سانسل
مشاور فروش تلفنی - نکات ساده مشاور فروش تلفنی

مشاور فروش تلفنی - نکات ساده مشاور فروش تلفنی

مشاور فروش تلفنی می تواند یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین مواردی باشد که بر روی فروش و بازاریابی یک مجموعه کسب وکار تاثیر می گذارد. در واقع همه می دانیم که فروش تلفنی یکی از قدیمی ترین و تاثیر گذارترین استراتژی های بازاریابی بود که برای کسب و کارهای مختلف انجام می شد. اما نمی توانیم منکر این موضوع باشیم که به محض شنیدن عبارت بازاریابی و فروش تلفنی، همه ما به یاد لحظاتی می افتیم که وسط استراحت، کار، زندگی و هزار و یک دغدغه  دیگر، کسی با ما تماس می گیرد و قصد تبلبغ و فروش محصولات خود را دارد! و ما چقدر از این ماجرا عصبانی و کلافه می شویم.

 اصلا ممکن است که این کلافگی و عصبانیت به حدی برسد که تلفن را خیلی زود قطع کنیم و یا تلاش کنیم که بدون توجه به صحبت های بازاریاب، مکالمه را پایان دهیم. در واقع همین مورد ساده که می تواند شمایلی از مزاحمت را برای ما بازسازی کند، و باعث می شود که ما نسبت به بازدهی خدمات مشاور فروش تلفنی یک محصول، حس خوبی نداشته باشیم و زیاد به موثر بودن این استراتژی در فروش محصول امید نداشته باشیم. غافل از اینکه اگر این استراتژی با یک مشاور فروش تلفنی حرفه ای، اصولی و استاندارد و درست اجرا شود، تا چه اندازه می تواند بر روی نتیجه کار تبلیغاتی یک کسب و کار تاثیر بگذارد.  

شما باید بدانید که فروش تلفنی یک محصول نیز مانند هر استراتژی بازاریابی دیگری اصول و قواعد خاص خودش را دارد و اگر این موضوع در چهارچوب های تعیین شده انجام شود، تا چه اندازه می تواند موجبات پیشرفت و فروش بالای یک محصول را برای تامین کننده به ارمغان آورد.

استخدام مشاور فروش تلفنی

پس همین ابتدای کار متوجه شدیم که استراتژی بازاریابی تلفنی اگر بر اساس خدمات یک مشاور فروش تلفنی درست و اصولی انجام شود، اتفاقاً یک روش پربازده نیز محسوب خواهد شد. در ادامه برای تان از اصول مشاوره فروش تلفنی خواهیم گفت؛ همان اصولی که با دقت و تمرکز بر روی آن ها، شما می توانید به نتایج بی نظیری در بازاریابی تلفنی خود دست یابید.

نکاتی ساده اما کاربردی از خدمات مشاور فروش تلفنی 

خدمات مشاور فروش تلفنی شامل چهار اصل اساسی و مهم می شود که با رعایت این چهار اصل که هر کدام به نوبه خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، شما می توانید نتیجه استراتژی فروش تلفنی خود را از آن رو به این رو نمایید.  این چهار اصل به شرح زیر می باشند:


اصل اول؛ جلب نظر مشتری به سمت خودتان: 

این اصل یکی از مهم ترین اصولی است که باید در یک فروش تلفنی رعایت شود. در نظر داشته باشید که بدون جلب نظر مشتری، دست و پای شما بسته خواهد بود و ادامه دادن مکالمه عملاً بی معنا تلقی می شود. یک مشاور فروش تلفنی، روش انجام این استراتژی را به شما یاد می دهد. 
یادتان باشد این شما هستید که به توجه شنونده و مشتری نیاز دارید پس باید تمام تلاش تان را بکنید تا در این کار موفق ظاهر شوید. اگر مشتری به صحبت های شما توجه نکند و شما نتوانید آن طور که باید از پس این وظیفه برآیید طبیعتاً تماس شما بدون هیچ نتیجه ای پایان خواهد یافت.

خدمات مشاور فروش تلفنی

اصل دوم؛ علاقمند کردن مشتری به محصول: 

حالا که توانستید توجه مشتری و شخص پشت خط را به سمت خودتان جلب کنید و او را نسبت به صحبت هایتان مشتاق کنید، باید بروید سر اصل مطلب و آن چیزی نیست جز خود محصول؛ این کار، نسبتاً سخت است. مثلاً ممکن است شخص پشت خط به هیچ وجه نیازی به محصول شما نداشته باشد. پس برای اینکه بی گدار به آب نزنید، باید اطلاعات تان را نسبت به مشتری و‌ خواسته هایش افزایش دهید و ببینید که اصلاً مشتری شما چه نیازهایی دارد. 
با شناخت خواسته ها و نیازهای مشتری، درصد اینکه شخص درستی پشت خط شما قرار گیرد بالا می رود و همین موضوع به ظاهر ساده می تواند نتیجه تماس شما را بسیار متحول کند.

وظایف مشاور فروش تلفنی

اصل سوم؛ تمرکز بر روی نقطه ضعف ها و نقاط قوت: 

این موضوع به دقت خیلی بالایی نیاز دارد. شما باید در همان لحظات ابتدایی بتوانید نقاط قوت محصول خودتان و برتری و قابلیت های آن را برای رفع نیازهای مشتری و نقاط ضعف کاربر را تشخیص دهید. با این کار، شما متوجه خواهید شد که چه زمانی موقع معرفی محصول است. این اصول را یک مشاور فروش تلفنی باتجربه به شما آموزش خواهد داد. 
باید بتوانید محصول را هر کجای زندگی مشتری بگنجانید و برای برطرف نمودن یک یا چند نیاز، آن را تعریف کنید. این موضوع به مهارت و دقت بالایی نیاز دارد اما کاملاً امکان پذیر است. تلفیق محصول با زندگی و نیازهای روزمره افراد و یادآوری نیازهای شان، تاثیرات روانی بسیار مثبتی در روند بازاریابی شما خواهد داشت و این موضوع یکی از صحیح ترین اصول مشاور فروش تلفنی محسوب می شود.

عملکرد مشاور فروش تلفنی

اصل چهارم؛ تشویق به خرید: 

یکی از مهم ترین مباحثی که مشاور فروش تلفنی به شما آموزش می دهد این است که چطور مشتری را از پشت خط تلفن به خرید کردن تشویق کنید. حتماً می دانید که شما همه این کارها انجام می دهید تا فروش تان بالا برود و طرفداران محصولات تان افزایش پیدا کنند. پس اگر نتوانید مشتری را به خرید ترغیب کنید، عملاً کاری بی نتیجه کرده اید. 
حواستان به مشتری باشد و در زمان اوج، حرف خرید را وسط بکشید. یکی از تاثیرگذارترین کارها برای فروش یک‌ محصول، در نظر گرفتن تخفیفات و یک سری امتیازات برای خرید مشتری است. مثلاً این موضوع را مطرح کنید که اگر مشتری شما الان خرید خود را انجام دهد، بیست درصد تخفیف روی خرید لحاظ می شود. یا موارد دیگری شبیه به این موضوع!

اهمیت خدمات مشاور فروش تلفنی

سخن آخر و جمع بندی 

این اصول، تنها بخش کوچکی از مباحث مختلفی است که در مفاهیم یک مشاور فروش تلفنی ارائه می شود. شما برای اینکه یک فروش تلفنی خیلی خوب داشته باشید باید اصول بسیار زیادی را رعایت کنید و واقف باشید تمامی جوانب احتمالی مکالمه تلفنی تان را در نظر بگیرید.
شما باید صبور باشید، باید از خودتان علاقه و اشتیاق نشان دهید و از اعتماد به نفس خیلی بالایی نیز برخوردار باشید. یادتان باشد که کمی با نمک بودن در عین رعایت اصول روابط اجتماعی، می تواند فضای مکالمه را از حالت کسالت بار و کلافه کننده به فضایی گرم تر تبدیل نماید. در نهایت یادتان باشد که شما به عنوان یک بازاریاب تلفنی باید بر تمامی اصول مشاوره فروش تلفنی مسلط باشید.




ارسال نظر

نام شما:

نظر شما:
نکته: HTML ترجمه نمی شود!

آموزش مهارت های فروش و بازاریابی در سانسل
  • شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
  • تلفن: 09131098875
  • ایمیل: info@sansell.ir