش عمده در ایران سایت عمدکس است که به روش علی بابا فعالیت می کند. خریداران محصولات خود را به قیمت کارخانه و با سرویس رایگان دریافت می کنند.

موثرترین تکنیک های افزایش فروش عمده

در این قسمت از آموزش فروش عمده به مهم ترین روش های جذب مشتری و افزایش میزان مشتری برای فروش محصولات به صورت عمده می پردازیم:

پیشنهاد فروش محصولات ویژه

تنظیم یکسری پیشنهادات ویژه و شگفت انگیز یکی از روش های خوبی است که باعث افزایش دو برابری فروش عمده محصولات شما می شود. این تکنیک به این صورت است که مثلا شما برای تعدادی از محصولات خود قیمت وسوسه انگیزی در نظر می گیرید اما شرایط خاصی در نظر می گیرید. به عنوان مثال فقط این شرایط را برای شرکت ها و خریداران بزرگ قرار می دهید، اینگونه حجم سفارشات و میزان فروش شما بطور قابل توجهی افزایش می یابد. هرچه میزان آفرها و تخفیف های شما بیشتر باشد، جذب مشتری بیشتری خواهید داشت.

فروش عمده محصولات

خدمات برجسته ارائه کنید

در دوره های آموزش فروش عمده تاکید می شود که نسبت به رقبا خود شرایط فروش متفاوتی داشته باشید. با در نظر گرفتن این موضوع که در فرآیند فروش باید به خریداران احترام بگذارید، باید شرایط و خدماتی ویژه و برجسته تر از رقبا خود ارائه دهید. شما می توانید با همدلی و درک رفتار مشتری باعث وفاداری مشتری و در نتیجه افزایش حجم خرید شوید.
از راهکارهایی که در دسته خدمات برجسته قرار می گیرد و به مشتریان اهمیت میدهد می توان به مواردی مثل ارسال رایگان و یا ردیابی و گزارش لحظه به لحظه موقعیت سفارش اشاره کرد.

یکپارچه سازی سفارش و صدور صورت حساب 

یکپارچه سازی از مواردی است که کمک زیادی به فروش عمده محصولات و افزایش گردش مالی می کند. خریداران به فضای گیج کننده علاقه ای ندارند و به دنبال یک سری عملیات یکپارچه هستند. به این منظور فرآیند مدیریت سفارش و توزیع محصول باید به صورت کاملا اتوماتیک انجام شود و از استفاده نیروهای انسانی برای چک کردن این موارد خودداری شود.
همچنین باید با استفاده از پلتفرم ها فرآیندهای پیچیده را ساده کنید تا خدماتی که در اختیار مشتری قرار میگیرید بیشتر و بهتر باشد. صورتحسابی که در اختیار مشتری قرار می گیرد باید با یک بررسی ساده قابل فهم باشد و از ارائه صورتحساب های فایل اکسل با اعداد گیج کننده پرهیز شود.

صدور صورت حساب در فروش عمده

شرکت در نمایشگاه ها

با شرکت در نمایشگاه های مربوط به حوزه کاری خودتان می توانید با افرادی آشنا شوید که به دنبال خرید و فروش محصولات شما هستند. به این صورت کسب و کارتان را به علاقمندان معرفی می کنید و باعث افزایش میزان فروش عمده محصولات خود می شوید. اما اگر هزینه غرفه های حضوری در نمایشگاه برایتان زیاد است، می توانید در نمایشگاه های مجازی شرکت کنید.

ثبت نام در بازارهای عمده فروشی

تعداد زیادی از خرده فروشان در بازارهای فروش عمده به دنبال عمده فروشان مرتبط با کسب و کار خود هستند. با ثبت نام و شرکت در این بازارها میتوانید افزایش فروش خوبی داشته باشید. اما حتما در هنگام انتخاب این بازارها به ویژگی های آن دقت کنید.

مزایای شرکت در نمایشگاه فروش عمده

چگونه میتوانیم فروش عمده آنلاین راه اندازی کنیم؟

روش های زیادی برای راه اندازی فروش عمده به صورت آنلاین وجود دارد که در ادامه آموزش فروش عمده به آن می پردازیم:
یکی از روش ها استفاده از فروشگاه سازهایی است که به شما امکان نمایش پیش فرض قیمت عمده فروشی و خرده فروشی را می دهد. در این روش می توانید کاربران عمده خود را وارد یک گروه کنید که فقط آنها قیمت عمده محصولات را ببینند و کاربران دیگران قیمت عادی محصولات را ببینند.

مهم ترین دلایل راه اندازی فروش عمده آنلاین

راحتی و درآمد ثابت از مهم ترین دلایل راه اندازی فروش عمده اینترنتی است که در ادامه به توضیحات دیگر هم می پردازیم:

کاهش هزینه های بسته بندی و انتقال

در این روش عمده فروشان برای بسته بندی و ارسال محصولات هزینه ای نمی پردازند. همین موضوع باعث کم شدن هزینه ها و فروش محصولات با قیمت کمتر و ارائه تخفیف بیشتر می شود.

فروش بالا با تراکنش کم

در فروش عمده حجم بالایی از محصولات در مدت زمان کم می تواند به فروش برسد. مثلا در فروش جوراب به صورت عمده تعداد زیادی از جوراب را بدون تراکنش بالا با سود زیاد می فروشید.

فروش بالا و تراکنش کم در فروش عمده

استفاده از خرده فروش ها برای افزایش فروش

در مسیر راه اندازی فروش عمده آنلاین شما به واسطه خرده فروش ها به دیگران معرفی می شوید. اینگونه خرده فروشان به سمت شما جذب می شوند و افزایش فروش خواهید داشت. همچنین امکان بازدید بیشتری در فروشگاه اینترنتی دارید.

نزدیک شدن به بازار هدف

با راه اندازی عمده فروشی آنلاین علاوه بر تقویت ارتباطات خود به بازار هدفتان نزدیک تر می شوید و به راحتی و در هر زمان میتوانید فروش داشته باشید و دیگر نیاز به حضور فیزیکی شما نیست. در نتیجه افزایش فروش چشمگیری خواهید داشت.

افزایش فروش به واسطه یک برند محبوب

شما می توانید در سایت خود فقط محصولات یک برند مطرح و محبوب را موجود کنید. به واسطه نام برند محبوب در میان مردم، به یک سایت مرجع تبدیل می شوید که بازدید و فروش بالایی دارد.

آموزش فروش عمده آنلاین


 

ارسال نظر

نام شما:

نظر شما:
نکته: HTML ترجمه نمی شود!

آموزش مهارت های فروش و بازاریابی در سانسل
  • شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
  • تلفن: 09131098875
  • ایمیل: info@sansell.ir