سانسل
آموزش فروش در دیجی کالا - 5گام ثبت نام در دیجی کالا

آموزش فروش در دیجی کالا - 5گام ثبت نام در دیجی کالا

آموزش فروش در دیجی کالا، می تواند شما را به قله های موفقیت برساند. امروزه، فروش کالا ها به صورت سنتی نمی تواند گزینه خوبی برای کسب و کار پر رونق باشد. به همین دلیل، شبکه های مجازی و اپلیکیشن هایی به وجود آمده اند که می توانند کالا های ما را به تمامی نقاط کشور به فروش برسانند و ارسال نمایند. دیجی کالا، یکی از مشهور ترین اپلیکیشن هایی است که توانسته در طول سابقه طلایی خود کالا های بسیار زیادی را به فروش برساند و سبب جلب رضایت مشتریان زیادی گردد.
 
آموزش فروش در دیجی کالا، سبب می شود تا شما بتوانید کالا های موجود در فروشگاه خود یا کارگاه تولیدی را با بهترین قیمت و کمترین زمان ممکن به فروش برسانید. بسیاری از افراد معتقد هستند که بدون آموزش فروش در سایت دیجی کالا، نیز می توانند کالا های خود را به فروش برسانند. ولی این امر به طور کل اشتباه است چرا که اگر بدون آموزش در دیجی کالا شروع به فعالیت نمایید، ممکن است نتوانید مشتریان زیادی را مجذوب کسب و کار خود نمایید. برای فروش در دیجی کالا باید ثبت نام کنید و منتظر تاییدیه باشید. سپس با گذراندن بقیه مراحل ثبت نام محصول شما روی سایت قرار بگیرد. در ادامه مقاله آموزش فروش در دیجی کالا، مفصل به توضیح همه مراحل و نکات می پردازیم.
 

روند نمایش محصول بر روی سایت برای فروش در دیجی کالا چگونه است؟

برای ثبت محصولات بر روی سایت برای فروش در دیجی کالا 5 مرحله ثبت نام، درج کالا، قیمت گذاری و ثبت گارانتی، ساخت محموله و صدور فاکتور را باید پشت سر بگذارید. شاید در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسد اما همه مراحل به راحتی انجام می شود.
 
ثبت نام فروشندگان برای فروش در دیجی کالا

 

آموزش گام به گام ثبت نام  فروشندگان دیجی کالا

برای فروش در دیجی کالا چون به عنوان یک فروشنده حضور ندارید، وظیفه دارید اطلاعات فنی و مشخصات ظاهری محصول خود را بر روی پنل فروشگاهی ثبت کنید. این اطلاعات شامل کاربرد، جنس، رنگ، سایز و قیمت می شود. در ادامه آموزش فروش در دیجی کالا به توضیح مراحل ثبت نام می پردازیم:

 

گام اول

  • به عنوان فروشنده در سایت ثبت نام می کنید و منتظر جواب تاییدیه از سمت دیجی کالا می شوید. سپس پیغامی به منزله تایید قرار داد دریافت خواهید کرد.
  • پس از دریافت تاییدیه به آدرس seller.digikala.com مراجعه کنید و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور به پنل خود دسترسی پیدا کنید.

 

گام دوم

در این مرحله از ثبت نام فروش در دیجی کالا اصطلاحا باید ایجاد محصول کنید، به این معنا که برای محصول تصویر آپلود کنید و نام گذاری انجام دهید. برای ایجاد محصول یا همان درج کالا از دو روش می توانید استفاده کنید:
  • از خدمات کارخانه محتوا که شامل تمام سرویس های درج، عکاسی، شرح، نقد و بررسی به منظور تسریع در مرحله استفاده کنید.
  • درج کالا از طریق پنل فروشگاهی
1.  در صورتیکه برند شما قبلا در سیستم ثبت نشده باشد ابتدا باید فرم درخواست ثبت برند را تکمیل کنید.
2. در صورت نیاز به شرح کالا مواردی مثل ویژگی های اصلی و کاربرد محصول را قید کنید.
3. قوانین خاصی که آپلود عکس برای فروش در دیجی کالا دارد را باید رعایت کنید. این قوانین برای یکسان بودن شکل تصویر کالاها است.
4.پس از گذراندن مراحل درج کالا باید مجددا منتظر تاییدیه کارشناسان باشید. اگر درج محتوا استانداردهای لازم را نداشته باشد، کارشناسان مشکلات موجود را برای شما ارسال خواهند کرد.

 

درج کالا در سایت برای فروش در دیجی کالا

 

گام سوم

در مرحله سوم فروش در دیجی کالا، می بایست کالا خود را قیمت گذاری کنید. مهم ترین بخش ثبت کالا قیمت گذاری آن می باشد چرا که قیمت می تواند تاثیر بسزایی در تعداد مشتریان داشته باشد. برای آن که بتوانید قیمت مقرون به صرفه و منصفانه ای بر روی کالا و محصولات خود بگذارید، می بایست در کلاس های آموزشی قیمت گذاری شرکت کنید تا بتوانید کالا خود را سنجش و بر اساس برخی نکات قیمت گذاری نمایید.
 
 

گام چهارم

از این مرحله به بعد می توانید محصولاتتان را بفروشید. برای فروش به موارد زیر توجه کنید:
  • پس از ثبت سفارش از سمت مشتری باید محصول را لیبل بزنید و با بسته بندی مناسب در تاریخ مشخص به انبار دیجی کالا ارسال کنید.
  • برای اطلاع از تاریخ سفارشات، جزئیات و موجودی در انبار دیجی کالا، از منوی سفارشات مشتریان در پنل خود اقدام کنید.
  • در صورتیکه قصد دارید بخشی از محصولاتتان را در انبار دیجی کالا نگهداری کنید، برای ساخت محموله بدون سفارش اقدام کنید.
  • مواردی مثل زمان سفارش، زمان خروج کالا از انبار، وضعیت فروش یا مرجوعی، کد سفارش و کد محصول را شما باید همیشه در جریان آن باشید.

نحوه بسته بندی محصولات برای فروش در دیجی کالا

گام پنجم

برای اطلاع از میزان فروش در دیجی کالا در پنل فروشندگان اطلاعات کاملی وجود دارد. به کمک این آمارها می توانید میزان فروش خود را در ماه های مختلف با یکدیگر مقایسه کنید و یا حتی برای ماه های آینده پیش بینی فروش داشته باشید.

توجه: از صدور فاکتور برای مشتریان خودداری کنید.

سخن پایانی

پیشنهاد می شود که اگر فروشنده یا تولید کننده هستید و نگران فروش کالا های خود می باشید، از طریق آموزش فروش در دیجی کالا نکات لازم را فرا بگیرید و از طریق آن محصولات خود را به فروش برسانید.

ارسال نظر

نام شما:

نظر شما:
نکته: HTML ترجمه نمی شود!

آموزش مهارت های فروش و بازاریابی در سانسل
  • شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
  • تلفن: 09131098875
  • ایمیل: info@sansell.ir