سانسل
آموزش تکنیک های فروش در اینستاگرام

آموزش تکنیک های فروش در اینستاگرام

آموزش فروش در اینستاگرام در رابطه با روش های کسب درآمد و راه های افزایش فروش در اینستاگرام صحبت می کند. امروزه اینستاگرام یکی از بهترین فضاها برای کسب درآمد است. آموزش فروش در اینستاگرام، سبب می شود تا شما بتوانید کالا ها و اجناس خود را به آسودگی به فروش برسانید و موفق باشید. استفاده از اینستاگرام برای  فروش کالا ها و اجناس و حتی خدمات بسیار مفید است و می تواند به افراد کمک کند تا آن ها کالا های خود را با قیمت بسیار مناسبی به فروش برسانند. جالب است بدانید، علاوه بر فروش کالا ها و خدمات خود در اینستاگرام، می توانید مشتری های همیشگی را جذب نمایید و بتوانید فروش های خوبی داشته باشید و در نتیجه مشتری های شما همیشگی باقی بمانند.
 
پیش از آن که بخواهید در اینستاگرام اقدام به فروش کالا و خدمات خود کنید، می بایست آموزش فروش در اینستاگرام را به خوبی فرا بگیرید. زمانی که شما آموزش های لازم را برای فروش در صفحات مجازی پر بازدید از جمله اینستاگرام بلد باشید، می توانید کالا های خود را در کمترین زمان ممکن و با بهترین قیمت به فروش برسانید. برخی از افراد معتقد هسند که بدون آموزش فروش نیز می توانند کالا های خود را در اینستاگرام به فروش برسانند ولی این عقیده اشتباه است چرا که آن ها با نحوه جذب فالوور و دیگر امکانات آشنایی ندارند و ممکن است نتوانند در اینستاگرام فروش خوبی داشته باشند. در ادامه به تکنیک های فروش در اینستاگرام و محصولات مناسب برای فروش می‌پردازیم.

آموزش تکنیک های فروش در اینستاگرام

هرچند داشتن آگاهی از تقاضای بازاربرای افزایش فروش مهم است اما داشتن مهارت، توانایی و تکنیک های فروش از دانستن تقاضای بازار مهم تر است که در آموزش فروش در اینستاگرام به آن ها می پردازیم:

 

بهینه کردن پروفایل

مشتری با دیدن پروفایل شما در همان لحظات اول تصمیم می گیرد که از شما خرید بکند یا نه. پروفایل اینستاگرام حکم ویترین فروشگاه را دارد پس باید سعی کنید اعتماد و نظر مشتری را جلب کنید. در بیوی پروفایل باید یک معرفی کامل و جذاب از فعالیت خود داشته باشید که دلیلی شود برای انتخاب مشتری واطلاعاتی مثل آدرس وب سایت، شماره تماس، قابلیت های ارسال پستی و اگر فروشگاهی برای فروش حضوری دارید، آدرس فروشگاه را به آن اضافه کنید.
 
عکس پروفایلی که در ابتدا برای پیج خود در نظر می گیرید را به هیچ عنوان تغییر ندهید چون ممکن است بعضی از مخاطبین شما را فقط از روی عکس پروفایل بشناسند. برای استفاده از همه قابلیت های موجود، اکانت خود را در حالت پرایوت قرار ندهید در حالت بیزینسی بگذارید.
 
 

بهینه کردن پروفایل

 

آپلود عکس های جذاب و با کیفیت از محصولات

در خرید حضوری بیشتر جذب مغازه هایی می شویم که ویترین جذاب و مرتبی دارند و برای تماشای ویترین فروشگاه های بهم ریخته و نامرتب رغبتی نداریم. عکس ها و چیدمان آن ها در صفحه اینستاگرام نقش ویترین مغازه ها را دارند. دوره های آموزش فروش در اینستاگرام علاوه بر زیبایی و چیدمان عکس ها بر کیفیت عکس ها هم تاکید دارد. زیرا یکی از ملاک هایی خرید اینترنتی باید داشته باشد این است که بتواند حس لمس جنس محصول، اندازه و... را به مشتری بدهد و اگر عکس ها بدون کیفیت باشند، این امکان را به مخاطبان نمی دهند. برای کسب نتیجه بهتر در این زمینه حتما نکات زیر را رعایت کنید:

  • به منظور اینکه مخاطب متوجه اعتبار و حرفه ای بودن شما شود، خودتان از محصولات عکس برداری کنید و از عکس های آماده اینترنت استفاده نکید.
  • برای اینکه مشتری بتواند دید بیشتری به محصول داشته باشد از زاویه های مختلف آن عکس بگیرید و پست مربوط به محصول را حالت آلبومی آپلود کنید.
  • برای جلب توجه مشتری حتما یک تم و استایل مشخص برای پیج خود در نظر بگیرید.
  • از مدل و اشخاص و یا محصولاتی مثل ساعت، لباس، کفش و غیره برای نشان دادن جلوه محصولات استفاده کنید.
  • از نرم افزارهای ادیت و ویرایش عکس برای زیبایی و جلوه بیشتر عکس محصولات استفاده کنید.
 
عکاسی از زوایای مختلف محصول
 

جذب دنبال کنندگان(follower) هدفمند

آموزش فروش در اینستاگرام، به شما می آموزد که از فالور های فیک استفاده نکنید و خود را با آن ها گول نزنید. برای آن که بتوانید فروش موفقی در اینستاگرام داشته باشید، می بایست از فالور های هدفمند و واقعی استفاده نمایید و فالور های فیک خود را حذف نمایید تا بتوانید فروش خوبی داشته باشید. گر چه با حذف فالور های فیک، میزان فالور های شما کاهش می یابد ولی دیگر مطمئن هستید که کالا های شما توسط افراد حقیقی کاملا مشاهده می شوند و احتمال فروش رفتن کالا های شما چندین برابر می شود.
 

آپلود ویدئو در اینستاگرام

یکی از موثر ترین روش ها در آموزش فروش در اینستاگرام استفاده از ویدئو است. فیلم ها و کلیپ های جذاب در فروش قدرت جلب اعتماد مشتری و انتقال احساسات را دارد مثل ویدئوهایی از نحوه استفاده از محصولات. برای داشتن ویدئوهایی جذاب از نرم افزارهای ادیت فیلم مانند premiere, Adobe clip, Camtasia, filmoraGo استفاده کنید.
 

استفاده از نظرات و پیشنهادات مشتریان

همه درآمد شما بخاطر وجود مشتری است. پس لازم است برای حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتری جدید تلاش کنید و وقت بگذارید. برای بهبود محصولات و برطرف کردن ایرادات می توانید از نظرات مشتری استفاده کنید علاوه بر اینکه با این کار به مشتری حس ارزشمند بودن را منتقل می کنید و این حس باعث خرید از شما می شود.
برای افزایش فروش در اینستاگرام سعی کنید همیشه پاسخ کامنت ها و دایرکت ها را کامل و صمیمانه بدهید یا در مورد محصولات خود در بعضی از پست ها یا استوری ها نظرسنجی کنید.
 
ایده فروش در اینستاگرام
 

مشتریان را تشویق کنید تا شما را به دیگران معرفی کنند

معرفی توسط مشتریان برای فروش در اینستاگرام نوعی بازاریابی دهان به دهان است. این روش علاوه بر اینکه تاثیر بسیار خوبی در افزایش فروش دارد، کاملا هم رایگان است و در دوره های آموزش فروش در اینستاگرام به این روش بازاریابی تاکید می شود. رضایت هر نفر می تواند تا حدود 10 نفر مشتری دیگر را برای شما داشته باشد.
با اشتراک گذاری عکس صحبت های رضایتمندی مشتری و یا عکس و فیلم هایی که نشان دهنده رضایت است و مشتری برای شما ارسال کرده است می توانید اعتماد افراد بیشتری را جلب کنید و باعث افزایش فروش در اینستاگرام شود.
 

انتشار محتوا مفید و با کیفیت

امروزه برای افزایش فروش در اینستاگرام نباید فقط بر عکس های رنگ و لعاب دار و زییا تمرکز کنید زیرا مخاطبان به محتواهای متنی هم اهمیت می دهند. در دوره های آموزش فروش در اینستاگرام یاد می گیرید که چطور محتوا جذاب و تاثیر گذار تولید کنید که مشتری آن را دنبال کند. شما باید سعی کنید محتوایی سرگرم کننده و در عین حال مفید داشته باشید و بجای اینکه فقط به ویژگی های محصول خود اشاره کنید، از فوایدی که برای مشتری دارد و دلیل اینکه چرا باید آن را بخرند صحبت کنید. اطلاعات فنی محصول، قیمت و هشتگ گذاری هیچ جذابیتی برای مخاطب ندارد.
 

فعالیت منظم و مستمر داشته باشید

برای انتشار پست هایتان یک برنامه مشخص و مستمر داشته باشید. این برنامه باعث می شود در ذهن مخاطب بمانید و باعث جلب اعتماد می شود. با استفاده از نرم افزارهایی مثل buffer می توانید محتواهای خود را وارد آن کنید و خود نرم افزار به طور خودکار منتشر کند. برای افزایش فروش در اینستاگرام با توجه به محصول و مخاطبان هدف تقویم و زمان انتشار محتواهای خود را مشخص کنید. مثلا برای مخاطبین نوجوان بهترین زمان آخر شب است.
 
افزایش میزان فروش در اینستاگرام
 

استفاده از کال تو اکشن

به ترغیب مخاطب به فعالیت هایی مثل خرید، معرفی به دیگران، دنبال کردن سایت و کانال کال تو اکشن گفته می شود. بعضی از پست ها و استوری ها کاملا هدفمند و زیر پوستی و غیر مستقیم اقدام به فروش می کنند. با شرکت در دوره های آموزش فروش در اینستاگرام این روش از تولید محتوا را می آموزید. این نوع پست و استورری ها بسیار جذاب و تاثیر گذار هستند و باعث افزایش میزان فروش در اینستاگرام می شوند.
 

تبلیغ محصول و خدمات

تبلیغات یکی از نیاز های قطعی برای فروش در اینستاگرام یا هر بستر دیگری است. برای تبلیغات در اینستاگرام به بلاگرها، اینفلوئنسرها و پیج‌های بزرگ خبری و رسانه‌ای نیاز دارید. با پرداخت مبلغی می توانید تبلیغات خود را به عهده این افراد بگذارید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که آیا بلاگر یا پیجی که می خواهید تبلیغاتتان را به آن بسپارید، مخاطبانی دارد که مربوط به فعالیت شما باشند یا نه. اگر اینطور نباشد تاثیر مطلوب را دریافت نخواهید کرد. البته شرکت هایی مثل دیدوگرام هم با توجه به سرمایه شما می توانند بهترین تبلیغات را برایتان انجام دهند. 

آیا برای فروش در اینستاگرام، تنها تکنیک های اینستگرام کافی است؟

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که برای فروش در اینستاگرام اگر فقط به تکنیک های اینستاگرام بسنده نکنید و به سمت ساخت سایت فروشگاهی بروید، از بسیاری از رقبای خود فاصله می گیرید. با داشتن سایت علاوه بر اینکه دیگر نگران فیلتر شدن اینستاگرام نیستید، ورودی های دیگری هم از موتورهای جست و جو خواهید داشت که این امر باعث افزایش میزان بازدید و فروش در اینستاگرام می شود.
 
آموزش ساخت پیج فروش در اینستاگرام
 

محصولات مناسب برای فروش در اینستاگرام چیست؟

با توجه به اینکه فروش در اینستاگرام سریع‌ترین، بهترین و کم‌خرج‌ترین نوع درآمدزایی برای افراد است وهمچنین کمک بزرگی به تمامی کسب و کارها برای افزایش فروششان داشته، میزان استفاده افراد از این برنامه بیشتر از گذشته شده است. اما برای اینکه بتوانیم برای درآمد زایی بهترین کسب و کار را راه اندازی کنیم ابتدا باید بدانیم محصولات مناسب برای فروش در اینستاگرام چیست؟ سپس به دنبال تکنیک های فروش باشیم؛ که در مقاله آموزش فروش مفصل به توضیح آن پرداختیم. در ادامه مقاله آموزش فروش در اینستاگرام به این موارد اشاره خواهیم کرد.
 

پوشاک

پوشاک از پرفروش ترین محصولات در اینستاگرام است. همانند دیگر برندهای پوشاک از شروع فعالیت شناخته شده نبودند، می توانید فروش پوشاک را در اینستاگرام شروع کنید و با گذشت زمان در بین مردم به محبوبیت برسید.
 
صفر تا صد فروش پوشاک در اینستاگرام
 

زیورآلات و سنگ های قیمتی

یکی دیگر از پرفروش ترین محصولات که در دوره آموزش فروش در اینستاگرام معرفی می شود، زیورآلات و سنگ های قیمتی است. با استفاده از عکس هایی از این محصولات که توجه کاربر را به خود جلب کند، می توانید مشتریان زیادی پیدا کنید.
 

دکوراسیون منزل

بسیاری از افرادی که در حرفه دکوراسیون هستند و حتی افراد معمولی، در اینستاگرام به دنبال الهام گرفتن از طراحی‌های دکوراتیو داخلی هستند. شما برای جذب مخاطبان می توانید کارهای مختلف تزئینی خودتان را به‌عنوان یک طراحی داخلی در اینستاگرام نشان دهید.
 
مراحل ایده تا اجرا دکوراسیون منزل در اینستاگرام
 

لوازم جانبی مد و لباس

بسیاری از افراد از پست هایی که در مورد نحوه‌ی لباس پوشیدن و آنچه باید هنگام رفتن به رستوران، مهمانی یا جلسه هستند، ایده می گیرند. به همین دلیل فروش لوازم جانبی مختلف بخصوص در زمینه‌ی مد و پوشاک برای فروش در اینستاگرام مناسب است.
 

محصولات مرتبط با سلامتی

مردم همیشه به دنبال شیوه های زندگی سالم بوده اند که اخیرا با وجود کرونا این حس در افراد افزایش یافته. در نتیجه محصولاتی که امکان زندگی سالم تر بدهد، تمایل در خرید را در افراد ایجاد می کند.
 

محصولات زیبایی

با وجود رقابت زیاد بین محصولات زیبایی، اما بازهم امکان فروش در اینستاگرام برای آن ها وجود دارد. اما برای موفقیت در این زمینه بهتر است روی محصولاتی خاص تمرکز کنیدو بازاریابی گوشه ای داشته باشید. همچنین برای جذب بیشتر مخاطبان می توانید مشاوره های زیبایی از منابع معتبر درج کنید.
 
فروش محصولات زیبایی در اینستاگرام
 

لوازم جانبی زیبایی

یکی دیگر از محصولاتی که در دوره آموزش فروش در اینستاگرام برای فروش معرفی می شود، ماسک‌ها و مواد دست ساز طبیعی است که جزو لوازم جانبی آرایشی محسوب می شود. دو نکته مهم برای موفقیت در این زمینه وجود دارد:
برای کسب اعتماد و اطمینان مشتری به محصولات، حتما از مواد طبیعی استفاده کنید.
تهیه عکس های با کیفیت از چنین مواد آرایشی طبیعی.
 

محصولات مرتبط با تناسب اندام

محصولات تناسب اندام همیشه مشتریان قابل توجهی دارد. با استفاده از عکس های جذاب از محصولات باید بتوانید انگیزه داشتن تناسب اندام در مخاطبان ایجاد کنید. استفاده از یک بازاریابی گوشه ای در این زمینه به دلیل رقابت زیاد پیشنهاد می شود.
 
 
 

ارسال نظر

نام شما:

نظر شما:
نکته: HTML ترجمه نمی شود!

آموزش مهارت های فروش و بازاریابی در سانسل
  • شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
  • تلفن: 09131098875
  • ایمیل: info@sansell.ir