سانسل
وفادارسازی مشتری با تکنیک های ساده و ارزان

وفادارسازی مشتری با تکنیک های ساده و ارزان

وفادارسازی مشتری به برند و محصولات از مهم ترین اقدامات در بازاریابی به شمار می آید. وفاداری مشتریان می تواند در هزینه و انرژی برای ما صرفه جویی کند زیرا اگر به دنبال پیدا کردن مشتری جدید باشیم، حدود 5 تا 25برابر بیشتر باید هزینه کنیم نسبت به هزینه های وفادارسازی مشتری. برای گسترش کسب و کار وفاداری مشتریان کمک بسیار زیادی می کند زیرا در روند آگاهی از برند برای دیگران موثر است.در این مقاله به جدیدترین و بهترین تکنیک های وفادار سازی مشتری می پردازیم.

وفاداری مشتریان در چه شرایطی باعث خرید مجدد آن ها می شود؟

وفاداری مشتریان زمانی ثابت می شود که مشتری در هر شرایطی به برند شما اعتماد دارد و مجددا برای خرید مراجعه می کند. حتی شرایط زیر هم باعث می شود مشتریان وفادار بازهم از شما حمایت کنند:
  • بالا رفتن قیمت محصولات
  • کاهش کیفیت محصولات
  • کاهش کمیت محصول با وجود افزایش قیمت و یا ثبات قیمت 


شرایط وفاداری مشتریان


تکنیک های ساده و ارزان وفادارسازی مشتری

وفادارسازی مشتری نیازمند این است که آن ها با احساسات و علاقه هایشان درگیر شوند. در ادامه مقاله به معرفی موثرترین و ارزان ترین تکنیک های وفادارسازی مشتری می پردازیم:

ارتباط بلند مدت با مشتری

نحوه برخورد با مشتری را برای وفادارسازی مشتری نمی توان نادیده گرفت. برخورد با مشتری چه در حالت حضوری و چه در حالت غیرحضوری باید با احترام و برخورد مناسب باشد، یک برخورد خوب می تواند شما را تبدیل به یک دوست برای مشتری بکند. در صورت ارتباط مجازی با مشتریان حتما در نظر داشته باشید که باید کاملا محترمانه به سوالات، انتقادات و پیشنهاد مشتریان به موقع پاسخ دهید.

ایجاد احساسات مثبت در مشتری

انجام کاهایی که حس مثبت به مشتری منتقل کند و به او ثابت کند که به دنبال کار خیر هستید و نه به فکر منافع مادی باعث وفاداری مشتریان می شود. این فعالیت ها می تواند شامل کمک به فقرا، آسیب دیدگان سیل و زلزله، بیماران نیازمند و از این قبیل فعالیت های خیرخواهانه باشد.

اعتمادسازی در وفاداری مشتریان

اعتماد سازی

مهم ترین اصل در هر رابطه اعتماد سازی است. فروشندگان برای ایجاد اعتماد و وفادارسازی مشتری باید از دروغ گفتن، دادن اطلاعات غلط، گفتن حرف های متناقض بپرهیزند. فریب مشتری باعث کاهش اعتماد مشتری و در نتیجه کاهش میزان فروش می شود.

تشکیل محتوا شخصی سازی شده از اطلاعات مشتری

یکی دیگر از تکنیک هایی که موجب وفاداری مشتریان می شود، ذخیره اطلاعات مشتری است. این کار حس تعلق در مشتری به وجود می آورد. جایی که احساسات و علایق مشتری را درک کند، تاثیر زیادی در خرید مشتری دارد. اهمیت این تکنیک در خریدهای آنلاین بسیار بیشتر است. اگر با نیازها و پیشنهادات مشتری کار خود را پیش ببرید، مشتری ترغیب به خرید می شود.

با پیشنهادات و انتقادات مشتری به خوبی برخورد کنید

اگر پیشنهادات و انتقادات مشتری را پیگیری کنید، می توانید به بهترین شکل برند خود را تقویت کنید. با انجام این کار مشتری متوجه می شود که به خواسته اش اهمیت داده شده و این حس منجر به وفاداری مشتریان می شود.

تاثیر پیشنهادات و انتقادات در وفادارسازی مشتری

استفاده از شبکه های اجتماعی

اگر تجربیات مشتریان راضی از برند خود را به اشتراک بگذارید باعث وفادارسازی مشتری می شود. این روش که بسیار هم موثر است، تاثیر بسیار خوبی در میزان درآمد ماهیانه دارد.

آموزش مهارت های فروش و بازاریابی در سانسل
  • شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
  • تلفن: 09131098875
  • ایمیل: info@sansell.ir