سانسل
فروش موفق با 7 قانون حرفه ای و موثر

فروش موفق با 7 قانون حرفه ای و موثر

فروش موفق نیازمند علم و هنر است. برای دست یابی به فروش موفق باید قوانین مهم را رعایت کنید. می توان این هفت مرحله را به شماره گیری تلفن هفت رقمی برای برقراری ارتباط تشبیه کرد که حتما باید همه اعداد را به درستی و به ترتیب شماره گیری کنید. در فرآیند فروش هم دقیقا به همین صورت باید همه مراحل به درستی و به ترتیب انجام شود تا افزایش فروش و فروش مجدد خود را تضمین کنید.

تنظیم استراتژی فروش بدون "فرآیند فروش تعریف شده" اشتباهی است که بسیاری از کسب و کارها مرتکب آن می شوند. بسیاری از شرکت‌ها بر این باورند که استراتژی جذب مشتری، کافی است. این می تواند ناسازگاری زیادی در کسب و کار شما ایجاد کند.

برای مثال، وقتی مشتریان از طریق سرنخ‌های احتمالی متعدد، به سمت شرکت شما هدایت می شوند، اما این ارجاع‌ ها توسط نماینده های متفاوت فروش، دریافت شود، ممکن است مزایا یا امتیازات یکسانی به آن‌ها ارائه نشود، یا ممکن است محصول متفاوتی برایشان ارائه گردد!!

این می تواند باعث از دست دادن مشتریان بالقوه کسب و کار شما شود. ناامیدی مشتری احتمالی حتی ممکن است باعث بررسی های منفی در فضای آنلاین و رسانه های اجتماعی شود. این شرایط می تواند تأثیرات کوتاه مدت و بلندمدت بر روابط مشتری و همچنین به خطر انداختن تصویر و هویت برند را ایجاد کند.

یک فرآیند فروش استاندارد، با مراحل فروش که به وضوح تعریف شده است، کارایی را افزایش می دهد و به نمایندگان فروش اجازه می دهد تا تکنیک های خود را کامل کنند. این روش باید در کنار استراتژی جذب مشتریان تان کار کند نه اینکه به تنهایی به کار برود. این هم برای رضایت مشتری و هم برای تبدیل سرنخ، مهم است.

فروش موفق و حرفه ای

7قانون مهم فروش موفق

7 قانون مهم فروش موفق شامل موارد زیر است:

مشتریان واقعی را تشخیص دهید

اختصاص زمان به مشتریان، اولین قانون برای فروش موفق است. برای هرمحصول و خدماتی ممکن است مشتریان زیادی وجود داشته باشد اما همه این مشتریان مناسب نیستند و ممکن است فقط 20% مشتریان 80% محصولات را بخرند که کار مهم شما پیدا کردن همان 20% است. 

ممکن است شما وخیلی از صاحبان کسب و کار، مشتریان واقعی و خوب خود را نشناسید. شما می توانید به کمک تیم بازاریابی و فروش بهترین مشتریان را بشناسید و یک فروش موفق داشته باشید.
برقراری تماس اولیه، بسته به اینکه از بازاریابی درون گرا یا برون گرا استفاده می کنید متفاوت است.

سرنخ ها ممکن است توسط تیم بازاریابی، تولید شده و به تیم فروش، تحویل داده شوند. نحوه برقراری ارتباط با مشتری را در نرم افزار مدیریت فروش پیگیری کنید. این به شما کمک می کند تا تلاش های خود را در بازاریابی، بهتر هدایت کنید.

مشتریان خوب را می توان بر اساس ویژگی های زیر طبقه بندی کرد:
زمان بندی: نیاز واقعی مشتریان احتمالی باید توسط محصولات و خدمات شما پاسخ داده شود.
مشکل: محصول و خدمات شما می تواند مشکل مشخصی که مشتری احتمالی دارد را برطرف کند.
ارزش: خدمات و محصولات شما به مشتری احتمالی کمک می کند با هزینه ای کمتر از ارزش هدف خود، به آن برسد و یک فروش موفق داشته باشید.
درد: نارضایتی های مشتری را محصولات و خدمات شما می تواند برطرف کند.
نتیجه: بدون خدمات و محصولات شما نیاز مشتری برطرف نمی شود اما با وجود آن ها خیلی سریع و ارزان به نتایج مورد قبول خود می رسند.
برای همه طبقه بندی ها، شفافیت مهم ترین عامل است و هم شما و هم مشتری باید کاملا واضح از همه چیز آگاهی داشته باشید.

تشخیص مشتری واقعی برای فروش موفق

صمیمیت و اعتماد

فرآیندهای مهمی در فروش تاثیر گذار هستند اما بیشتر تصمیمات خرید بر پایه احساسات انجام می شوند. بیشتر احساسات مشتری با توجه به محصول و مشتری شکل می گیرد. نوع احساس خریدار به کل شرکت، بر اساس نوع احساس خریدار به فروشنده شکل می گیرد. گوشزد کردن جزئیات واقعی مشکلات مصرف کننده و بیان مزایا، بهترین فرآیند فروش را تشکیل می دهد. 

شروع به ارزیابی مشتریان احتمالی و تبدیل آنها به مشتریان وفادار کنید. به این فکر کنید که چگونه شرکت یا خدمات شما نیازهای مشتری را برآورده می کند؛ بودجه مالی، جدول زمانی، نیازهای محصول و سایر الزامات آنها را بررسی کنید. نرم افزار CRM به شما کمک می کند روندهایی را ایجاد کنید که می توانند فعالیت های تولید سرنخ کسب و کارتان را بهبود ببخشند.

پس از فروش و تحویل محصولات یا خدمات باید از رضایتمندی مشتری اطمینان پیدا کنید و تا مدت زمانی به شکایات و نگرانی های مشتری پاسخ دهید. اینگونه اطمینان دارید که یک فروش موفق داشته اید. اگر پاسخگوی نگرانی مشتری باشید خیلی سریع تر به شما اعتماد می کند.

بر اساس قانون تلاش غیر مستقیم، هرچه میزان تمرکز بر ارتباطات بیشتر باشد، فروش موفق تری خواهید داشت اما در صورت تمرکز بر فروش، برقراری ارتباط ضعیف تر می شود و در نتیجه احتمال فروش کمتر می شود. مهم ترین عامل در ارتباطات فروش، اعتماد و اعتبار است. مشتری باید به کارایی محصول و خدمات شما اعتماد داشته باشد. برای اینکه یک فروش موفق داشته باشید باید این را بدانید که صحبت کردن منجر به فروش نمی شود بلکه باید از نیازها و خواسته های مشتری بپرسید و با او ارتباط برقرار کنید.

پرسش از نیاز مشتری برای فروش موفق

نیازهای مشتریان خود را تجزیه و تحلیل کنید

مرحله ارزیابی نیازها در فرآیند فروش، یکی از مهم ترین گام های فروش موفق است و به شما این امکان را می دهد تا نیازهای مشتریان بالقوه خود را درک کنید و مطمئن شوید که خدمات یا محصول شما چگونه می توانند آنها را برطرف کنند. هدف در اینجا، ارائه راه حل یا فروش محصول نیست، هدف، گوش دادن به مشتری و پرسیدن سؤالات باز برای ایجاد بحث است. 

محصول خود را معرفی کرده و به اعتراضات رسیدگی کنید

اکنون که نگرانی های اصلی مشتری را شناسایی کرده اید، می توانید فروش خود را به طور خاص، مطابق با این نیازها شخصی سازی کنید. سطح فروش شما باید نشان دهد که چگونه کالاها یا خدمات شما می توانند راه حل مناسبی را برایشان ارائه دهند. در حین ارائه، باید هر یک از ویژگی های محصول یا خدمات خود را بررسی کنید. این مزایا باید همیشه متناسب با شرکت یا نیازهای مشتری، شخصی سازی شوند.

تاثیر پاسخگویی به سوالات مشتری در فروش موفق

بهترین پیشنهاد را به مشتریانتان بدهید

یکی دیگر از گام های فروش موفق، ارائه بهترین راه حل یا پیشنهاد است. این مرحله در فرآیند فروش باید متناسب با هر مشتری باشد؛ و باید شامل تمام اطلاعاتی باشد که در مراحل قبلی جمع آوری کرده اید، از جمله اینکه چگونه خدمات یا محصول شما به آنها کمک می کند تا به هدف خود دست یابند.

مذاکره برای فروش

ممکن است مجبور شوید پیشنهادات خود را اصلاح کنید تا نیازهای مشتریان شما یا هر نظر و خواسته دیگری را برآورده سازد. متخصصان فروش باید از دانش خود در مورد مشتریانی که از طریق فرآیند فروش ایجاد شده اند، استفاده کنند تا به این اعتراضات پاسخ دهند. تمرکزتان در این بخش باید بر تکرار مزایای محصول یا خدمات، برای نیازها و مسائل خاص مشتری باشد.

مذاکره برای فروش موفق

فروش را انجام دهید

بخش پایانی گام های فروش موفق، جایی است که مشتری بالقوه شما به یک مشتری جدید تبدیل می شود. تعدادی از تکنیک های مختلفی برای شما وجود دارد.
هنگامی که همه چیز در فرآیند فروش مورد بحث قرار گرفت، باید از آنها بپرسید که آیا سؤال دیگری دارند یا خیر. همچنین می‌توانید از مشتریانتان بپرسید که آیا آنها چالش هایی در ذهن دارند که می‌خواهند درباره آن صحبت کنند؛ قبلاً از فروش، درباره همه آن چیزی که برای خرید محصولات یا خدمات نیاز است صحبت کنید.




ارسال نظر

نام شما:

نظر شما:
نکته: HTML ترجمه نمی شود!

آموزش مهارت های فروش و بازاریابی در سانسل
  • شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
  • تلفن: 09131098875
  • ایمیل: info@sansell.ir