سانسل
آموزش مذاکره فروش - 13 مهارت مذاکره فروش

آموزش مذاکره فروش - 13 مهارت مذاکره فروش

آموزش مذاکره فروش مطالب خیلی سختی برای ما ندارد زیرا تمام فعالیت های ارتباطی ما در طول روز به نوعی مذاکره است اما برای داشتن یک فروش حرفه ای و موفق نیاز به اصول صحیحی داریم که در آموزش مذاکره فروش بیان می شود. بر خلاف تصور عام، مذاکره فقط توافق برای بندهای قرارداد و قیمت گذاری و گرفتن امضا نیست. مذاکره اصولی به مهارت هایی نیاز دارد که در ادامه به آن می پردازیم.
 

13 مهارت اصلی در آموزش مذاکره فروش

برای داشتن یک مذاکره موفق باید تمام اصول و مهارت های مهم در آموزش مذاکره فروش را با دقت و حوصله اجرا کنید. این مهارت ها شامل موارد زیر می شوند:
 
  • ایجاد وضوح و شفاف سازی قبل از شروع مذاکره
برای جلوگیری از دردسرهای ناشی از تصمیمات اشتباه، بر شفاف سازی و بررسی همه پیشنهادات تاکید می شود. پیشنهاداتی مثل خدمات پس از فروش و تخفیفات.
 
شفاف سازی در آموزش مذاکره فروش
 
  • گوش دادن به جای حرف زدن
یکی از اصول مهم، گوش دادن به صحبت های مشتری است تا بتوانید از این طریق پیشنهادات بعدی خود را برساس نیاز و علایق مشتری بدهید. برخی از فروشندگان غیرحرفه ای اجازه صحبت به مشتری نمی دهند و پیشنهادات خود را ارائه می دهند که این روش صحیح نیست.
 
  • مشخص کردن میزان ثابت برای تخفیف
اگر مجبور به دادن پیشنهادات تخفیفی شدید باید گزینه هایی انتخاب کنید که فراتر از انتظار مشتری باشد در حالیکه باید جای چانه زنی برای مشتری هم بگذارید. باید یک پیشنهاد ثابت برای تخفیف درنظر بگیرید تا سود بیشتری داشته باشید مثلا در صورتیکه بگویید بین 10 تا 20 درصد تخفیف میدهم اصلا صحیح نیست چون همیشه مشتری به دنبال دریافت تخفیف بیشتر است. اما بهتر است اول بگذارید مشتری پیشنهاد بدهد و اگر ناچار شدید شما پیشنهاد بدهید. آموزش مذاکره فروش به نکات مهم انتخاب قیمت و طرح های تخفیفی می پردازد.
 
  • آموزش مذاکره فروش برای دسته بندی پیشنهادات
در نظر گرفتن پیشنهادات متنوع در مذاکره فروش برای ارائه پیشنهاد جایگزین مطابق با سلیقه مشتری بهترین کار است. پیشنهاداتی در نظر بگیرید که از شرایط سخت به آسان بیاید.
 
آموزش مذاکره فروش برای بهترین برخورد و واکنش
 
  • بهترین واکنش نسبت به واکنش مشتری
در آموزش مذاکره فروش یاد می گیرید که مثلا اگر با مشتری مواجه شدید که انتظار بیش از حد برای تخفیف داشت، چه واکنش و برخوردی داشته باشید که در درجه اول با احترام و مودبانه باشد و در درجه دوم طوری باشد که مشتری متوجه انتظار بیش از حد خود باشد و از خواسته خود کوتاه بیاید.
 

ارسال نظر

نام شما:

نظر شما:
نکته: HTML ترجمه نمی شود!

آموزش مهارت های فروش و بازاریابی در سانسل
  • شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
  • تلفن: 09131098875
  • ایمیل: info@sansell.ir