سانسل
فروش مستقیم چیست؟ - انواع فروش مستقیم

فروش مستقیم چیست؟ - انواع فروش مستقیم

فروش مستقیم به بازاریابی و فروش محصول در محیط‌ های غیر فروشگاهی، گفته می‌شود. در این روش فروش واسطه‎‌ها حذف میشوند و محصول بطور مستقیم به دست مشتری میرسد. این روش اولین بار توسط کارل رن بورگ مدیر شرکت Nutrilite Product در سال 1945 معرفی شد. بیش از 3 میلیون نفر از مردم جهان تا پایان قرن بیستم جزء مشاوران فروش مستقیم در شرکت Amway که متعلق به  ریچ دوس و جی ون اندل بود، فعالیت کرده اند و  در بهبود وضعیت مالی میلیون ها نفر در دنیا موثر بوده است.

فروش مستقیم به چند روش انجام می‌شود و در کجا کاربرد دارد؟

فروش مستقیم در نشانه‌گیری و فروش به مشتری نهایی در فروش B2b بکار گرفته میشود و به 2 روش زیر انجام می‌شود:

  • بازاریابی شبکه‌ای
  • میزبانی فروش


دسته بندی انواع فروش مستقیم

روش‌هایی که صاحبان کسب و کار از طریق آن محصولات خود را بطور مستقیم به مشتری ارائه می‌کنند شامل:

  • تک سطحی

در این روش از فروش مستقیم از طریق اینترنت و کاتالوگ به صورت تک فردی یا معرفی حضوری صورت میگیرد که درآمد فروشندگان تنها از کمسیون فروش تامین می‌شود.

  • گردهمایی

برخلاف روش قبل، محصول در جمع معرفی می‌شود. معرفی محصولات توسط نماینده فروش اصولا در محل دیگری انجام می‌شود. نحوه کسب درآمد در این روش از طریق کمسیون فروش یا کمسیون معرفی نمایندگان جدید است. در این روش به دلیل فروش همزمان محصولات متنوع، با موفقیت همراه است.

  • چندسطحی

از طریق کاتالوگ و فروشگاه های آنلاین، این روش صورت میگیرد و درآمد این روش هم از طریق کمسیون فروش یا کمسیون فروش‌های دیگری که توسط شرکا معرفی شده‌اند، تامین می‌شود. در بعضی مواقع فروش مستقیم، بازاریابی شبکه‌ای یا بازاریابی چند سطحی هم گفته می‌شود.


گردهمایی در فروش مستقیم


تفاوت فروش کانال و فروش مستقیم چیست؟

یک شخص تاجر یا فروشنده باید برای فروش محصولات خود روشی را انتخاب کند. برای فروش محصولات می توان از یکی دو روش فروش مستقیم (Direct sales) یا فروش از طریق کانال (Channel Sales)استفاده کرد. فروش مستقیم به منظور حذف واسطه هاست اما در فروش کانال، فروش محصولات به کمک فروشنده شخص ثالث انجام می شود. در این روش تولید کنندگان به فروشندگان شخص ثالث اعتماد دارند.


تفاوت فروش مستقیم و فروش کانال


چگونه می‌توان فروش مستقیم در کسب و کارهای خانگی داشت؟

به کمک شبکه‌های اجتماعی می‌توانید محصولات خود را به شرکت‌های فروش مستقیم که خواهان محصولاتتان هستند، معرفی کنید و با آنها در ارتباط باشید و از مزایای فروش مستقیم بهره ببرید و همچنین به اقتصاد کشور کمک کنید.


آیا شرکت‌های فروش مستقیم با مجوز قانونی فعالیت می‌کنند؟

مردم ذهنیت خوبی از فروش مستقیم و بازاریابی شبکه‌ای ندارند و تصور آنها یک شرکت هرمی است. بزرگنمایی و یکسری از تبلیغاتی هم که بعضی از نمایندگان فروش می‌کنند، اثر خوبی در مردم ندارد. همه این موارد به دلیل اتهام هرمی بودن شرکت ام‌ وِی آمریکایی است که با وجود تبرئه شدن ضربه بزرگی به فروش مستقیم وارد کرده است.


مفهوم فروش مستقیم


مزایای عالی فروش مستقیم

برای اطلاع از بهترین مزایای فروش مستقیم در ادامه با ما همراه باشید:

  • کسب سود بالا برای شرکت‌های والد و فروشندگان. از این طریق هزینه واسطه ها کاهش می یابد و باعث افزایش حاشیه سود می شود.


  • جلوگیری از هزینه‌های یک فروشگاه. یک فروشنده برای راه اندازی فروشگاه باید هزینه های زیادی مثل اجاره، حقوق کارگر، مالیات و ... بپردازد که همه این هزینه ها را باید از سود حاصل از فروش پرداخت کند اما با فروش مستقیم از پرداخت این هزینه ها جلوگیری می کند.


  • ارتباط مستقیم با مشتری و شناخت نیاز‌های آن


  • عدم پرداخت هزینه برای بازاریابی و تبلیغات در فروش مستقیم. در این روش به دلیل ملاقات شخصی با مشتریان می توان محصولات را به مشتری معرفی کرد و هزینه ی تبلیغات را کاهش داد.


  • رویکرد فروش شخصی برای هر فرد که به متقاعد کردن مشتری برای خرید کمک می‌کند. رویکرد فروش شخصی در این روش کمک می کند که نسبت به حساسیت های افراد مختلف برای خرید بتوانید میزان فروش خود را افزایش دهید. برای مثال می توانید در زمان های تخفیف مشتریانی که روی قیمت حساس هستند و همیشه به دنبال تخفیف خریدند را با خبر کنید. در این شرایط حتی ممکن است فروش عمده نیز داشته باشید.


  • مشاهده واکنش مشتری که کمک می‌کند فورا بتوانیم با پیشنهادهای متفاوت، مشتری را تشویق به خرید کنیم.


  • نمایش محصول که باعث جلب اعتماد مشتری و انتخاب راحت‌تر آن می‌شود. در فروش مستقیم به دلیل مشاهده محصول قبل از خرید، احتمال شکایت و نارضایتی پس از خرید کاهش می یابد.

مزایای فروش مستقیم برای اقتصاد


فروش مستقیم چه مزایایی برای اقتصاد کشور دارد؟

مهم ترین مزیت‌های فروش مستقیم برای اقتصاد کشور عبارت است از:

  • ایجاد اشتغال و فرصت برای کسب درآمد
  • جدا شدن از خرده فروشی‌های بزرگ
  • ایجاد کسب و کار کوچک
  • توسعه خوداشتغالی توسط فروش مستقیم
  • توسعه کارآفرینی
  • کمک به رفاه ملی و اقتصادی


عیوب فروش مستقیم چیست؟

  • در شروع کار کمی گران است
  • برقرار کردن رابطه تعاملی گسترده دشوار است


مزایای فروش مستقیم


مهم ترین نکات ارائه محصول در فروش مستقیم چیست؟

یک فروشنده باید بتواند با حوصله و احترام کامل و بدون اینکه مشتری را در تنگنا قرار دهد، محصولات را به آن معرفی کند تا مشتری بتواند با توجه به نیاز خود بهترین خرید را داشته باشد. این مورد، مهم ترین نکته در ارائه محصول در فروش مستقیم است که در دوره آموزش فروش مستقیم بر آن تاکید می شود.


آشنایی با مراحل فروش مستقیم در شروع کار

برای تجربه فروش مستقیم قبل از انتخاب قطعی باید اهداف مالی  و شخصی خود را بسنجید. برای موفقیت در فروش، مراحل زیر باید انجام شود:

شناخت محصول یا خدمات مورد علاقه

برای شروع فروش مستقیم به دنبال محصول یا خدماتی بروید که به آن علاقه دارید، داشتن علاقه و باور قلبی به کار در موفقیت بسیار مهم است.


انتخاب بهترین شرکت ارائه دهنده

در مرحله انتخاب شرکت، به سمت شرکت‌هایی بروید که محصول یا خدمات مورد علاقه شما را داشته باشد و سپس به وب سایت آن سر بزنید. انتخاب صحیح در این زمینه احتمال موفقیت در فروش مستقیم را افزایش میدهد.


تحقیق درباره پیشینه شرکت انتخابی

در مورد تعداد توزیع کنندگان، میانگین درآمد توزیع کنندگان، میزان ترک شغل توزیع کنندگان و شروع فعالیت های تجاری شرکت انتخابی خود تحقیق کنید. در حد امکان صورت‌های مالی پنج سال گذشته شرکت را هم چک کنید.


درمورد شرکت همه سوالاتتان را مطرح کنید

برای آشنایی با رویه کار و سیاست ‌های شرکت، در زمان گفتگو همه سوالاتتان رابپرسید.


کسب اطلاع درمورد مرجوع کردن محصولات فروخته نشده

از فرصت‌های خوب برای افزایش امتیاز و دریافت تخفیف های ویژه اطلاعات کسب کنید. همچنین اطلاعات دقیق از مرجوع کالاهای فروخته نشده در صورت ترک کار داشته باشید. 


مراحل فروش مستقیم


در قدیم سیستم فروش مستقیم چگونه بود؟

در فروشگاه‌های خرده فروشی معمولی، فروش مستقیم یافت نمیشد. مشتری از طریق پیدا کردن توزیع کننده باید اقدام به خرید میکرد که کمی مشکل بود.


مقایسه فروش سنتی و فروش مستقیم

فروش سنتی پروسه‌ای پیچیده و گران قیمت است زیرا کالا و خدمات از تولید کننده به سازمان فروش، سپس به توزیع کننده و در نهایت به مصرف کننده میرسید در حالیکه در فروش مستقیم تمام واسطه‌ها حذف شده و کالا و خدمات مستقیما تهیه خواهند شد.


بهترین پیشنهاد برای استفاده از فروش مستقیم

برای هدف قرار دادن مشتریان پیشنهاد میشود از فروش مستقیم استفاده شود که البته بسیاری از کسب و کارها این روش را بکار میگیرند. برای مثال شرکت‌هایی که لوازم جانبی موبایل دارند، تراکت‌های تبلیغاتی خود را مستقیما به فروشگاه‌های مربوط ارسال میکنند.


شرکت‌های برتر سطح جهان در زمینه فروش مستقیم

اسامی تعدادی از شرکت‌ها و زمینه کاری آنها در فروش مستقیم به شرح زیر است:

  • شرکت primerica : در زمینه بیمه عمر، بیمه تکمیلی، وام و... با اولویت قرار دادن خانواده‌های طبقه متوسط.
  • شرکت Miki Corporation: وارد کننده و فروشنده پارچه.
  • شرکت melaleuca : محصولات آرایشی، شوینده‌های خانگی و ویتامین‌ها.
  • شرکت monavie: فروش مستقیم در زمینه نوشیدنی‌های مغذی و فرمولاسیون ژل.
  • شرکت Telecom Plus: در زمینه ارائه پهنای باند، خطوط تلفن ثابت، تلفن همراه و خدمات برق و گاز.
  • شرکت Yanbal International: محصولات حفاظت از پوست، آرایشی، حفاظت شخصی، عطر و جواهر.
  • شرکت PartyLite: ارائه شمع و خوشبوکننده‌های خانگی.
  • شرکت LG Household & Health Care: فعالیت در صنعت لوازم خانگی و محصولات آرایشی.


پیشنهادات برتر فروش مستقیم


مهم ترین تکنیک‌های فروش مستقیم

چند نمونه از تکنیک‌های فروش مستقیم که برای بیشتر مواقع قابل استفاده است را بیان می‌کنیم:

(features - advantages - benefits) FAB 

تکنیکFAB شامل سه مرحله است و از معروف ترین تکنیک‌های فروش مستقیم

مرحله اول ویژگی است که ویژگی های شرکت یا محصول خود را بیان می‌کنید. مرحله دوم مزایا که کارآیی ویژگی‌ها را بیان می‌کند. مرحله سوم بیان تاثیرات مثبت بر مشتری.

اشتباه رایج در این تکنیک، نادیده گرفتن نیازهای مشتری و ارزیابی زیاد دانش فروشندگان است. 


 تکنیک "من در کنار شما هستم" 

در این تکنیک وانمود می‌کنید که در مشتری هستید. چه در یک مکان باشید چه در حال تماس یا چت، طوری برخورد کنید که مشتری احساس کند در کنار او هستید.


 لطف خالصانه

لطف خالصانه در ایجاد تمایل گیرنده برای بازگشت دادن آن قدرتمند بوده است. برای شروع فروش خود به دیگران لطف خالصانه داشته باشید برای مثال ارسال رایگان، ارسال کارت پستال به مناسب خاص و...


 ارائه دلیل موجه

یکی دیگر از تاثیر گذار ترین تکنیک‌های فروش مستقیم، بکارگیری یک دلیل موجه است. استفاده از کلمه "به دلیل..." در درخواست‌ها احتمال پذیرش را افزایش می‌دهد و سپس با استفاده از دیگر تکنیک‌های فروش مستقیم می‌توانید آن را پیگیری کنید.


 جمع کنید - پاسخ دهید - تحویل دهید – بستن معاملات

جمع‌آوری اطلاعات، پاسخ به اطلاعات، انتقال اطلاعات و درخواست خرید از مراحل مهم در این قسمت هستند.


تکنیک های فروش مستقیم


انجمن فروش مستقیم چیست؟

در سال 1965 برای توزیع و فروش مستقیم، The Direct Selling Associationیا به اختصار DSA انجمن تجاری تشکیل شد. 59٪ از کل فروش مستقیم در دنیا را شرکت‌های عضو این انجمن تشکیل داده اند. در انگلستان بزرگ‌ترین فرصت‌های اشتغال نیمه وقت و مستقل را فروش مستقیم به وجود آورده است. این سبک از فروش جایگزین خرده فروشی‌هایی است که طیف گسترده‌ای از کالاها و خدمات مصرفی را به مردم ارائه می‌دهد.


انجمن فروش مستقیم چه چشم اندازی دارد؟

رشد و تثبیت جایگاه فروش مستقیم(Direct Selling) در عرصه جهانی به عنوان یکی از بهترین روش‌های بازاریابی برای مصرف‌کنندگان شناخته می‌شود. انجمن فروش مستقیم  متعهد است که این صنعت را گسترش دهد و با تقویت درک بهتر آن به روشی صادقانه، به افزایش اعتبار خود ادامه دهد.


شرکت های فروش مستقیم در جهان


مصرف کننده در فروش مستقیم چه حق و حقوقی دارد؟

انجمن فروش مستقیم طبق آیین نامه هایی تضمین می کند که مشتریان از حقوق و حمایت برابر با آنچه توسط اشکال سنتی خرده‌فروشی ارائه می‌شود، برخوردار هستند. به مصرف کنندگان این اطمینان داده می شود که وقتی از اعضای این انجمن خرید می‌کنند با آنها منصفانه رفتار می‌شود و در صورت بروز هرگونه مشکل، سریعا و مطابق با آئین نامه‌های انجمن با آن‌ها برخورد می‌شود.


ویژگی های اصلی آیین نامه انجمن فروش مستقیم

آئین نامه‌ها و قوانین تجاری موجود در انجمن فروش مستقیم که فرصت های تجاری را پوشش می دهد، از کلیه فروشندگانِ شرکت‌های مستقل که عضو این انجمن هستند، محافظت می کنند. طبق این آیین نامه از سرمایه افراد در مقابل شرکت‌هایی که از قوانین تخطی می‌کنند محافظت می شود. موارد زیر از ویژگی های اصلی این آیین نامه هستند:

  • همه آگهی های تبلیغاتی استخدامی باید صادقانه باشد.
  • از سرمایه‌گذاری‌های نامعقول جلوگیری شود.
  • تنظیم قراردادهای اصولی و مناسب
  • طبق آیین نامه انجمن فروش مستقیم مشتریان باید حق لغو قرارداد و حق پس دادن محصولات را در صورت تخطی شرکت از قوانین داشته باشند.
  •  برای سرمایه‌گذاران اولیه بخش لاینفک قوانین، ارائه آموزش مقدماتی کافی توسط شرکت‌ها است.
  • پرداخت سریع کارمزد و پاداش و ارائه صورت حساب‌های منظم و جامع به مشتریان و توزیع‌کنندگان


روش فروش مستقیم


آموزش فروش مستقیم، گامی مهم برای رسیدن به موفقیت 

برای شروع فروشندگی مستقیم باید آموزش فروش مستقیم را فرا بگیرید تا با تکنیک‌ها و نکات مهم آن آشنا شوید، در غیر این صورت شاید مدت‌ها زمان ببرد تا به موفقیت در این زمینه دست یابید. . امروزه، برای آن که بتوانید کسب و کار پر رونق و موفقی داشته باشید، نمی توانید از ترفند ها و روش های قدیمی برای جذب مشتریان استفاده نمایید چرا که هر فردی علاقه مند به زندگی مدرن می باشد و شما می بایست از روش ها و ترفند های مدرن برای فراخواندن مشتریان به کسب و کار خود استفاده نمایید.

در این دوره‌های آموزشی نکاتی از قبیل: نحوه شناخت محصول، انتخاب شرکت مناسب برای ارائه محصول، تحقیقاتی در مورد اطلاعات منفی و سوابق کاری و فعالیت‌های شرکتی که انتخاب کرده‌اید، سوالاتی که باید از شرکت انتخاب شده بپرسید، پرس‌وجو در مورد پس گرفتن محصولات فروخته نشده، روش کسب اطلاعات از میزان درآمد شرکت آموزش داده می‌شود.


تکنیک های مموفقیت در فروش مستقیم

آموزش فروش مستقیم در اینستاگرام

اگر به خوبی از اینستاگرام استفاده کنید، فروش فوق العاده‌ای خواهید داشت. در آموزش فروش مستقیم به صورت رایگان، امکانات اینستاگرام برای افراد برای فروش محصولات آموزش داده می‌شود. اینستاگرام ابزاری قدرتمند است برای فروش و تفاوتی ندارد که فروشنده خدمات، برند دولتی یا غیردولتی، بازرگانی محلی باشید.


آموزش فروش مستقیم در اینستاگرام


معرفی رویکردهای مهم فروش مستقیم

در دوره‌های آموزش فروش مستقیم 6 رویکرد مهم زیر را در این شیوه فروش فرا می‌گیرید:


مشخص کردن اهداف: برای انتخاب راه درست و موفقیت در فروش باید اهداف اصلی را با نمایندگان و تیم فروش در میان بگذارید.

مشخص کردن مخاطب و نیازهایش: قبل از فروش باید مخاطبین را نسبت به مکان زندگی و نیازهایش مشخص کنید تا بهتر بتوانید مشتری جذب کنید. 

آموزش و یادگیری: یک فروشنده حرفه‌ای باید اصول ابتدایی فروش را بداند، پس برای کسی که تجربه فروش ندارد و اصول پایه فروش را نمیداند، آموزش فروش مستقیم واجب است.

کنترل زمان: در فروش مستقیم مدیریت زمان بسیار اهمیت دارد. برای همه کارهای خود باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید تا بتوانید کسب و کار و تیم را به خوبی مدیریت کنید.

شبکه سازی: با شرکت در سمینارها و جلسات مختلف با افراد بیشتری ارتباط برقرار می‌کنید و میزان سود نسبت به افراد بیشتری که با محصول آشنا می‌شوند و خرید می‌کنند بالا میرود. در نتیجه گسترش ارتباطات و شبکه‌سازی در فروش مستقیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

داشتن اشتیاق مداوم: شور و اشتیاق در همه کسب و کارها برای رسیدن به موفقیت نیاز است.


آموزش رویکردهای فروش مستقیم


چگونگی تشکیل و فعالیت فدراسیون آموزش فروش مستقیم

در سال 1973 تعدادی از افراد انجمن فروش مستقیم، فدراسیون آموزش فروش مستقیم(DSEF) را تاسیس کردند. سازمان‌های بین‌المللی غیرانتفاعی برنامه‌های خود را برای مقایسه به به این فدراسیون ارائه میدادند، برنامه‌هایی از قبیل: حمایت محافظت از حقوق مصرف کنندگان، آموزش مسائل مرتبط با صنعت و توانمندسازی افراد از لحاظ بازده اقتصادی. عده زیادی جمع شده‌اند تا در کنار آموزش به توسعه برنامه‌ها کمک کنند.

برگزاری کنفرانس‌ها، چاپ مجلدها، جلسات آموزشی، بازدید از محیط های دانشگاهی، جلسات آموزشی، تسهیلات برای سازمان‌ها، فرصت‌های بازاریابی، خدمات مشاوره و ارائه تسهیلات برای تحقیق و مطالعه درمورد موضوعات از سری خدمات فدراسیون آموزش فروش مستقیم است.


فدراسیون آموزش فروش مستقیم


تعریف بازاریابی شبکه‌ای از نظر فدراسیون آموزش فروش مستقیم

فدراسیون آموزش فروش مستقیم آمریکا معتقد است بازاریابی شبکه‌ای یا شبکه‌های هرمی ناسالم هستند. تعداد زیادی از مردم در قسمت‌های پایین هرم به شرکت‌ها و موسسات غیرقانونی پول پرداخت میکنند. در این سیستم فقط بازی با پول انجام میشود و هیچ کالا و خدماتی ارائه نمیشود.


5 تکنیک موفق فروش مستقیم

همانطور که اشاره کردیم، برای آن که بتوانید یک فروشنده حرفه ای باشید و کالا های خود را در کمترین زمان ممکن با بهترین قیمت به فروش برسانید، می بایست از ترفند ها و شیوه های مدرن برای جذب مشتریان استفاده نمایید. در دوره های آموزش فروش مستقیم، ترفند های جذب مشتری همچون استفاده از تبلیغات موثر مجازی به فروشندگان آموزش داده می شود تا آن ها بتوانند مشتریان زیادی را به کسب و کار خود فرا بخوانند و در آمد خود را افزایش دهند.

تکنیک های فروش مستقیم بر اهمیت درک شرایط مشتریان بالقوه تاکید می کند که شامل موارد زیر است:

  • فروش اسپین که با استفاده از طراحی سوالات مناسب توسط فروشنده، نیاز مشتریان کشف می شود.
  • فروش اسنپ که بر نحوه تفکر مشتری و بررسی عکس العمل ها تمرکز دارد.
  • فروش چلنجر که تمرکز این تکنیک فروش مستقیم، بر شیوه تفکر مشتری و تاثیر گذاری بر روی نقاط نظر مشتریان است تا بتواند تفکر آنها را به سمت تمایل به خرید تغییر دهد.
  • تکنیک ساندلر راه حل هایی را از ابعاد تکنیکی، مالی و شخصی بررسی و بر روی مشتریان پیاده سازی می کند.
  • در تکنیک فروش سلوشن راه حل گوش دادن به صحبت های مشتری ارائه می شود.


مراحل اجرای تکنیک های فروش مستقیم


مراحل اجرای تکنیک فروش مستقیم چیست؟

در دوره های آموزش فروش مستقیم، مراحل اجرای تکنیک های فروش مستقیم در 6 مرحله معرفی میشود که شامل موارد زیر است:

  • حضور یافتن در جلسه ملاقات
  • گوش کردن وسوال پرسیدن
  • ارزیابی کردن وضعیت برای فروش محصول
  • ایجاد انگیزه و رغبت برای خرید به وسیله ایجاد احساس نیاز و  علاقه در مشتریان

  • ارائه راه حل با استفاده از کالا و خدمات برای رفع نیاز مشتری
  • فروش محصول


مثال برای فروش مستقیم


چه مهارت هایی در دوره آموزش فروش مستقیم می آموزیم؟

یکی از مهم ترین مهارت هایی که در دوره های آموزش فروش مستقیم می آموزید، مهارت مذاکره است. بسیاری از افراد، از کم بودن مشتریان خود ناراحت هستند و دلیل آن را نمی دانند. اگر نتوانید با مشتریان خود به خوبی ارتباط بر قرار نکنید، موجب می شود تا او دیگر تمایلی برای خرید کالا از فروشگاه شما را نداشته باشد. به همین دلیل، می بایست مهارت های مذاکره را بیاموزید تا بتوانید بر اساس سلیقه هر مشتری با او ارتباط برقرار کنید و در نتیجه تعداد مشتریان ثابت خود را افزایش دهید.


مهارت ارائه، یکی دیگر از مهارت هایی است که در دوره آموزش فروش مستقیم، آن را می آموزید. مهارت ارائه، شامل نشان دادن کالا به مشتری، شرح دادن کالا و فروش آن به مشتریان می باشد. در بسیاری از مواقع، فروشندگان از توضیح دادن درباره کالا های خود خودداری می کنند و اطلاعاتی درباره آن به مشتری ارائه نمی کنند. این امر موجب می شود تا مشتریان در خرید خود شک داشته باشند و نتوانند به خوبی تصمیم بگیرند و خرید خود را به زمان دیگری موکول نمایند و حتی در آینده برای خرید کالا به فروشگاه دیگری مراجعه نمایند. به همین دلیل می بایست مهارت ارائه را به طور کامل بیاموزید.


مهارت ارائه در فروش مستقیم


مهارت بازاریابی تلفنی، یکی دیگر از مهارت های مهمی است که در دوره آموزش فروش مستقیم آن را می آموزید. یکی از راه های موفق برای جذب مشتری بازاریابی تلفنی است. بسیاری از شرکت ها این وظیفه را بر عهده می گیرند و مبالغ زیادی را از صاحبان کسب و کار ها دریافت می کنند. اما اگر در دوره های آموزشی فروش مستقیم شرکت نمایید، می توایند تمامی قواعد بازاریابی تلفنی را بیاموزید و خودتان آن را انجام دهید تا دیگر مجبور نباشید برای بازاریابی تلفنی کسب و کار خود هزینه های سنگینی پرداخت نمایید.


همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، برای آن که بتوانید کسب و کار موفق و پیروزی داشته باشید، می بایست نکاتی را رعایت نمایید. برای جذب مشتریان به کسب و کار خود نیز باید از روش های مدرن استفاده کنید تا بتوانید افراد زیادی را به فروشگاه خود جذب نمایید. برای آن که بتوانید ترفند های مدرن و مهارت های فروشندگی را به طور کامل بیاموزید، می توانید در دوره آموزش فروش مستقیم شرکت نمایید و توسط اساتید مجرب و با تجربه تمامی مهارت های لازم را فرا بگیرید.








آموزش مهارت های فروش و بازاریابی در سانسل
  • شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
  • تلفن: 09131098875
  • ایمیل: info@sansell.ir