آموزش اصطلاحات قیف فروش
- Leads: افرادی که تمایل به کسب و کار و خدمات دارند و یا همان سرنخ.
- Prospects: مشتریانی که احتمال خریدار بودنشان بالا است.
- Customers: مشتریانی که کالا و خدمات را خریدهاند و واقعی هستند.

ایدهآل ترین حالت برای یک قیف فروش و نحوه ساخت آن چگونه است؟
وجود قیف فروش در کسب و کار چه مزایایی دارد؟
- شناخت مشتری واقعی: مشتری واقعی به کمک این روش از میان کسانی که آگهی تبلیغ شما را مطالعه کردند یا وارد سایت شدهاند، شناسایی میشود.
- پیشبینی بازار:با استفاده از قیف فروش مشتریهای واقعی و بالقوه را اندازهگیری میکنید و میتوانید پیشبینی از آینده بازار داشته باشید و میزان فروش خود را تخمین بزنید.
- شناخت موانع فروش: با توجه به آمار سرنخها، مشتریان واقعی و بالقوه میتوانید موانع موجود را شناسایی کنید و برداشتن این موانع آمار فروش خود را بالا ببرید.
- بازاریابی موثر: از این طریق مشتریها را در مناطق مختلف میشناسید و بهترین راهکارها برای تبلیغات را میتوانید بکار بگیرید و میزان مشتریهای واقعی را افزایش دهید.
- شناخت تفکر و رفتار مردم: هربار چیزی مد میشود و این بخاطر شباهت رفتار و تفکر مردم است. قیف فروش رفتار مشتریهایی که جذب شدهاند را بررسی میکند و در آگهیهای بعدی سلیقه جامعه را مدنظر قرار میدهد تا افراد بیشتری جذب کند.

ترتیب مراحل فانل فروش که مشتری طی میکند چیست؟
- انتقال آگاهی: کسب و کار باید به مشتری معرفی شود، تا مشتری از وجود شما آگاه شود. بدون داشتن اطلاعات و آگاهی نمیتوان محصولی رافروخت. این مرحله از فانل فروش اهمیت زیادی دارد. نرخ تبدیل افراد و یا همان ورود به مرحله بعدی قیف به نحوه ورود آنها به سایت شما و قدرت استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما بستگی دارد.
- انتقال اطلاعات لازم و پیدا کردن علاقمندان: پس از آگاهی مشتری در فانل فروش باید با استفاده از تبلیغات، بنر و محتوی مختلف آموزش هایی ارائه دهید تا از مزایای محصول شما باخبر شوند تا بتوانند علاقه مند به آن شوند. مشتری در این مرحله از شما خرید نمی کند اما چون قانع شده و به شما اعتماد کرده، به خواست شما وارد مرحله بعدی می شود.
- ارزیابی محصول: کسانی که نسبت به خدماتتان احساس نیاز کنند، شروع به ارزیابی میکنند. به کمک تبلیغات میتوانید زمینه ارزیابی با دیگر رقبا را برای مشتری فراهم کنید.
- تصمیم گیری: این مرحله از فانل فروش بسیار مهم است. باید همه اطلاعات را بطور دقیق به مشتری بدهید تا هیچ نقطه ابهامی نداشته باشد، چون ممکن است در خرید از شما مردد باشد و به سراغ دیگر رقبا شما برای دریافت سوالات و نیاز خود برود.
- خرید: برای اینکه مشتریهایی که تصمیم خرید خود را گرفته اند اما هنوز مرددن را قانع به خرید کنیم، باید با پیشنهادی جذاب مثل تخفیف، خرید را قطعی کنیم.
- مشتری وفادار و خرید مجدد: پایدار بودن یک کسب و کار به وفادار بودن مشتریان و خرید مجددشان بستگی دارد. برای اینکه مشتریان را در فانل فروش به مشتری وفادار تبدیل کنیم، خدماتی مثل پشتیبانی، گارانتی، پاسخ به سوالات و... باید در نظر بگیریم و اجرا کنیم.
آموزش مراحل ساخت سریع فانل فروش
1. تحلیل رفتار مخاطب
2. جلب توجه مخاطب
3. ساخت صفحه فرود
4. تشکیل کمپین ایمیل قطرهای
5. تماس و ارتباط با مشتری

بهترین راهکارهای افزایش ترافیک سایت
- افزایش ترافیک پولی از طریق تبلیغات (گوگل ادز، تبلیغات اینستاگرام، لینکدین و …)
- افزایش ترافیک رایگان (سئو، شبکههای اجتماعی و …)
- جذب مخاطب سرد (ارسال ایمیلهای انبوه، تماس با مخاطبان و …)
روش بهینه سازی فانل فروش
- در تبلیغات فیسبوک نباید یک تبلیغ را مدام تکرار کنید و بهتر است تا 20 نمونه تبلیغ داشتهباشید، حتی ممکن است تبلیغات شبیه یکدیگر باشند اما با هدایت به سمت خریداران مختلف و استفاده از ویژگیهای هدفگذاری فیسبوک، اطمینان دارید که تبلیغتان در برابر مخاطب هدفتان قرار گرفته است.
- استفاده از تست A/B زمان بیشتری میگیرد اما دسترسی به افراد را افزایش میدهد.
- با تولید محتوا پرداختی و ارگانیک و شروع از بالای فانل فروش، مردم را تشویق به کلیک بر روی برند و CTA خود کنید.
- مطالب موجود در وبلاگ، تبلیغات، فیسبوک و غیره در صفحه فرود باید با مطالب موجود در CTA یکسان باشد.
- از تستهای A و B برای پیشنهادات خود برای افراد، درمرحله اقدام استفاده کنید زیرا حتی کوچکترین میزان تخفیف و ارسالهای رایگان بر روی میزان درآمد شما اثر دارد.
- مخاطب خود را ناامید نکنید و برندتان را برجسته کنید تا دلیلی برای نگاه کردن به سایت های دیگر نداشته باشد.
آموزش روش استفاده از شبکه های اجتماعی در فانل فروش
با توجه به مراحل زیر چگونگی استفاده از شبکه های اجتماعی در فانل فروش خود را می آموزید:
1. آگاهی
هدایت مخاطب گرم(اکتیو و فعال) به سمت سایت با استفاده از ارزان ترین روش ها، طبق گفته AdEspresso هدف نهایی است. در نتیجه باید مطالب اشتراکی، تبلیغات و وبلاگ خود را با هدف تاثیرگذاری بیشتر بر افراد، بهبود ببخشید.
2. ایجاد یک آهنربای جذاب
برای استفاده از شبکه های اجتماعی در فانل فروش، باید یک آهنربای جذاب ایجاد کنید. در صورتیکه مخاطبان از قبل به محتوا و محصولات شما علاقه مند بوده باشند، نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد. به دلیل اینکه حدود 97 تا 99درصد مردم آماده خرید نیستند، بهتر است آن ها را به لیست ایمیل خود هدایت کنید.
3. درگیر کردن مخاطب
نرخ تبدیل افراد با مطالب در شبکه های اجتماعی نسبت به ایمیل بسیار بیشتر است. استفاده از قابلیت لایو اینستاگرام، از بهترین و ساده ترین راهکارها برای درگیر کردن مخاطب با مطالب است. برقراری ارتباط و برخورد با مخاطب، یک موقعیت فوق العاده در فانل فروش است که می توانید محصولات و خدمات خود را بفروشید.
نقش محتوا در فانل فروش چیست؟

بررسی محتوا و فانل فروش در هفت خان
خان اول
خان دوم فانل فروش، آموزش و تمایل
