تاریخچه اولین فروش اینترنتی
معرفی انواع فروش اینترنتی
- تبلیغات اینترنتی
- خرید و فروش کالاهای مختلف
- آموزش آنلاین
- ارائه نرمافزارهای مالی واداری

چرا به آموزش فروش اینترنتی نیاز داریم؟
- یک کسب و کار شاید بتواند یک محله یا خیابان را پوشش دهد، در صورت یک پیشرفت خوب شاید یک شهر را خدمات دهد اما با فروش آنلاین فروشنده میتواند محصولات مختلف خود را در همهجای کشور یا حتی کشورهای دیگر عرضه کند. مشتریان هم میتوانند محصول مورد نیاز خود را جستجو کنند و محصولات مختلف را از نظر قیمت و کیفیت مقایسه کنند و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرند.
- هزینههای زیادی برای تبلیغات کسب و کار مصرف میشود که این تبلیغات ممکن است مدت زمان کمی کارآیی داشته باشد و دوباره تعداد مشتریان کم شود. اما در این روش فروش تبلیغات و خدمات مدت زمان طولانی برروی اینترنت باقی میماند و مدتها بازدید دارد.
- وب سایتهایی که عمر بیشتری دارند، مشتریان واقعیتری دارند.
- در دورههای آموزش فروش اینترنتی تکنیکهای افزایش فروش ارائه میشود.
بهترین مزایای فروش اینترنتی
- بدون محدودیت در زمان و مکان میتوانید محصولات خود را بفروشید
- به صورت شبانهروزی میتوانید از هر نقطه مشتری داشته باشد و کسب درآمد کند.
- سرمایه اولیه برای راهاندازی فروشگاه اینترنتی بسیار کمتر از راهاندازی یک فروشگاه حضوری است.

مزایای خرید و فروش اینترنتی برای مشتریان چیست؟
- با کاهش هزینههای رفتو آمد، جای پارک و بدون صرف زمان قدرت خرید برای کاربران افزایش مییابد.
- مشتریان فقط با دسترسی به اینترنت و آدرس سایت فروشگاه، در هر زمان میتوانند بهترین خرید خود را داشته باشند.
- مشتریان با وجود فروش اینترنتی می توانند بدون هزینه از شهرها و حتی کشورهای دیگر با تنوع بیشتر اجناس خرید کنند و فقط به فروشگاههای محلی خود اکتفا نکنند.
- در خریدهای حضوری ممکن است هزینه اجناس بیشتر از آنچه که تصور میکردید باشد اما در خرید آنلاین مجبور به انتخاب اجناس با آن قیمت نیستید و میتوانند با مقایسه محصول مورد نیاز خود در فروشگاههای اینترنتی مختلف خرید خوبی داشته باشند.
دلایل سختی فروش اینترنتی چیست؟
آموزش فروش اینترنتی راهاندازی کسب و کار آنلاین را به دلایل زیر دشوار می داند اما بهترین راه های رسیدن به موفقیت در ان زمینه را هم ارائه می دهد.
- شلوغی بازار آنلاین
- رقابت شدید
- کسب رضایتمندی مشتریها
راز موفقیت در فروش اینترنتی
برای فروش اینترنتی باید بازاریابی اینترنتی موفقی داشته باشیم. همیشه تبلیغات در فضای مجازی باعث خرید در اینترنت میشوند. به نوعی افراد را تحریک به خرید میکند. تبلیغات جذاب به بازاریابی و فروش بیشتر کمک می کند.
مشتریان خود را از کجا بیاوریم؟
دوستان و آشنایان نزدیک شما اولین کسانی هستند که به شما اعتماد میکنند و این افراد سرمایه اولیه شما برای تبلیغاتتان هستند. اگر دوستان و آشنایانتان محصولات شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند، امکان پیشرفت بیشتری خواهید داشت.
نکات کلیدی برای افزایش بازدیدکنندگان از سایت فروشگاه اینترنتی
آموزش فروش اینترنتی برای جذب بازدیدکننده بیشتر از گوگل به نکات زیر تاکید دارد:
- برای معرفی هر محصول، اطلاعات دقیق ذکر کنید.
- عکس های با کیفیت برای هر محصول آپلود کنید و برای عکسها هم توضیح بدهید.
- برای هر محصول برچسب جداگانه تعریف کنید.
- به کمک شبکههای اجتماعی به سایت خود لینک بدهید.
- با دوستانی که در گوگل سایتهای پربازدید دارند تعامل کنید، تا مطالب خود را به سایت شما لینک بدهند و یا از سایتهای خوب این لینکها رو بخرید.
آیا تبلیغات سنتی برای فروش اینترنتی موثر است؟
این روش خیلی توصیه نمیشود اما شاید در بعضی مواقع به دردتان بخورد. با استفاده از تراکتهای شیک و ارزان، محصولات خود را معرفی کنید و بازدیدکنندگان را به سایت هدایت کنید تا فروش پررونقی داشته باشید. گاهی تبلیغات سنتی برای فروش کالاهایی که در منطقهای خاص کاربرد دارد تاثیر خوبی دارد.
معرفی روشهای موثر تبلیغات
آموزش فروش اینترنتی روشهای زیر را بهترین ترفند تبلیغات برای فروش می داند:
- تاثیر شگفتانگیز تخفیفات و پیشنهادهای ویژه در فروش اینترنتی
حراجها و کدهای تخفیف مشتریان را ترغیب به خرید بیشتر میکند و حتی بابت این تخفیفها سایت و فروشگاه شما را به دوستان خود معرفی میکنند که این یک روش تبلیغ عالی و رایگان برای شما است.
- ارسال پیام به مشتریان چه تاثیری در فروش اینترنتی دارد؟
ارسال پیام در قالب پیشنهادهای ویژه و کد تخفیف به مشتریان باعث میشود حضور فروشگاه شما را بیاد بیاورند و برای استفاده از این تخفیفها ترغیب به خرید شوند.
- چاپ تبلیغات و برند روی بستهها و ساکهای ارسالی کالا
ارسال کالا در بستهها ساکهایی که تبلیغات شما روی آن است باعث میشود تبلیغ شما در شهرهای دیگر هم دیده شود و مشتریان اینترنتی افزایش پیدا کنند. از طرفی دیگر این کار روشی است برای اعتماد مشتریان جدید به فروشگاه شما
- ارسال هدایای تبلیغاتی را فراموش نکنید!
ارسال هدیه تبلیغاتی هم یکی از روشهای افزایش مشتریان است. وقتی هدیهها توسط مشتریان استفاده میشود باعث میشود افراد دیگر هم آن را ببینند و تشویق به خرید شوند.
- تشویق مشتریان برای معرفی و تبلیغ برند شما
مشتریان خود را در ازای تخفیف یا دریافت هدیه تشویق به بازاریابی برند خود در میان دوستان و آشنایانشان کنید. این یک روش تبلیغاتی ارزان است.
فروش اینترنتی، بهترین روش برای صرفهجویی در کسب و کار
فروشگاههایی که به صورت حضوری مشغول فعالیت هستند هرچند کوچک باشند هزینههایی از قبیل اجاره، نگهداری، تعمیرات، مالیات، پرداخت حقوق برای کارمندان و ... دارد. حتی برای برگزاری یک جشنواره یا تخفیف هزینههایی برای چیدمان، تزئین و نیروهای برگزاری مراسم باید پرداخت کنید اما در فروش اینترنتی همه این هزینهها کاهش مییابد. اما هزینههای نسبتا زیادی در ابتدا برای طراحی سایت و هزینههای سالانه هاست و دامین را باید پرداخت کنید.