سانسل
نگهداری از مشتری و جدیدترین راهکارهای پیشرفت کسب و کار

نگهداری از مشتری و جدیدترین راهکارهای پیشرفت کسب و کار

نگهداری از مشتری مهم ترین توسعه کسب و کار و افزایش درآمد است. اگر تنها 5% در کسب و کار خود نگهداری از مشتری داشته باشیم، 25تا95درصد افزایش سود خواهیم داشت. امروزه ثابت شده است که این کار بسیار ضروری تر از جذب مشتری جدید است. این روش ها، منجر به وفاداری مشتری می شود و این مشتری بدون اینکه برای کسب و کار ما هزینه ای داشته باشد، برای دوستان آشنایان خود تبلیغ می کند.
 

روش محاسبه نرخ نگهداری از مشتری

برای محاسبه در مرحله اول مدت زمانی که برای اندازه گیری در نظر دارید را تعیین کنید. مرحله دوم محاسبه تعداد کل مشتریانی است که در ابتدا دوره داشته اید و در مرحله سوم تعداد مشتریان را در پایان دوره محاسبه کنید. برای بدست آوردن نرخ نگهداری از مشتری آمار مشتریان پایان دوره را تقسیم بر آمار مشتریان شروع دوره کنید. اما قبل از آن باید آمار دقیق مشتریان جدید در طول دوره را داشته باید و این تعداد را از مشتریان پایان دوره کم کنید.
نتیجه تقسیم تعداد مشتریان پایان دوره بر شروع دوره را در 100% ضرب کنید. عدد به دست آمده نرخ نگهداری از مشتری است. پس از به دست آوردن نرخ نگهداری از مشتری باید در جستجوی دلایل از دست دادن آن دسته از مشتریانی باشید که شما را ترک کرده اند.
 
فرمول محاسبه نرخ نگهداری از مشتری

بهترین راه حل های حفظ و نگهداری از مشتری چیست؟

برای حفظ و نگهداری از مشتری که باعث رشد و پیشرفت در کسب و کار می شود، 5 راه حل زیر وجود دارد:
 

در نظر گرفتن برنامه های وفاداری مشتری

آسان ترین راه برای این کار، داشتن برنامه های وفاداری مشتری است. دادن اعتبار اضافی به مشتریان باعث می شود مشتریان سمت رقیبان دیگر نروند. اگر برنامه وفاداری داشته باشید می توانید چیزی بیش تر از وفاداری هدیه دهید. برای اینکه مشتریان را وادار به فعالیت کنید می توانید برای انجام کارهایی مثل نوشتن نظرات، ارسال زیرمجموعه به دوستان، معرفی در شبکه های اجتماعی جایزه در نظر بگیرید. این کار باعث رشد کسب و کار شما می شود.
 
بهترین روش نگهداری از مشتری

بازی سازی

تکنیک های بازی فقط مخصوص بازی های ویدئویی و اپلیکیشن های موبایل نیست. این روش باعث افزایش حس رقابت در مشتریان می شود. این روش  می تواند با فعالیت هایی مثل تبلیغات و برنامه های وفاداری مشتری تلفیق شود.
 

شخصی سازی

با استفاده از شخصی سازی می توانید با تجارب مرتبط هر فرد با برند، میزان نگهداری از مشتری را افزایش دهید. جمع آوری اطلاعات مشتریان برای شخصی سازی بسیار مهم است از این طریق می توانید پیشنهادها و نیاز های مشتری را شناسایی کنید و از آن ها بهره مند شوید.
ساده ترین راه برای شخصی سازی، ارسال ایمیل است. دیدن نام مشتری راغب در ابتدای محتوایی که برایش اهمیت دارد، باعث وفاداری مشتری می شود و اگر در این ایمیل جایزه یا مزایایی در نظر گرفته شده باشد تاثیر بسیار بیشتری دارد.
 
جمع آوری اطلاعات مشتریان برای شخصی سازی در نگهداری از مشتری

 

مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)

پیگیری فعالیت های مشتری برای افزایش رضایتمندی، از طریق مدیریت ارتباط با مشتری است. برای نگهداری از مشتری می توان از روش ارتباط با مشتری در کنار دیگر روش ها استفاده کرد. مثلا برای شناسایی مشتریانی که از روش بازی سازی نشان دریافت کرده اند، می توان از روش CRM استفاده کرد. نگهداری از مشتری یکی از مزایای عملی مدیریت ارتباط با مشتری است.
 
آموزش مهارت های فروش و بازاریابی در سانسل
  • شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
  • تلفن: 09131098875
  • ایمیل: info@sansell.ir