سانسل
آموزش فروش صنعتی - مهم ترین ویژگی فروش صنعتی

آموزش فروش صنعتی - مهم ترین ویژگی فروش صنعتی

فروش صنعتی بین تولیدکنندگان، وارد کنندگان و مشتریان اتفاق می افتد، البته منظور از مشتریان مصرف کنندگان نیستند چرا که می بایست کالا ها به خرده فروشی ها یا به بخش های دیگر برای ساخت کالا های بهتر منتقل شوند و در نتیجه به دست مصرف کنندگان برسند. البته فراموش نکنید که فروش کالا های صنعتی، راه و روش های خاصی دارد که اگر آن ها رعایت نشود، منجر به آسیب های سنگین مالی می گردد.
زمانی که افراد دست به انجام فروش صنعتی می زنند، می بایست مراحلی را طی نمایند و با استفاده از رعایت کردن نکاتی، ایمنی فروش خود را افزایش دهند. مرحله به مرحله پیش رفتن و رعایت نکات، سبب می شود تا شما بتوانید فروش کالا های خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و معاملات سودمندی داشته باشید. به عبارت دیگر می توان گفت فروش صنعتی همان فروش B2b است که شامل 9 مرحله می باشد که در دوره آموزش فروش صنعتی به طور مفصل به آن ها می پردازیم:
  • بخشبندی بازار
  • تعیین بازارهدف
  • مشتری یابی
  • آغاز رابطه
  • تعیین صلاحیت مشتری
  • معرفی فعالیت
  • غلبه بر مخالفت ها
  • نهایی کردن فروش
  • خدمت رسانی به مشتری

فروش صنعتی یا فروش B2b

آموزش فروش صنعتی در 4 گام

آموزش فروش صنعتی برای شروع بر موارد زیر تاکید دارد:

 

مراحل شناسایی مشتری

همانند دیگر روش های فروش، شناسایی مشتری قدم اول است. شناخت مشتریان و محصولاتی  که باعث بالا رفتن میزان سود شوند، بسیار ارزشمند است.

 

معرفی محصول

معرفی محصول به مشتریان گام دوم است. برای معرفی محصولات علاوه بر استفاده از روش های سنتی حضور در شبکه های مجازی و اینترنت را از یاد نبرید زیرا مشتریان قبل از خرید محصولات خود بدون شک در اینترنت ویژگی های مهم را با یکدیگر بررسی می کنند. اگر در فضای مجازی و اینترنت فعالیت نداشته باشید امکان دیده شدن شما بسیار کم می شود.
 
فرآیند معرفی محصول در فروش صنعتی

 

برقراری جلسات حضوری برای پرزنت مشتری

قدم بعدی پس از اعتماد کردن و جذب مشتری برقراری جلسه حضوری برای پرزنت مشتری است و دیگر نیاز به معرفی محصولات نیست زیرا قبلا اطلاعات مورد نیاز به مشتری داده شده است.

 

مرحله پایانی بازاریابی

پایان بازاریابی در فروش صنعتی زمانی است اشتیاق مشتری را برای بستن قرارداد احساس کنید. همه تمرکز خود را برای ایجاد یک رابطه سودمند قرار دهید و ادامه بحث خود را به موارد زیر اختصاص دهید:
  • برقراری تماس با مشتریان
  • ارسال ایمیل به مشتریان
  • نحوه اطلاع رسانی تولیدات جدید به مشتریان
 

مهم ترین ویژگی های فروش صنعتی

سفارش ها و روابط طولانی بین مشتری و فروشنده از ویژگی های فروش صنعتی است. اگر قبلا فروش به مشتریان انفرادی را تجربه کرده باشید شاید این شیوه فروش برای شما عجیب بنظر برسد زیرا از زمان ثبت سفارش تا نهایی کردن خرید، زمان زیادی نیاز است و پروسه پیچیده ای پیش رو دارید.
 
تکنیک های فروش صنعتی
 

آموزش بازاریابی فروش صنعتی

یکی از نکات بسیار مهم در فروش کالا ها، بازاریابی می باشد. بازاریابی سبب می شود تا مشتریان بسیار زیادی مجذوب کالا های انبوه شما شوند در نتیجه تمایل به عقد قرارداد با شما را داشته باشند. وجود بازاریاب برای فروش های صنعتی، لازمه کار است و با وجود بازاریاب می توان فروش های خوبی را تجربه نمود.
 
 

فرآیند خرید در فروش صنعتی چگونه است؟

در این قسمت از آموزش فروش صنعتی با مراحل فرآیند خرید در این زمینه با ما همراه باشید:
  • بیشترین توجه در تبلیغات فروش صنعتی به منطق مشتریان وابسته است.
  • اولویت خرید مشتریان قیمت محصولات نیست.
  • تیم خرید پس از شناخت بازار هدف و نیاز مشتریان براساس اولویت اقدام به خرید می کنند.
 

3نکته مهم برای متقاعد سازی مشتری

یک بازاریاب در فروش صنعتی مهم ترین دغدغه ای که دارد، رسیدن به توافقی سودمند است و تولید کننده با در نظر گرفتن موارد زیر باید برای متقاعدسازی مشتری تلاش کند:
  • کیفیت
  • قیمت 
  • جذابیت
 
مراحل متقاعدسازی مشتری در فروش صنعتی

مهم ترین نکات در بازاریابی و فروش صنعتی

در دوره های آموزش فروش صنعتی به رعایت نکات زیر برای موفقیت در بازاریابی صنعتی تاکید می شود:

مشتری چگونه بیزینس خود را پیش میبرد

اولین و مهم ترین موضوعی که یک بازاریاب در زمینه فروش صنعتی باید بداند؛ این است که مشتری چگونه بیزینس خود را پیش میبرد. از این طریق متوجه می شود که کالایش مناسب و مورد نیاز مشتری است یا خیر و چه اندازه برایش اهمیت دارد. پس از این مرحله باید به روش های مختلف مثل برگزاری یک دموی رایگان میتواند به مشتری نشان دهد که چگونه می تواند از محصولات و خدمات استفاده کند.

اطمینان بخشی به مشتری در مورد مزایایی که از خرید کالای شما حاصل می کند

یک بازاریاب صنعتی همیشه باید اطلاعات به روزی داشته باشد. مثلا اگر مشتری ماشین آلات سازمان خود را بروز کرده، باید بیشتر از مشتری از همه تغییرات مطلع باشد. نکته مهم دیگر این که در اکثر سازمان ها تصمیم گیرندگان برای خرید مواد اولیه و محصولات بیشتر از یک نفر هستند که بازاریاب موظف است با ملاقات و نزدیک شدن به این گروه، نگرانی آن ها را در تصمیم گیری کاهش دهد.

بازاریابی و فروش صنعتی

ایجاد روابط خوب با تصمیم گیرندگان خرید شرکت ها

در دوره های آموزش فروش صنعتی به ایجاد روابط خوب بازاریابان با تصمیم گیرندگان اصلی خرید شرکت ها و سازمان ها تاکید می کند. هر چه در این زمینه موفق تر عمل کنند، شانس بیشتری برای فروش خواهند داشت. از این طریق باید به مشتری اطمینان دهند که محصول از کیفیت، قیمت، کارایی و خدمات مناسبی برخوردار است. یکی از مهم ترین مواردی که برای مشتریان در فروش صنعتی بسیار حائز اهمیت است، زمان است. بازاریاب باید تلاش کند که توقفی در تامین به موقع محصول ایجاد نشود و همه مراحل خرید را برای مشتریان شما آسان و در دسترس کند.

شناخت نقاط ضعف و قوت رقبا

همه مشتریان هنگام خرید تردید های خود را دارند و شما را با دیگر رقبایتان مقایسه می کنند. پس باید نسبت به نقاط ضعف و قوت خود و رقبا آگاه باشید و همیشه آماده دفاع باشید.

مهم ترین نکات در بازاریابی و فروش صنعتی

 

مدیریت فروش صنعتی چگونه انجام می شود؟

در دوره های آموزش فروش صنعتی به کمک موارد زیر فروش صنعتی را مدیریت می کنند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.
 

نقش فروش شخصی

از طریق کارکرد فروش شخصی، استراتژی ها تحقق می یابد. نیروهای فروش توان موسسه فروشنده را برای برآورده کردن نیازهای موسسات خریدار تامین می کنند. با این وجود فروش شخصی می تواند دو نقش اساسی را در مدیریت فروش صنعتی ایفا کند:
  • کمک به حل مشکلات موسسه، به عنوان بخشی از توانمندیها
یکی از وظایف مهم نماینده فروش، کمک به مشتریان برای تعریف مشکل خرید است. یک فروشنده باید درمورد کالاها و مسائل فنی آنها آشنایی داشته باشد، چون ممکن است جنبه فنی کالاها پیچیده باشد. ارائه خدمات مفید و موثر به مشتری، دومین وظیفه یک نماینده فروش است. سومین وظیفه این است که در کارخانه یا دفتر مرکزی شرکت، نماینده مشتری باشد.
 
  • کمک به عنوان بخشی از آمیخته ارتباطی
آموزش فروش صنعتی مسئولیت نماینده فروش را در زمینه، انتقال پیام های فروش به مشتریان بالقوه و مشتریان موجود معرفی می کند. از دیگر مسئولیت های نماینده فروش، این است که سفارشات مشتریان را به سوی خود سوق دهد و اطلاعات بازار در زمینه رقابت، سهم بازار، روند بازار را به شکل گزارشات فروش به اطلاع مدیر بازاریابی برساند.
 
مدیریت فروش صنعتی
 

رویکرد جدید به فروش شخصی

بازاریاب ها و فروشندگان صنعتی به دلیل افزایش رقابت، روابط بلند مدتی را با مشتریان ایجاد می کنند که به آن بازاریابی رابطه مند می گویند. ابزار یا تکنولوژی های جدیدی تحت فرایند اتوماسیون، برای افزایش بهره وری و توان فروشندگان مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین رویکرد جدیدی که برای برآورده ساختن نیازهای مشتری به اطلاعات فنی ، تخصصی، کیفیت بهتر و حمل و نقل به موقع بکار گرفته می شود، فروش گروهی است.
 

رفتار خرید سازمانی و فروش شخصی

نکته مهمی که برای فروش شخصی موفق ضرورت دارد، آگاهی نسبت به رفتار خرید مشتریان سازمانی است. در روند مدیریت فروش صنعتی فروشنده باید رفتار خرید یک مشتری را با توجه به دو عامل مورد بررسی قرار دهد:
  • آیا شرکت خریدار موقعیت ویژه خرید را بعنوان کار جدید، خرید مجدد اصلاح شده یا خرید مجدد مستقیم تلقی می کند.
  • تأثیرات محیطی، سازمانی ، مرکز خرید و متغیرهای فردی بر فرایند خرید مؤسسه چه چیزهایی هستند؟
همچنین فروش شخصی وظیفه آگاهی داشتن درمورد رقابتی که در مقابل سازمان خریدار وجود دارد و دیدگاه خریدار با توجه به تجزیه و تحلیل هزینه و فایده، کالای ارائه شده به او را دارد.
 
مقایسه فروش صنعتی و فروش شخصی
 

فرآیند فروش

در فرآِیند فروش مراحل زیر وجود دارد:
  • شناسایی مشتریان احتمالی که به منظور شناسایی و جستجوی مشتریان بالقوه می باشد.
  • ارزیابی شایستگی
  • کسب اطلاعات توسط فروشنده قبل از ارائه نمایش فروش در مورد شرکت هایی که مشتریان احتمالی به شمار می روند.
 

ارائه

ارائه از پیش تهیه شده با توجه به ذهنیات قبلی در مورد فروش، روشی قدیمی است. بهترین روش ارائه و برطرف کردن نیاز با شناسایی نیازها یا مشکلات واقعی مؤسسه خریدار آغاز می شود.
 
فرآینند فروش صنعتی
 

سخن پایانی

فروش  صنعتی نیاز به تخصص دارد. برای آن که بتوانید کالا های انبوه خود را به صورت موفق به فروش برسانید، می بایست از افراد متخصص در این زمینه استفاده نمایید تا بتوانید به موفقیت های زیادی دست یابید.

ارسال نظر

نام شما:

نظر شما:
نکته: HTML ترجمه نمی شود!

آموزش مهارت های فروش و بازاریابی در سانسل
  • شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
  • تلفن: 09131098875
  • ایمیل: info@sansell.ir