سانسل
بهترین خدمات مشاور فروش عمده

بهترین خدمات مشاور فروش عمده

مشاور فروش عمده آن هم به صورت اصولی و استاندارد، کمک می کند که شما در مسیر عمده فروشی موفقیت آمیزتر ظاهر شوید. هرچند که عمده فروشی یکی از مهم ترین و بهترین راه هایی است که یک فروشنده و تولید کننده می تواند به آن متصل شود اما اگر این کار به درستی در شرایط استاندارد انجام نشود، می تواند خسارات جبران ناپذیر زیادی را نیز به بار آورد. 

همه می دانیم که هر تولید کننده ای دوست دارد، خط تولید خود را تا مرحله عمده فروش پیش ببرد و در نهایت عمده فروشی یک محصول به معنای فروش بیشتر محصول و شناخته شده تر شدن برند مورد است. برای اینکه این کار به درستی انجام شود و نتیجه مورد انتظار، به دست آید. شما نیاز دارید تا اصول مشاور فروش عمده را به درستی رعایت کنید و در چهارچوب های استاندارد مشاور فروش عمده حرکت کنید. 

بله! عمده فروشی نیز یک استراتژی فروش است و مانند هر استراتژی دیگری نیاز دارد که درباره ابعاد مختلف آن فکر شود. از این رو افرادی هستند که در نقش مشاور فروش عمده، مشاوره ها را انجام می دهند، یعنی اصول یک عمده فروشی درست و استاندارد را به شما آموزش می دهند. 

مشاور فروش عمده

ما سعی داریم تا در این مقاله، یک مشاوره فروش عمده درست و حسابی را در اختیار شما قرار دهیم و شما را ابعاد مختلف عمده فروشی، تعاریف آن، مزیت های آن و محدودیت هایی که ایجاد می کند، آشنا سازیم. آشنایی با این اصول و شناخت ابعاد مختلف آن ها، شما را آماده می کند تا بتوانید قدم های محکم تر و درست و اصولی تری در این مسیر بردارید. 

اولین اصل در ارائه خدمات حرفه ای مشاور فروش عمده، ارائه یک تعریف درست و استاندارد از خود عمده فروشی است. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با موارد ذکر شده، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تعریف عمده فروشی

 عمده فروشی به روالی از فروش گفته می شود که تولیدکنندگان در آن نقشی ندارند. عمده فروشان عموماً محصولات و خدمات مختلف را به صورت حجمی خریداری می کنند و سپس آن ها را به خرده فروشان عرضه می دارند و از این سیر اقتصادی، سودی را برای خود در نظر می گیرند. 

حاشیه سود عمده فروشان با توجه به بازار و محصول مورد نظر، می تواند بسیار متفاوت باشد. اصولاً می توانیم اظهار کنیم که یکی از دلایل تاثیرگذار بر قیمت نهایی یک محصول در بازار، همین عمده فروش ها هستند. 

به عمده فروش ها، توزیع کنندگان نیز می گویند. چرا که این افراد و یا مجموعه ها، محصولات مختلف را خریداری می کنند و بدون اینکه در تولید آن ها نقشی را ایفا کنند آن ها در بسترهای مختلف، در معرض فروش قرار می دهند. 

خدمات مشاور فروش عمده

عمده فروش ها عموماً به فروش نهایی کاری ندارند و در یک فضای کلی و یا یک دید کلی به توزیع و فروش محصولات و خدمات می پردازند. مشتریان سازمانی، مخاطب اصلی عمده فروشان هستند و مصرف کننده نهایی هیچ نقشی در روال کاری یک عمده فروش ندارد. حتی عمده فروشان به حاشیه سود نهایی خریدار هم فکر نمی کنند و تعیین قیمت نهایی بر عهده همان خرده فروش است. اما با اینکه هیچ دخالتی در این روند ندارند، باز هم تاثیر اصیل را بر روی قیمت نهایی محصول در بازار خواهند گذاشت. 

شاید باور نکنید اما قوانین حقوقی و نرخ های مالیاتی برای عمده فروش ها با خرده فروش ها بسیار فرق دارد و عموماً حجم معامله های یک عمده فروش، محدوده تجاری وسیع تری را به خود اختصاص می دهد. 

معمولاً هر تولید کننده ای تمایل دارد تا با عمده فروش ها کار کند؛ چرا دردسر و درگیری کمتری نسبت با کار با خرده فروش ها شامل حال آن ها خواهد شد. 

ارائه اصول خدمات مشاور فروش عمده

اصول خدمات مشاور عمده فروشی 

یک مشاور فروش عمده، صحیح و استاندارد و اصولی، عموماً به شما نشان می دهد که عمده فروشی تا چه اندازه می تواند برای شما مفید و کاربردی باشد و شما را مجاب می کند که حتماً ارتباط با عمده فروش ها در رأس فعالیت های فروش و پخش خود قرار دهید. مزیت هایی که یک مشاوره اصولی عمده فروشی برای شما تعریف می کند، شامل موارد زیر خواهد شد.

  • فروش بهتر و فروش بالاتر: یکی از نتایجی که از همکاری تولید کننده با عمده فروش ها حاصل می شود، فروش بالاتر و در نتیجه سود بیشتر است. عمده فروش ها با درصد زیادی از جزئی فروشندگان در ارتباط هستند و شما با فروش محصولات و خدمات خود به این عمده فروش ها، محصولات خود را به دست حجم وسیعی از خرده فروشان خواهید رسانید. با این کار، بدون کمترین هزینه ای، می توانید محصولات و خدمات خود را به بازار عرضه کنید. 


  • رعایت ترکیب کالا: مشتری، تنها موارد مورد نیاز خود را محصولات و خدمات شما می خواهد و می خرد اما عمده فروش این طور نیست و تمام محصولات و خدمات شما را به صورت یک پکیج کلی و درست و حسابی می خواهد. همین موضوع باعث می شود که تولید کننده، دیگر دردسری برای محصولات و خدمات کم طرفدارتر نداشته باشد. 


فروش آسان به کمک مشاور فروش عمده


  • خرید آسان تر برای مشتریان: تولید کننده اصولا تمایل دارد که جنس خود را به صورت کلی به فروش برساند و طبیعتاً خرید محصولات و خدمات یک مجموعه تولید کننده به صورت کلی، از عهده مشتری جزء بر نخواهد آمد. از این رو، ممکن است هم محصولات و خدمات تولید کننده روی دستش بماند و هم مشتری نتواند نیازهای خود را برطرف سازد. این وسط، فروشنده عمده وارد می شود و با سرشکن کردن قیمت اجناس مختلف به مبالغ پایین تر، به تولید کننده و مصرف کننده برای رفع نیازهای شان کمک زیادی می کند. 

سخن آخر و جمع بندی 

به طور کلی اگر بخواهیم هدف و نقش یک مشاور فروش عمده استاندارد را برای شما عنوان کنیم، این است که این فرد، می تواند نکات زیر و درشت این حوزه را به شما نشان دهد. باید بدانید که همکاری شما به عنوان یک تولید کننده، نه تنها به نفع خودتان، بلکه به نفع بازار و مصرف کننده نیز می باشد. درست است که وجود فروشنده عمده به عنوان واسطه می تواند قیمت بیشتری را بر روی قیمت تمام شده محصول عرضه کند، اما در نهایت، در این شرایط، نظم درستی بر روال بازار حکم فرما خواهد شد. 
آموزش مهارت های فروش و بازاریابی در سانسل
  • شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
  • تلفن: 09131098875
  • ایمیل: info@sansell.ir