آموزش فروش عمده لازمه عمده فروش شدن است. سرمایه گذاری در فروش عمده کمی مشکل است و تصمیم گیری اولیه برای اینکه چه کسب و کاری برای فروش عمده مناسب است بسیار با اهمیت است. عمده فروشی قوانین خاص خود را دارد و برای اینکه یک تجارت موفق بین مشتریان شرکاها و کارخانههای بزرگ داشته باشیم، آموزش فروش عمده یک اصل مهم است.
تاثیر شگفت انگیز دورههای آموزش فروش عمده در شناسایی مشتری
یکی از نکات مهم در فروش عمده روشهای جذب مشتری است. فروش آنلاین یکی از روشهای فروش عمده است که باعث رونق در جذب مشتری شده است زیرا مشتریان شما از افراد محله یا شهرتان فراتر میشود. در آموزش فروش عمده بهترین راهکارهای جذب این مشتریان را فرا میگیرید.
مهم ترین قوانین فروش عمده چیست؟
در فروش عمده نسبت به میزان خرید بیشتر، قواعد و اصول و نوع ارتباط با مشتری متفاوت است. از مهمترین قواعد فروش عمده این است که بدانید، چه زمانی محصولات را معرفی کنید، چه زمانی تخفیف بگذارید و یا چه زمانی تبلیغات کنید. همه این اصول در دورههای آموزش فروش عمده گفته میشود.
برنامهریزی چه ضرورتی در فروش عمده دارد؟
همه کسب و کارها برای موفقیت نیاز به برنامهریزی دارند. در سرفصل برنامهریزی، در آموزش فروش عمده چگونگی تهیه یک برنامه منظم، نحوه شناسایی نیاز مشتری و حتی این که با چه افرادی فعالیت را شروع کنید، گفته میشود.

نکات مهم در فروش عمده
برای داشتن یک فروشگاه برای فروش عمده و یا فروش عمده به صورت غیر حضوری، نکاتی ضروری با توجه به کالا وجود دارد اما یکسری از اصول برای همهی محصولات یکسان است. در این بخش از آموزش فروش عمده به این اصول مهم اشاره خواهیم کرد:
- کسب دانش و اطلاعات لازم
یک فروشنده حرفه ای در فروش عمده باید از همه جزئیات و مشخصات محصولی که میخواهد بفروشد آگاه باشد تا بتواند پیشرفت کند. هرچقدر اطلاعات و دانش فروشنده بالاتر باشد به نفع او خواهد بود.
- برقراری ارتباط با تولید کنندهها و وارد کنندهها
اگر در عمده فروشی محصولات خوبی ارائه دهید، سود خوبی خواهید داشت پس باید محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه ارائه دهید. در این زمینه بهتر است با تولیدکنندگان و واردکنندگان بیشتری ارتباط برقرار کنید تا امکان مقایسه بین محصولات بیشتری را داشته باشید. پس از کسانی خرید کنید که هم اجناس با کیفیت دارند و هم منصف هستند.
- بررسی بازار و بازاریابی
یکی دیگر از نکات آموزش فروش عمده که ضروری است، بازاریابی و بررسی بازار است. اطلاع از محدوده سنی مخاطبان، اطلاع از وضعیت فروش اینترنتی یا حضوری و از این قبیل سوالات، به تبلیغات بهتر و سادهتر شما کمک میکند.
تبلیغات هدفمند را با شناخت بازار میتوان تولید کرد و در هزینهها صرفهجویی کرد. این مراحل را یا باید خودتان بررسی کنید یا از افراد خبره در این زمینه کمک بگیرید اما برای سود بیشتر پیشهاد میکینم که با شرکت در دورههای آموزش فروش عمده، خودتان این مسئولیت را بر عهده بگیرید.

- ساخت برند
آموزش فروش عمده پیشنهاد می کند یک اسم برای عمده فروشی خود انتخاب کنید و تلاش کنید این نام در ذهن مخاطبان حک شود. سعی کنید تا نام زیبا و سادهای انتخاب کنید تا راحتتر در ذهن مردم بماند. به مرور زمان به اسمی که انتخاب کردهاید شکلی بدهید و به یک برند تبدیل کنید.
- حساب و کتاب
در فروش عمده با یک برنامهریزی دقیق قیمتهای مربوط به کار خود را پیدا کنید و برای مدیریت بهتر تمام خرید و فروشهای خود را یادداشت کنید. حتی اگر مدت طولانی میگذرد از فاکتورها را نگهدارید با این کار میتوانید قیمتهای قبل را با قیمتهای روز مقایسه کنید.
معرفی بهترین سایت های خرید و فروش عمده اینترنتی
پس از انتخاب و شناخت محصول برای فروش عمده، مرحله بعد پیدا کردن مکانی برای فروش محصولات است. آموزش فروش عمده تعدادی از سایت ها برای فروش عمده اینترنتی را معرفی می کند:
سایت علی بابا
وب سایت علی بابا بزرگترین منبع خرید و فروش عمده کالا در جهان است. علی بابا در دسته بندی های مختلف محصولات را برای خریداران قرار داده است. متاسفانه هم اکنون این سایت به خریداران ایرانی خدماتی ارائه نمی کند.
Wholesale Central.com
این وب سایت رایگان، بستری است برای فروش عمده و تولیدکنندگان در صنعت پوشاک، لوازم الکترونیکی، هدیه، عطر، جواهرات و ...

DOBA
در این وب سایت با پرداخت هزینه اشتراک ماهیانه، به کاربران اجازه خرید می دهد و سفارش خود را درب خانه تحویل می گیرند.
SaleHoo
با پرداخت هزینه سالانه کمتر از 100دلار می توان به عرضه کنندگان فروش عمده دسترسی پیدا کرد.
عمدکس
اولین وب سایت فروش عمده در ایران سایت عمدکس است که به روش علی بابا فعالیت می کند. خریداران محصولات خود را به قیمت کارخانه و با سرویس رایگان دریافت می کنند.