سانسل
مهارت فروش چیست؟ 18 مهارت فروش کاربردی

مهارت فروش چیست؟ 18 مهارت فروش کاربردی

مهارت فروش از گذشته تا بحال تغییرات زیادی کرده است و همچنان در معرض تغییر است. فروشندگان برای پیروزی در بازار رقابت نیاز به مهارت های جدید دارند که  از طریق آموزش فروش به دست می آیند. مدیران فروش این آموزش ها  را دائم دنبال می کنند. شرکت در دوره های آموزشی، باعث افزایش میزان معاملات تا 15/2 درصد و افزایش حاشیه سود تا 12/2 درصد می شود. مهارت فروش را می توان به عنوان یک اسلحه مخفی برای فروشنده در نظر گرفت.
پیش از آن که بخواهید به فکر تاسیس فروشگاه یا کسب و کاری باشید، می بایست مهارت فروش را کاملا کسب کنید و تمامی نکات را درباره آن بیاموزید. مهم ترین و بزرگترین سرمایه هر فروشنده، مهارت او در فروشندگی می باشد. اگر تمامی نکات و ترفند ها را درباره فروش کالا و خدمات خود بدانید، می توانید کسب و کاری بسیار پر رونق داشته باشید و بتوانید کالا و اجناس خود را با بهترین قیمت و در کمترین زمان ممکن به فروش برسانید و افراد زیادی را در لیست مشتریان ثابت خود ثبت نمایید.
 

مهارت فروش چیست؟

تابحال ممکن است با این سوال مواجه شده باشید که مهارت های فروش چیست و چه کاربرد هایی دارد؟ مهارت فروش، استراتژی بین مشتری و فروشنده می باشد که در این استراتژی، فروشنده تلاش می کند با استفاده از تبلیغات کالا مرغوب و با کیفیت خود را با قیمت منصفانه ای به مشتری بفروشد و بتواند رضایت مشتری را کسب نماید. این مهارت ها، دارای نکات بسیار زیادی می باشد که برای یک فروشنده خوب بودن، می بایست تمامی آن ها را بدانید و به آن ها عمل نمایید تا بتوانید کسب و کاری پر رونق داشته باشید.
 
مهارت فروش چیست
 

تاثیر بی نظیر مهارت فروش تلفنی در کسب و کار

بسیاری از کسب و کار ها، از فروش تلفنی کالا و اجناس خود رضایت کافی ندارند و تمایلی به انجام فروش کالا و اجناس به صورت تلفنی ندارند. این امر زمانی رخ می دهند که مهارت فروش تلفنی فروشندگان کافی نیست و در پشت تلفن، نمی توانند با مشتریان به خوبی ارتباط برقرار کنند و این امر سبب می شود تا مشتریان از خرید خود منصرف شوند. برای آن که بتوانید فروش تلفنی بسیار خوبی داشته باشید و کالا و اجناس خود را به صورت تلفنی به فروش برسانید، می بایست از مهارت های فروش تلفنی استفاده نمایید.
 

آیا می دانید مهم ترین بخش در مهارت فروش چیست؟

یکی از مهم ترین نکات، برقراری صحیح ارتباط با مشتری می باشد. زمانی که فروشندگان نتوانند با مشتریان خود به خوبی ارتباط برقرار کنند، سبب می شود تا مشتریان برای آینده به سراغ آن فروشگاه نروند و فروشگاه های دیگری را انتخاب کنند. برای آن که دچار این مشکل نشوید، می بایست از مهارت های فروش در برقراری ارتباط با مشتریان استفاده نمایید و با استفاده از نکات آن، با مشتریان خود به بهترین شکل ممکن ارتباط برقرار کنید و تعداد مشتریان خود را روز به روز افزایش دهید.
 
مهارت فروش تلفنی
 

بهترین روش آموختن مهارت فروش

امروزه، یکی از دغدغه های بزرگ فروشندگان نحوه آموختن صحیح و کامل مهارت های فروشندگی می باشد. بسیاری از افراد پیشنهاد می کنند که برای آموختن مهارت های فروش از سایت های اینترنتی استفاده نمایید؛ اما سایت های اینترنتی توضیحات کاملی را دارا نیستند و ممکن است اطلاعات نادرستی به شما ارائه کنند. بهترین گزینه برای آموزش کامل، مراجعه به مراکز مشاوره فروش می باشد چرا که در این مراکز، افراد متخصص و با تجربه ای در زمینه فروش حضور دارند که می توانند تمامی نکات را به شما بیاموزند.
همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، دارا بودن مهارت فروش، می تواند تحولی عظیم در کسب و کار شما ایجاد کند. اگر کسب و کار شما دچار کسادی و بی رونقی شده است و از مراجعه ننمودن مشتری به فروشگاه خود ناراحت هستید، عجله کنید و در یکی از نزدیک ترین مراکز مشاوره فروش، این مهارت ها را بیاموزید و طبق آن ها عمل کنید تا در کمترین زمان ممکن شاهد پیشرفت های زیاد کسب و کار خود بشیود و بتوانید کالا های خود را در کمترین زمان ممکن به فروش برسانید.
 
 

18 مهارت فروش برای موفقیت فروشندگان

رعایت مهارت های فروش که در ادامه معرفی شده است، برای موفقیت هر فروشنده در ادامه مسیر خود الزامی است:

خریدار را درک کنید

مهم ترین و اصلی ترین مهارت فروش، درک خریدار است و این که بفهمیم دقیقا چه می خواهد. پایه ی یک فروش موفق، همین نکته است. فروشنده باید نیاز های مشتری را بیشتر از حد انتظارش برآورده کند. مشتریان در خرید خود به دنبال کسب تجربه جدید هستند. پس در نتیجه علاوه بر درک مشتری باید بدانید مشتری به دنبال چه تجربه ای است تا بتوانید به خوبی توقعات او را برطرف کنید.
 

فروش مطابق میل مشتری

فروشنده پس از اینکه بتواند مشتری را درک کند، می تواند فروشی مطابق میل مشتری انجام دهد. فروش طبق میل مشتری زمانی انجام می شود که در بهترین زمان بتواند نیاز مشتری را برطرف کند. رعایت این مهارت فروش باعث وفاداری مشتری می شود.
 
مهارت فروش ایجاد علاقه در مشتری
 

ایجاد علاقه در مشتری

برای ایجاد علاقه در مشتریان روش های متفاوتی وجود دارد. یک روش موثر در مهارت فروش برای ایجاد علاقه در مشتری، روشی است که مشتری مطمئن باش زیاد وقتش را نمی گیرد.
 

جلب اعتماد مشتری

همه افراد تمایل به معامله با کسانی دارند که به آن ها اعتماد دارند. یک مهارت مهم برای فروشندگان، جلب اعتماد مشتریان است و برای این کار باید صداقت خود را به مشتری ثابت کنند. برای جلب اعتماد باید در فرآیند خرید، کمک های سودمند و صادقانه به مشتری کنند.
 
مهارت فروش جلب اعتماد مشتری
 

توضیح دقیق و مختصر محصول

توضیح مختصر و مفید در مورد محصول برای مشتری، یک مهارت فروش بسیار مهم است. مشتریان عمدتا به نحوه بیان توضیحات توجه می کنند تا خود توضیحات. برای اینکه مشتری نکات اصلی را فراموش نکند، این نکته را درنظر داشته باشید که در هر مکالمه تنها به 3نکته مهم اشاره کنید.
 

بهترین واکنش به صحبت های مشتری

فروشندگان موفق شنوندگان خوبی هستند و واکنش خوبی نسبت به صحبت های مشتری نشان می دهند. یک مهارت فروش کاربردی، مهارت گوش دادن است، به این معنی که بتوانید خوب گوش کنید، آن گفته را درک کنید و در راستای آن بهترین واکنش و اقدام را داشته باشید.
 

داشتن تخصص کامل درباره ی محصولات

فروشندگان علاوه بر راه ارتباطی بین تولید کننده و مشتری باید در موارد زیر تخصص داشته باشند:
  • درک کردن مشتری تا بتواند به مشکلات مشتری اشاره کند و بهترین کالایی که رفع مشکل کند یا نیازش را برآورده کند را  پیشنهاد دهد.
  • داشتن اطلاعات جامع درباره محصول، به منظور پاسخگویی صحیح به سوالات مشتری.
 
آموزش مهارت های فروش و بازاریابی در سانسل
  • شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
  • تلفن: 09131098875
  • ایمیل: info@sansell.ir