سانسل
دوره رایگان آموزش فروش - 8 تکنیک فروش موفق

دوره رایگان آموزش فروش - 8 تکنیک فروش موفق

آموزش فروش با هدف افزایش حداکثری فروش به فرایند بهبود مهارت‌ها، دانش، رفع نیاز و رفتارهای فروشندگان کمک میکند. فروشندگان به دنبال روش هایی هستند که سریع اثر آن را دریافت کنند. فروشندگان موفق دنیا برای کسب سهمیه فروش بیشتر و افزایش نرخ ROI، از طریق دوره فروش تکنیک ها و مهارت های خود را تقویت می کنند.

امروزه، به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی دیگر نمی توان به فروش کالا یا خدمات به روش های سنتی پرداخت و می بایست برای پیشرفت بهتر، از ترفند های آموزش فروش استفاده نمود. با دانستند ترفند های فروش، می توانید کالا یا خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مشتریان خود عرضه کنید و علاوه بر آن، شاهد افزایش شدید مشتریان خود نیز بشوید و از چند برابر شدن در آمد خود لذت ببرید. در ادامه با ما همراه باشید تا بامزایای آموزش فروش بیشتر آشنا شوید و بتوانید از آن ها برای کسب و کار خود استفاده نمایید. در دوره‌ آموزش فروش  به مسأله بازاریابی و فروش، مفاهیم علمی و تکنیک‌های فروشندگی حرفه ای پرداخته میشود.
 
 

فروش به چه معناست؟

قبل از شروع آموزش فروش باید بدانیم فروش چیست؟ اگر مهارت فروش را به خوبی بلد باشیم، در مواقع حساس مثل تغییر شغل استرس و مشکلی نداریم.  برداشت‌های مختلفی می‌توان از فروش داشت که به آن اشاره می‌کنیم:
  • فروش یعنی به مشتری خود در انتخاب و درک ارزش پرداخت بیشتر کمک کنیم.
  • فروش یعنی درک نیاز مشتری و کمک کردن به رفع نیاز آن در حالیکه خود و محصولمان را به مشتری ثابت کنیم.
  • فروش به معنای فعالیت های یک فرد یا شرکت است که در مقابل دریافت مبلغی مشخص، کالا یا خدماتی را به مصرف کننده و مشتری ارائه می دهد.

اهمیت آموزش فروش برای کسب درآمد بیشتر

 

اهمیت لزوم تکنیک های آموزش فروش

کسی که فروش و فروشندگی بلد نباشد، نمیتواند در جامعه پیشرفت کند. تکنیک های فروشندگی در هر شغل متفاوت است اما یکسری از تکنیک ها مشترک است که با یادگیری آنها به یک فروشنده موفق تبدیل میشویم. تکنیک‌های آموزش فروش باعث ایجاد تحول در تیم فروش و مقدار درآمد میشود. در آموزش تکنیک های فروش، اولین مرحله برای فروختن محصول به یک مشتری این است که با او ارتباط خوبی برقرار کنید. اگر این مهارت را داشته باشید و مشتری دوستتان داشته باشد، نیمی از راه فروش را طی کرده‌اید‌.
 

اصول اولیه فروش چیست؟

پس از شناخت فرآیند فروش برای تبدیل شدن به یک فروشنده موفق باید اصول اولیه فروش را بدانیم. در ادامه مقاله به این اصول می پردازیم:
 

1. از روی طناب فروش سقوط نکنید

فرآیند فروش را به یک بندبازی تشبیه کنید. یک فروشنده حرفه ای باید قدم هایی را روی طناب لرزان فروش بردارد تا در انتهای طناب به موفقیت و پول دست یابد.
 
اصول اولیه فروش و روش عبور از طناب فروش
 

2. تجویز به جای فروش

در این مرحله باید روش های فروش مدرن و قدیمی را مقایسه کنید. برای مثال شما به پزشکی که به جای گوش دادن به صحبت شما و تشخیص بیماری مدام از فواید داروها بگوید و فقط تجویز کند، اعتماد نمی کنید. این نوع روش در فروش سنتی و قدیمی هم وجود دارد. اما در متد فروش مدرن و ارتباطی این روش کنار گذاشته شده و فرآیندی دارد به نام ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه.
 

ایجاد ارتباط با مشتری بالقوه در فرآیند فروش چه اهمیتی دارد؟

پس از آشنایی با اصول اولیه فروش باید برای برداشتن گام‌های مختلف روی "طناب فروش" آماده شوید. پس باید مهارت های فروش را بیاموزید تا به یک بندبازی حرفه ای تبدیل شوید. اولین مرحله ایجاد یک ارتباط خوب با مشتری است که به آموزش و تاثیرات آن در فرآیند فروش می پردازیم.
 

آیا می دانید چرا مشتری باید شما را دوست داشته باشد؟

اولین نکته از مهارت های فروش در برقراری ارتباط با مشتری، این است که کاری کنید تا مشتری شما را دوست داشته باشد. در فرآیند فروش ثابت شده است که اگر این مهارت را داشته باشید و مشتری از شما خوشش بیاید، نیمی از مسیر فروش را طی کرده اید. در دوره آموزش فروش به یادگیری این مهارت پرداخته می شود.
 

برخورد اول با مشتری و زبان به بدن چه تاثیری در فرآیند فروش دارد؟

نظر نهایی مشتریان را اولین برخوردها و نگاه‌های ما تعیین می کنند. این مسااله شاید یک مهارت فروش نباشد اما موضوع بسیار مهمی است.
 
انتقال حس مهم بودن به مشتری در اصول و آموزش فروش
 

انتقال حس مهم بودن به مشتری

مشتری باید در خود حس مهم بودن را درک کند که این به عنوان یک فروشنده وظیفه شماست. انسان ها ناخودآگاه از افرادی خوششان می آید که به چیزهایی که برایشان مهم است، اهمیت می دهند. شما باید علاقه مندیهای مشتریان خود را کشف کنید و با اهمیت دادن به آن ها احساس ارزشمند بودن به مشتری بدهید.
 

قیف سوالات فروش

این مبحث را با سخن برایان تریسی شروع می کنیم: "فروش فقط حرف زدن نیست، بلکه پرسیدن سؤالات مناسب است."
مشتریانی هستند که کم حرفند و درمورد نیازهای خود حرفی نمیزنند. پس شما باید با پرسیدن سؤالات مناسب آنها را در مسیری قرار دهید که با شما ارتباط برقرار کنند و نیازهای خود را بیان کنند. در ادامه مقاله آموزش فروش به انواع سؤالات مختلفی که در یک فرآیند فروش حرفه‌ای باید از افراد بپرسید تا مشتاقانه با شما گفتگو کنند، می پردازیم.
 

انواع تیپ شخصیتی مشتریان را بشناسید

روانشناسی ابزار مهم دیگری است که باید در فرآیند فروش از آن بهره بگیرید. راه برقراری ارتباط با افراد مختلف به دلیل اینکه هرکس تیپ شخصیتی خاص خود را دارد، متفاوت است. برخی افراد تا حد ممکن به دنبال گفتگوهای کوتاه هستند اما برخی سریع صمیمی می شوند.
کارل گوستاو یونگ افراد مختلف را به 4 تیپ شخصیتی تقسیم بندی میکند: افراد تحلیل‌گر، کنترل‌گر، هیجانی و هدفمند.
 
روش شناخت انواع تیپ شخصیتی مشتریان در دوره آموزش فروش
 
 

سبک آموزش مهارت فروش در جهان چگونه است؟

 آموزش فروش گرایش به یکی از دو انتهای طیف دارد:
 
  • با حالات انگیزشی و بازاری آموزش داده میشود.
  • با توضیح مباحث علمی آموزش داده میشود که تعداد علاقه مندان آن کمتر است.
در  دوره های آموزش فروش نیازهای فروشنده موفق و مهارتهای فروشندگی، با فاصله گرفتن از دو انتهای طیف و در فاصله این دو آموزش داده می شود.
 

در آموزش فروش و فروشندگی چه کسانی مدنظر هستند؟

این دسته از افراد مخاطبین آموزش‌ فروش هستند:
 
  • کسانیکه در یک فروشگاه کار میکنند و برای معرفی محصولات خود با مشتریان از طریق تماس تلفنی در ارتباط هستند.
  • کسانیکه به صورت حضوری با مشتریان در ارتباط هستند.
  • کسانیکه از طریق بازاریابی تلفنی فعالیت میکنند
  • کسانیکه سرپرست ویزیتورها هستند در آموزش فروش و فروشندگی مدنظر اند.
  • کسانیکه عرضه محصولات و خدمات خاص را برعهده دارند.
 
افراد مدنظر در دوره های آموزش فروش و فروشندگی
 

فروشنده موفق به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

در دوره های آموزش فروش، آموزش مهارت های زیر برای تبدیل شدن به یک  فروشنده موفق داده می شود:
 
  • مهارت مذاکره در دوره آموزش فروش
  • مهارت ارتباطی
  • بازاریابی و فروش تلفنی
  • هوش هیجانی
  • مهارت اسلایدسازی در آموزش فروش
  • مهارت ارائه


کتاب آموزش اصول فروش برچه پایه ای نوشته شده؟

کتاب آموزش اصول فروش اثر فیوترل، بر پایه ایجاد رابطه قوی بین فروشنده و مشتری است. فیوتر معتقد است، افراد باید به مراحل مختلف فروشندگی ساده تا مدیریت فروش آگاه باشند تا بتوانند در این حرفه پیشرفت داشته باشند. دوره های آموزش فروش بر همه این مراحل تاکید دارد.
 
آموزش اصول فروش

8 نکته آموزشی مهم برای یک فروش موفق

به نکات مهم آموزش فروش به عنوان یک فروشنده موفق توجه کنید:
 
  • همیشه آماده فروش باشید: در اولین قدم برای فروش باید کاملا آماده باشید، پس باید همیشه از قبل نیاز مشتری خود، اگر دیداراول نیست صحبت‌هایی که از قبل کرده‌اید بخاطر داشته باشید و مرور کنید، اگر مشتری شما یک شرکت است اسم و کار دقیق آن را بدانید.
  • تاخیر نداشته باشید: دیر رسیدن به قرارهای ملاقات و مذاکره‌های حضوری، بی‌احترامی به مشتری میشود و ممکن است باعث اذیت و از دست دادن مشتری بشود.
  • سعی کنید مشتری از شما خوشش بیاید: مشتری باید از برخورد و صحبت کردن، زبان بدن و نحوه توجه و رفع نیاز خودش توسط شما خوشش بیاید.
  • پیدا کردن نیاز مشتری: نکته بعدی در آموزش فروش شناختن نیاز‌های مشتری و اینکه بدانیم مشتری به دنبال چه چیزی میگردد
  • معرفی مزایای محصول: بعد از فهمیدن و شناخت نیاز مشتری، باید مزایای محصول خود را برای رفع نیازی که دارد، نشان بدهیم.
  • دلایل مخالفت مشتری را پیدا کنید: اگر مشتری به مزایایی که شما توضیح دادید ایرادی گرفت، شما باید دلیل اصلی مخالفتش را پیدا کنید چون ممکن است چیزی که دقیقا در ذهنش هست را نگوید. شما باید دلیل را پیدا کنید و مشتری را قانع کنید. بهترین روش های پیدا کردن دلیل این ایرادها در آموزش فروش تاکید می شود.
  • خرید را قطعی کنید: از این کار معذب و خجالت زده نشوید، خرید را به تعویق نیندازید و از مشتری بپرسید که خب این را میخرید؟
  • حتما پیگیری کنید: بعد از ارائه پیشنهاد خرید به مشتری حداقل 5بار پیگیری کنید.

آموزش فروش موفق

آموزش فروش حرفه‌ای برای فروشندگان چه اهمیتی دارد؟

5 اهمیت دوره‌های آموزش فروش را بررسی میکنیم:

1. کسب درآمد بیشتر

درآمد و پول در سازمان از طریق فروش سازمان تامین می‌شود. در دوره‌های آموزش فروش، روش های عدم اتلاف زمان و کسب درآمد بیشتر ارائه می‌شود.

2. شناخت محصولات مشابه

فروشندگان تازه‌کار باید در مورد محصولات مشابه در بازار اطلاعات کامل داشته باشند.

3. آموزش مهارت فروش

فروش آمیخته‌ای است از علم و هنر. با وجود آموزش‌ فروش و حمایت مدیران، فروشندگان خدمات و ارائه بهتری به مشتریان می‌دهند. در نتیجه فروش به افزایش درآمد کمک میکند.

4. انگیزه بخشی تیم فروش با آموزش فروش حرفه‌ای

دوره‌های آموزش فروش برای مدیران باعث بالا بردن و حفظ انگیزه بین تیم فروش می‌شود و از این طریق از تمرکز تیم فروش اطمینان پیدا می‌کنند.

5. کسب اطمینان از ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی

ارتقا اهداف فروش باعث بالا رفتن ریسک بی‌توجهی کارکنان به ارزش‌های تجاری و اخلاقی می‌شود.

دوره های تضمینی آموزش فروش

اشتباهات رایج در فروش

یکی از مباحث مهمی که در آموزش فروش باید به آن اشاره شود، اشتباهات رایجی است که در کسب و کارها انجام می شود. در صورتیکه از این اشتباهات مطلع باشیم در مواقع مشابه از انجام آن کار پرهیز می کنیم. به همین دلیل در این مقاله آموزش فروش، برخی از این اشتباهات را بررسی می کنیم:

 

تفسیر مراحل فرآیند فروش

مراحل کسب و کار را مشتریان حرکت می دهند پس باید اقدامات مشخص و معینی را تعریف و شناسایی کنید. در غیر این صورت تیم فروش درک درستی از آنچه باید برای مشتری انجام دهد، ندارد و این اشتباه فرآیند فروش را با مشکل مواجه می کند. پس از تعریف فرآیند فروش آن راثبت کنید، به اشتراک بگذارید و با تیم خود تمرین کنید.


داشتن یک روش فروش

برخی از تیم های فروش فقط یک روش فروش را اجرا می کنند و برخی دیگر روش های مشهور را مورد مطالعه و بررسی قرار می دهند و نکات مفید هر روش را با یکدیگر ترکیب می کنند و این خوب است که از اتفاقات جدید و درحال تغییر آگاه باشید. دوره آموزش فروش برای پیدا کردن مشتریان جدید و نگهداری از مشتریان قبل این روش را تایید می کند که با استفاده از رویکرد های مختلف روش های مدیریت فرآیند فروش را ایجاد کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که کل فرآیند فروش شما همیشه در حال تغییر است.


فراموش کردن فرآیند فروش عامل پیشرفت

فرآیند فروش جامع و کامل نیست و همیشه باید بدنبال پیشرفت در کار باشید به همین دلیل باید با تیم فروش خود که از طریق فرآیند فروش شما کار می کنند و با مشتریان در ارتباط هستند مشورت کنید و بطور مداوم فرآیند های خود را اندازه گیری کنید. پایبندی به یک فرآیند فروش حتی اگر در آن موفق باشید، سودمند نیست و روزی باعث ضرر و زیان شما می شود. نکته ای مهم که در آموزش فروش باید به یاد داشته باشید، توسعه مداوم و بهبود فرآیند فروش و بهبود کار تیم فروش است.

 

اهمیت آموزش فروش برای فروشندگان

مهم ترین مزایای شرکت در جلسات آموزش فروش

امروزه در تمامی شهر ها، جلسات آموزشی برای فروش بهتر در کسب و کار ها برگزار می شوند که سبب می شود تا افراد بتوانند با استفاده از فرا گرفتن آموزشات، کسب و کار خود را رونق دهند. اگر فرصت کافی شرکت در کلاس های آموزش فروش را به دلیل مشغله های زیاد ندارید، می توانید در ویدیو های ضبط شده را مشاهده نمایید یا در کلاس های آنلاین آموزش فروش شرکت نمایید تا بتوانید نکات لازم درباره فروش کالا و خدمات را بیاموزید و با استفاده از آن ها در آمد خود را افزایش دهید.

یکی از مهم ترین مزایای شرکت در جلسات آموزش فروش، آشنایی بیشتر با ترفند های فروش می باشد. بسیاری از افراد بر این عقیده باورند که فروش کالا یا خدمات نیازی به ترفند خاصی ندارد و این عقیده سبب شده است تا کسب و کار آن ها روز به روز افت کند؛ اما اگر در جلسات آموزشی فروش کالا و خدمات شرکت کنید، می توانید ترفند های خوبی را از جمله جذب مشتری، نحوه تبلیغ و قیمت گذاری را بیاموزید و با بکار گیری آن ها، مشتریان زیادی را مجذوب کسب و کار خود کنید و در کمترین زمان ممکن، شاهد افزایش چندین برابری در آمد خود شوید.

مزایای شرکت در جلسات آموزش فروش


آموزش فروش آنلاین

امروزه با توجه به گرایش مردم به سمت خدمات آنلاین و افزایش خرید و فروش اینترنتی، دوره های آموزش فروش آنلاین اهمیت زیادی پیدا کرده است. با توجه به اتفاقات سال های اخیر و همه گیری کرونا تمایل مردم به این سبک خرید افزایش یافت که ممکن است این سبک خرید ابدی شود. شما با داشتن دانش کافی می توانید از رقبای خود سبقت بگیرید و درآمدتان را افزایش دهید.


بهترین بسترهای فروش آنلاین کدامند؟

سوالی که ذهن هر فروشنده آنلاین را درگیر می کند؛ این است که محصولم را کجا بفروشم؟ در دوره آموزش فروش آنلاین به معرفی بسترهای مهم برای فروش اینترنتی می پردازیم که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید.


آموزش بستر های فروش آنلاین


وب سایت فروشگاه اینترنتی

راه اندازی یک وب سایت اولین راه برای معرفی برند و محصولات به مشتریان است. در این روش مشتریان از طریق درگاه پرداخت که به وب سایت شما متصل است، تراکنش های مالی خود را انجام می دهند.


مزایای استفاده از فروشگاه اینترنتی

  • امکان ارتباط 24ساعته با مشتری: از این طریق می توانید تمام وقت با مشتریان خود در ارتباط باشید و پاسخگوی سوالات آنها باشید. به دلیل اینکه واسطه ای برای فروش در کار نیست، روند خرید سریع تر می شود.
  • امکان دسته بندی محصولات: می توانید محصولات خود را بر اساس نوع و کاربرد و هرگونه که می خواهید برای مخاطبان نمایش دهید.
  • امکان شخصی سازی: می توانید ظاهر فروشگاه اینترنتی را طبق سلیقه خود با استفاده از تم های مختلف شخصی سازی کنید و یک طراحی منحصر بفرد داشته باشید.


معایب فروشگاه اینترنتی

هزینه: راه اندازی فروشگاه اینترنتی هزینه های مختلفی دربر دارد. از جمله این هزینه ها می توان به هزینه هاست و دامنه، هزینه طراحی سایت، هزینه تولید محتوا و ... اشاره کرد.


آموزش فروش آنلاین


بهترین روش جذب مشتری به کمک آموزش فروش

بلد بودن آموزش فروش می تواند مزایای فراوانی برای کسب و کار ما داشته باشد. مهم ترین بخش هر کسب و کاری، جذب مشتریان می باشد؛ بسیاری از افراد بر این عقیده باورند که می توانند با استفاده از ترفند های سنتی مشتریان را مجذوب کسب و کار خود نمایند؛ اما این عقیده به طور کل اشتباه است چرا که مشتریان علاقه ای به کسب و کار های سنتی ندارند و بیشتر به دنبال کسب و کار های مدرن هستند.

اگر شیوه جذب مشتری شما، به صورت مدرن باشد می توانید مشتریان زیادی را مجذوب کسب و کار خود نمایید. علاوه بر آن، با استفاده از شیوه های مدرن جذب مشتری که در جلسات آموزش فروش فرا می گیرید، می توانید مشتریان ثابت خود را افزایش دهید و امنیت شغلی خود را بالا ببرید و دیگر نگرانی از بابت کم در آمدی خود نداشته باشید. برای جذب مشتری، می توانید در جلسات آموزش فروش صد ها ترفند بیاموزید که بتوانید در صورت موفق نشدن از ترفندی دیگر استفاده نمایید و موفقیت های زیادی را کسب نمایید.

امروزه، بلد بودن ترفند های فروش می تواند در کسب و کار بسیار مفید باشد و سبب پیشرفت گردد. به همین دلیل اگر ترفند های فروش کالا یا دخدمات را به خوبی بلد باشیم، می توانیم مشتریان زیادی را مجذوب کسب و کار خود کنیم. پیشنهاد می شود برای آن که بتوانید کسب و کار بهتری داشته باشید، حتما در جلسات آموزش فروش شرکت نمایید تا بتوانید با آموختن ترفند های مدرن و جدید، کالا و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به  فروش برسانید و شاهد موفقیت های زیادی در کسب و کار خود شوید.

آموزش روش های جذب مشتری در دوره آموزش فروش

آموزش فروش حرفه ای و گسترش کسب و کار

ممکن است در بسیاری از مواقع، مراکز آموزش فروش حرفه ای را در سطح شهر خود مشاهده نموده باشید و این سوال برای شما پیش آید که آن ها چه نکاتی را به مراجعه کنندگان می آموزند؟ مراکز آموزشی فروشندگی با استفاده از دانش و تجربیات اساتید، نکاتی را به فروشندگان می آموزند تا آن ها بتوانند با استفاده از این نکات، تعداد مشتریان خود را افزایش دهند و بتوانند در آمد بسیار بالایی از کسب و کار خود داشته باشند و برای گسترش کسب و کار خود، اقدام نمایند.

 

نکات ضروری آموزش فروش حرفه ای

آموزش فروش حرفه‌ای به فعالیت‌های فروشنده در راستا اصول فروش و بازاریابی می پردازد. فروش حرفه ای سعی بر هماهنگ کردن حرف و عمل خود دارد. فروشندگانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند اعتماد به نفس خوبی دارند و مشتریان زیادی به آنها اعتماد می‌کنند. مهم ترین قسمت تولید و ارائه محصول، فروش است و زمانی موفق است که از رقبا پیشی بگیرد. بیشتر فروشندگان موفق در این زمینه آموزش‌فروش حرفه‌ای را گذرانده‌اند.
 

دوره آموزش فروش حرفه‌ای برای کدام دسته از افراد پیشنهاد می‌شود؟

این دوره برای مراکز ارائه خدمات، تولیدکنندگان، بازاریاب‌ها و فروشندگان پیشنهاد می‌شود تا بتوانند با استفاده از تکنیک های فروش حرفه‌ای، بهترین بازاریابی و درصد فروش را داشته باشند. همچنین پس از دوره آموزش فروش حرفه ای به دلیل اعطای گواهینامه و مدرک معتبر، فروشندگانی که حرفه‌ای شده‌اند میتوانند دیگر فروشندگان را به سمت روش درست هدایت کنند و به آنها آموزش دهند.

اشخاص مورد هدف برای آموزش فروش حرفه ای

بهترین نکات آموزش تکنیک‌های فروش حرفه‌ای

مشتریانی که طرفدار محصولات خاص هستند از شرکت‌های خاصی خرید میکنند و به آنها اعتماد دارند. این شرکت‌ها با استفاده از تکنیک‌های آموزش فروش حرفه‌ای ، محصولات کمیاب و با کیفیت ارائه می‌کنند تا مشتریان بیشتری جذب آنها شوند. خوش بین بودن به مشتری و صرف انرژی برای معرفی و فروش محصولات یکی دیگر از تکنیک‌های فروش حرفه‌ای است. در صورت گذراندن دوره‌های آموزش فروش حرفه‌ای توسط بازاریابان، در شناسایی مشتریان موفق تر هستند.

در مراکز آموزش فروش حرفه ای، نکات بسیار مهمی درباره فروش کالا و خدمات آموخته می شود که رعایت آن ها سبب رونق کسب و کار افراد می گردد. یکی از مهم ترین نکاتی که در جلسات آموزشی به فروشندگان آموخته می شود، نحوه تبلیغات صحیح است. تبلیغات نقش بسزایی در رونق کسب و کار دارد و اگر به نحوه صحیح انجام شود، می تواند مشتریان بسیار زیادی را به کسب و کار فرا بخواند. اساتید در جلسات آموزشی، فروشندگان را با مدرن ترین روش های تبلیغاتی آشنا می سازند و به آن ها آموزش می دهند که چگونه بتوانند تبلیغات خوبی داشته باشند و مشتریان را مجذوب کسب و کار خود کنند.

آموزش تکنیک های فروش حرفه ای

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که در جلسات آموزش فروش به فروشندگان آموزش داده می شود، نحوه برخورد با مشتری می باشد. نحوه برخورد صحیح و برقراری ارتباط با مشتری سبب می شود تا مشتریان علاقه بیشتری نسبت به کسب و کار شما پیدا کنند و در نتیجه برای بر آوری نیاز خود به کسب و کار های رقیب شما مراجعه نکنند و در لیست مشتریان ثابت شما ثبت بشوند. اساتید در جلسات آموزش، با استفاده از تجربیات خود، صحیح ترین نوع برقراری ارتباط با مشتری را به فروشندگان می آموزند تا آن ها بتوانند مشتریان را مجذوب کسب و کار خود کنند.

نحوه صحیح فروش کالا یا خدمات به مشتری، یکی از نکات مهمی است که در جلسات آموزش فروش حرفه ای تدریس می شود. بسیاری از فروشندگان بر این عقیده باورند که فروش کالا یا خدمات، نمی تواند نکات خاصی داشته باشد و می توان کالا و خدمات را به روش های سنتی به فروش رساند. اما امروزه، روش های سنتی برای فروش کالا یا خدمات متناسب نیستند و برای یادگیری نحوه صحیح فروش، می بایست در جلسات آموزشی شرکت نمود.

 
 

ضرورت آموزش فروش حرفه‌ای برای بازاریابی حرفه‌ای

شرایط تولید و بازاریابی محصولات خاص متفاوت است به همین دلیل گذراندن کلاس آموزش فروش حرفه‌ای برای رعایت نکات زیر ضروری است:
 
  • با توجه به نیاز مشتری محصولات ارائه کنند.
  • از بازاریابی کارآمد بهره بگیرند.
  • شیوه‌های مختلف یافتن مشتری را امتحان کنند.
  • برشمردن مزیت محصول ارائه شده.
  • پیگیری مداوم نیازهای مشتری.
  • علاقمندی و پشتکار در حرفه بازاریابی.
  • آموزش فروش حرفه ای به منظور فروش بیشتر با همکاران در فروش همکاری داشته باشند.
  • نگاه مثبت به فروش و ارائه محصولات.
  • ارتباط مستمر با انواع مشتری.
  • ایجاد تغییرات در محصول با توجه به نیاز و درخواست مشتری.

نکات مهم آموزش و افزایش فروش

فروشنده حرفه‌ای به چه کسی گفته می‌شود؟

در آموزش‌های فروش حرفه‌ای، فروشنده حرفه‌ای به کسی گفته می‌شود که علاقمند به فروش محصولات باشد و در آن زمینه بتواند دانش کسب کند و این دانش را با بهترین تکنیک‌ها ارائه دهد. فروشندگان حرفه‌ای علاوه‌بر برنامه‌ریزی از فرصت‌های پیش آمده بهترین استفاده را می‌کنند، به موقع تصمیم‌گیری می‌کنند، در صورت خرید نکردن مشتری ناامید نمی‌شوند. این فروشندگان از طریق آموزش فروش حرفه‌ای به وظایف خود آگاه هستند.


مهم ترین دست آورد های آموزش فروش حرفه ای چیست؟

موارد زیر مهم ترین دست آورد های آموزش فروش حرفه ای هستند:

  • برنامه ریزی برای برنامه های کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت فروش
  • افزایش رضایت مشتریان پس از آموزش فروش حرفه ای
  • بهبود عملکرد فروش و افزایش میزان فروش
  • ایجاد رقابت برای محصولات و خدمات

دست آوردهای آموزش فروش حرفه ای

نکات مهم آموزش فروش حرفه ای برای افزایش فروش

یادگیری نکات زیر در دوره آموزش فروش حرفه ای، برای تبدیل شدن به فروشنده حرفه ای و افزایش میزان فروش لازم است:

1. یادگیری تکنیک های فروشندگی

به دلیل گستردگی علم فروش و بازاریابی باید همیشه در حال یادگیری تکنیک های آن باشید. تکنیک های فروش با پیشرفت کسب و کارها پیشرفت می کند. در نتیجه آموزش فروش حرفه ای برای یک فروشنده حرفه ای بسیار لازم است.

2. برنامه ریزی

یکی دیگر از موارد مهم در آموزش فروش حرفه ای، برنامه ریزی است. برنامه ریزی برای اهداف یک فروشنده حرفه ای بسیار مهم است. برای رسیدن به اهداف و کنترل زمان بهترین کار، ثبت برنامه روی کاغذ است.

3. تقویت فن بیان در دوره آموزش فروش حرفه ای

فن بیان لازمه فروشندگی است. برای فروش باید بتوانید با مشتری ارتباط برقرار کنید. آموزش فروش حرفه ای تقویت فن بیان را راه حلی مناسب برای شناخت خواسته مشتری می شناسد.

4. یادگیری استراتژی های فروش

برنامه ای که نشان می دهد چگونه می توان برای محصولات و خدمات خود مزیت رقابتی داشت و باعث جذب مشتری و افزایش فروش شود، استراتژی فروش گفته می شود. استراتژی فروش برای هر کسب و کار متفاوت است و در آن مواردی مثل اهداف و چشم اندازها، بررسی رقبا، شناخت مشکلات، راه های رسیدن به سود و... مشخص می شود. آموزش فروش حرفه ای لازمه ی موفقیت یک فروشنده را شناخت استراتژی های فروش می داند.

نگرش استراتژیک در آموزش فروش حرفه ای

5. زبان بدن

اخیرا در آموزش فروش حرفه ای گفته شده که زبان بدن تا 55% بر ارتباطات تاثیر می گذارد. زبان بدن برای موفقیت در فروش و انتقال پیام به مخاطب نیاز است.

6. دانش محصول

شناخت محصول باعث فروش موفق می شود. برای اینکه ویژگی ها و مزایای محصول را بتوانید به خوبی به مشتری معرفی کنید لازم است ابتدا خودتان محصول را به خوبی بشناسید. آموزش فروش حرفه ای تکنیک های برای فروشندگان در نظر گرفته تا بتوانند در این مرحله موفق باشند.

6. نگرش استراتژیک در آموزش فروش حرفه ای

اولویت بندی در ایجاد نگرش درست درباره ارتباط آینده با مشتری و شناخت فرصت های فروش را پس از شناخت محصول رعایت کنید. استفاده از قیف فروش در این مرحله کمک می کند مخاطبان هدف را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

7. بهترین مذاکره کننده باشید

اصول مذاکره در فروش به فروشندگان کمک می کند. آموزش فروش حرفه ای نکات زیر را در هنگام مذاکره ضروری می داند:

  • در مذاکره با مشتری پرانرژی باشید
  • از بدگویی در مورد رقیبان بپرهیزید
  • از صفت های واقعی و جذاب برای توصیف محصول خود استفاده کنید
  • زمان صحبت به مشتری بدهید و از او سوال بپرسید تا بتوانید نیازهای او را کشف کنید

ضرورت آموزش فروش حرفه‌ای

8. داشتن CRM

فروشندگان برای دسته بندی اطلاعات و مدیریت مشتریان و برقراری ارتباط با آن ها از ابزار های مختلفی استفاده می کنند.این ابزارها در فرآیند فروش، پیگیری و مدیریت مشتریان کمک زیادی به شما می‌کنند اما از سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)فقط مشتریان حرفه ای استفاده می کنند. با استفاده از این ابزارها کنترل زان بهتری دارید و می توانید هوشمندانه عمل کنید. در دوره آموزش فروش حرفه ای روش استفاده از این ابزارها به فروشندگان آموزش داده می شود.

9. داستان گویی کنید

برای اینکه یک فروشنده حرفه ای باشید، باید بتوانید داستان برند و محصول خود را کاملا روان بیان کنید. بیان حقایق برند در قالب یک داستان برای مشتری باعث افزایش بهره وری و فروش می شود.

10. افزایش تجربه

تجربه در همه مشاغل باعث موفقیت افراد در آن کار می شود. هرچقدر تجربه بیشتر باشد، میزان موفقیت بیشتر است. با شرکت در دوره آموزش فروش حرفه ای و کارآموزی برای شرکت های بزرگ می توانید هم تکنیک های کاربردی یا یاد بگیرید و هم تجربه کسب کنید.

آموزش روش های افزایش فروش

11. استفاده از ابزار کار پیشرفته

در عصر حاضر فروش محصولات با صحبت های کلامی پاسخگو نیست و باید با استفاده از ابزارهای پیشرفته و اپلیکیشن های متفاوت صحبت های خود را به تصویر بکشید و به مشتری نمایش دهید. آموزش فروش حرفه ای نحوه استفاده از ابزارها را ارائه می دهد.

12. پیگیری کنید

فروشندگان حرفه ای از پیگیری تصمیم مشتری برای خرید محصول خجالت نمی کشند بلکه در مراحل مختلف فرآیند فروش، پیگیری منظم می کنند.

13. احترام به مشتری

اصل اول برا ی هر فروشنده حرفه ای، احترام به مشتری است. همیشه باید در تماس های تلفنی و آغاز گفتگو با مشتری، مطمئن شوید که آیا زمان مناسبی برای صحبت است یا نه. احترام به مشتری باعث ایجاد حس خوب و اعتماد در مشتری می شود و در این صورت مشتری با دقت بیشتری به صحبت های شما گوش می دهد.

آموزش فروش حرفه ای برای استفاده از ابزارهای پیشرفته

14. خوب گوش دهید

فروشنده حرفه ای باید بتواند علاوه بر خوب حرف زدن، خوب گوش دهد. برای اینکه بتوانید بهترین راهکارها را به مشتری ارائه دهید، باید به خوبی به صحبت های مشتری گوش دهید و سوال های هوشمندانه بپرسید. اگر به جای اینکه به صحبت های مشتری گوش دهید، جملات بعدی خود را در ذهن آماده کنید و فقط تظاهر به گوش دادن کنید، مشتری متوجه این تظاهر می شود.

15. مدیریت زمان

در فرآیند فروش زمان مشخص و کوتاهی برای معرفی و ارائه محصول به مشتری دارید، پس باید بتوانید زمان خود را مدیریت کنید و از آن به خوبی استفاده کنید. در آموزش فروش حرفه ای تکنیک های مدیریت زمان را می آموزید و موفق تر از قبل در حرفه خود ظاهر می شوید.

دوره های رایگان آموززش فروش حرفه ای و موفق

16. مدیریت اعتراض مشتری

همیشه در همه کسب و کارها مشتریان ناراضی وجود دارند و فروشنده حرفه ای این موضوع را قبول کرده است که نمی تواند همه مشتریان را راضی نگه دارد. فروشندگان حرفه ای می دانند که با مشتریان ناراضی که عدم رضایت خود را اعلام کرده اند، باید به خوبی رفتار کنند و اعتراض آن ها را مدیریت کنند. در این صورت شاید حتی بتوانند نارضایتی او را برطرف کنند و آن را به یک مشتری وفادار تبدیل کنند. یکی از تکنیک هایی در دوره آموزش فروش حرفه ای برای مدیریت اعتراض مشتری یاد می گیرید این است که ابتدا از مشتری بخواهید با آرامش کامل علت نارضایتی خود را توضیح دهد و بعد از آن دو حالت وجود دارد، یا حق با مشتری است و باید از او معذرت خواهی و جبران خسارت کنید و یا حق با شما است و باید او را متوجه اشتباهش کنید.


17. نهایی کردن فروش

پس از متقاعد کردن مشتری به خرید باید بتوانید سریع خرید او را نهایی کنید. با استفاده از این مهارت سازمان شروع به درآمدزایی می کند.


18. ایجاد ارزش برای مشتری

مشتری علاوه بر پولی که خرج می کند، وقت می گذارد و زحمت می کشد و فروشنده حرفه ای به این منظور که تمایل مشتری را برای خرید افزایش دهد، باید هزینه ها را کاهش دهد و برای مشتری ارزش ایجاد کند.

آموزش فروش حرفه ای و ایجاد ارزش برای مشتری

چه کسانی در جلسات آموزش فروش حرفه ای تدریس می کنند؟

در جلسات آموزش فروش حرفه ای، افرادی متخصص و با تجربه که در زمینه فروش کالا و خدمات اطلاعات فراوانی دارند، تدریس می کنند. جالب است بدانید که اساتید در جلسات آموزشی، تمامی راه و روش های فروشندگی را تجربه نموده اند و تلاش می کنند تا فروشندگان را از راه های زیان آور فروشندگی که سبب کاهش تعداد مشتریان آن ها می شود را بیاموزد تا فروشندگان بتوانند با استفاده از جدید ترین و مدرن ترین ترفند ها، کالا و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به فروش برسانند.

امروزه، بسیاری از کسب و کار ها دچار کسادی و کم رونقی شده است و حتی بعضی از آن ها در حال ورشکستگی هستند. این امر زمانی رخ می دهند که فروشندگان، نحوه صحیح فروش کالا یا خدمات خود را نمی دانند و نمی توانند با مشتریان به خوبی ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل برای دچار نشدن به این مشکلات، می بایست در جلسات آموزش فروش حرفه ای شرکت نماییم تا بتوانیم نکات و ترفند های فروش را از اساتید بیاموزیم و طبق آن ها عمل کنیم تا شاهد افزایش مشتریان و در آمد کسب و کار خود باشیم.

اساتید جلسات آموزش فروش حرفه ای

تکنیک های فروشندگی حرفه ای

تکنیک های فروشندگی جنبه آکادمیک و تئوری کمتری دارد و به نیازهای فروشندگان نزدیک است. در فروشندگی نمی توان یک شبه حرفه ای شد، زیرا یک هنر است که به تمرین نیاز دارد. از مهم ترین مهارت هایی که یک بازاریاب باید داشته باشد، داشتن تکنیک های فروشندگی است. در صورتی فروشندگان موفق به فروش می شوند که مراحل و دوره های بازاریابی را گذرانده باشند. فروش آخرین مرحله از بازاریابی به حساب نمی آید. با فروش می توانید از طریق برقرای ارتباط، مخاطب را به مشتری وفادار تبدیل کنید. در ادامه این مقاله با آموزش تکنیک های فروشندگی با ما همراه باشید.


نکات کلیدی و تکنیک های فروشندگی

نکات کلیدی و تکنیک های فروشندگی برای موفقیت در فروش شامل موارد زیر است:

1. سماجت در فروشندگی

موفقیت در بیش از 80% فروش ها با درخواست های متعدد و بیش از 5بار اتفاق می افتد. یکی از مهم ترین تکنیک های فروشندگی  این است که بجای اصرار برای خرید، مشتری را ترغیب به خرید کنید و اگر موفق به این کار نشدید، فروشنده دیگری این کار را انجام می دهد.

دوره فروشندگی

2. قدرت جذب مشتری

امروزه یکی از مهم ترین مواردی که مشتریان نسبت به آن حساس اند و نسبت به آن گارد می گیرند نحوه ارائه فروشندگان و پرزنت آن ها است. مشتریان نسبت به برخورد فروشندگانی که به فکر منافع خود هستند و فقط پرحرفی می کنند، جواب منفی می دهند. بهترین راه حل برای حل این مشکل استخدام فروشندگان حرفه ای است که از تکنیک های فروشندگی، قدرت جذب مشتری داشته باشند.

3. در انتظار مشتری نباشید

از دو راه فروش یک تجارت انجام می شود: جلب مشتری جدید و بازگشت مشتری های قدیمی. یکی از تکنیک های فروشندگی برای رسیدن به موفقیت این است که نباید منتظر بازگشت مشتریان قبلی باشید بلکه باید به فکر جذب مشتری جدید باشید. این روش باعث می شود علاوه بر مشتریان وفاداری که از قبل داشته اید، مشتریان جدیدی هم داشته باشید که تاثیر بسیار خوبی در میزان فروش شما دارد.

تکنیک های فروشندگی

4. شنونده بودن، اصولی ترین تکنیک های فروشندگی

شنونده بودن فروشنده، یکی از اصولی ترین تکنیک های فروشندگی است. فروشندگان کم حرف به دلیل اینکه شنوندگان خوبی هستند، میزان فروش بیشتری دارند. در تکنیک های فروشندگی قید شده است که برای درک نیاز مشتری باید 70% شنونده باشید و در نهایت 30% برای اطلاع از نیاز مشتری سوال بپرسید. گوش دادن به صحبت ها و سوالات مشتری، باعث می شود که اعتماد بیشتری به شما بکند. عدم تعامل با مشتری به نفع فروشنده نخواهد بود.

5. برقراری تماس گرم

در صورتیکه مخاطب نسبت به خرید ناآشنا باشد و برای بار اول ارتباط برقرار شود، تماس سرد برقرار می شود. اما تماس گرم در صورتی برقرار می شود که مخاطب تا حدی به کار شما علاقه نشان داده و مثلا فرمی در سایت شما پر کرده است. استفاده از روش سرد به تنهایی در فروش بی اثر است. در تکنیک های فروشندگی استفاده از تماس گرم بجای تماس سرد بسیار کارآمد است.

6. راه حل ها و نیازها

ارائه یک راه حل موثر در تکنیک های فروشندگی، درصد موفقیت شما را افزایش می دهد زیرا مردم دلایل عملی را بیشتر دوست دارند. استفاده از این تکنیک در کنار تکنیک گوش دادن فعال بهتر عمل می کند. برای ارائه راه حل ها بهتر است به مشتری گوش دهید تا پس از درک نیازهای آن بهترین راه حل ها را ارائه دهید.

اصولی ترین تکنیک های فروشندگی

موثرترین تکنیک های فروش

تکنیک فروش شامل روش‌ های فروش علمی، روانشناسی فروش و جمعی، عصب‌شناسی و اقتصاد رفتاری است که فرآیند فروش و نیازهای مشتری را شناسایی و طرح ریزی می کند. قطعا فروشندگان نمی توانند تنها با تکیه برا استعداد ذاتی در فروش موفق باشند، بلکه به فرمول های اثبات شده ای نیاز دارند.  امروزه، می توانید کسب و کار های بسیار زیادی را مشاهده نمایید که مشتریان زیادی ندارند و کسب و کار آن ها رو به ور شکستگی می باشد. برای آن که بتوانید مشتریان خود را افزایش دهید و شاهد چندین برابری شدن در آمد خود شوید، می بایست ترفند های فروش کالا و خدمات را بدانید دقیقا طبق آن ها عمل کنید تا بتوانید کسب و کار پر رونقی داشته باشید و لذت ببرید. برای اطلاع از این فرمول ها و تکنیک های فروش علمی در این مقاله با ما همرا باشید.

تکنیک فروش علمی چیست؟

تکنیک فروش علمی از علوم روانشناسی اجتماعی، عصب‌شناسی و اقتصاد رفتاری در فرایند فروش استفاده می‌کند. تکنیک های فروش نوین در فرآیند فروش کمک می کنند تا به بهترین شکل عمل کنید و بر پایه تکنیک فروش علمی هستند. در تکنیک فروش علمی برای درک مشتری و تاثیر گذاری بر آن تلاش می شود از تحقیقات علمی، تفکرات ذهنی خریدار و سوگیری های شناختی استفاده شود. این روش ها کمک به افزایش نرخ فروش می کند.


تکنیک فروش علمی

تکنیک فروش مجازی

امروزه، با گسترش علم و تکنولوژی بسیاری از کسب و کار ها در شبکه های مجازی فعالیت می کنند و کالا و خدمات خود را به این شکل به فروش می رسانند. جالب است بدانید که در آمد فروش مجازی، می تواند از در آمد فروش حضور بسیار بیشتر باشد. برای آن که بتوانید فروش مجازی بسیار خوبی داشته باشید، می بایست تکنیک های فروش کالا و خدمات در صفحات مجازی را به خوبی بلد باشید تا بتوانید مشتریان زیادی را جذب کسب و کار مجازی خود کنید و شاهد افزایش تعداد مشتریان خود باشید.

یکی از مهم ترین تکنیک فروش مجازی، جذب مشتریان می باشد. با گسترش علم و تکنولوژی و گستردگی صفحات مجازی، جذب مشتری نمی تواند کار سختی باشد. اما برای آن که بتوانید مشتریان را به سمت کسب و کار خود هدایت نمایید، می بایست از ترفند های نوین و بروز استفاده نمایید. چرا که مشتریان علاقه چندانی به فروشگاه های قدیمی و سنتی ندارند و تمایل دارند که از فروشگاه های مدرن کالا و خدمات مورد نظر خود را تهیه نمایند. در کنار جذب مشتری مجازی، می بایست تکنیک های دیگر از جمله نحوه فروش با قیمت مناسب و برقراری ارتباط با مشتریان را نیز بلد باشید.

تکنیک فروش مجازی


تکنیک فروش حضوری

بسیاری از فروشندگان و صاحبان کسب و کار ها، علاقه چندانی به فروشگاه های مجازی ندارند و می خواهند کالا و خدمات خود را به صورت حضوری به فروش برسانند. برای آن که کسب و کار موفقی به روش حضوری داشته باشید، می بایست نکات بسیار زیادتری را نسبت به کسب و کار مجازی رعایت کنید. رعایت نکات و استفاده از ترفند های نوین و به روز سبب می شود تا میزان مشتریان شما افزایش یابند و در نتیجه شما بتوانید در آمد بالا تری داشته باشید و کسب و کار خود را گسترش دهید.

یکی از مهم ترین تکنیک فروش حضوری، مشتری مداری می باشد. البته در نظر داشته باشید که مشتری مداری به سبک سنتی نمی تواند سبب پیشرفت شما در کسب و کار شود و می بایست برای انجام این امر، از ترفند های جدید استفاده نمایید. با استفاده از ترفند های مدرن برای مشتری مداری، می توانید مشتریان زیادی را به کسب و کار خود فرا بخوانید و لیست مشتریان ثابت خود را تکمیل نمایید. در نظر داشته باشید که می بایست در کنار مشتری مداری، نکات دیگری را در تکنیک های فروش رعایت نمایید تا بتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید.

برای دارا بودن کسب و کاری موفق و پر رونق می بایست مسئله تکنیک فروش را جدی بگیرید. با دانستن تکنیک های فروش مدرن، می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید و به در آمد های بالایی برسید. علاوه بر آن، با رعایت ترفند ها و کسب  رضایت مشتریان می توانید در میان کسب و کار های دیگر شهرت کسب کنید و یک کسب و کاری موفق و پر رونق را برای خود رقم بزنید و از در آمد بالای خود لذت ببرید.


تکنیک فروش حضوری


آشنایی با انواع تکنیک فروش

در این قسمت به معرفی انواع تکنیک فروش که به افزایش نرخ فروش کمک می کنند می پردازیم:


1. پاسخگویی کمتر از 5دقیقه 

از مهم ترین قوانین تکنیک فروش، پاسخگویی سریع و زیر 5دقیقه به مشتری یا همان سرنخ است زیرا هرچه مشتری زمان بیشتری برای بررسی داشته باشد، میزان علاقه اش کم می شود و احتمال خرید کاهش می یابد. پاسخگویی کمتر از 5دقیقه احتمال فروش موفق را تا 100برابر افزایش می دهد.

تکنیک فروش زمان پاسخگویی به مشتری

2. تلاش برای هر مشتری تا 6بار

فروشندگان نباید بعد از چند بار تماس گرفتن ناامید شودند. در تحقیقات Velocify ثابت شده است که عدد 6، عدد جادویی است و برای افزایش نرخ ارتباطات باید 6 بار با هر مشتری خود تماس بگیرید.

3. صبح زود یا سرشب تماس بگیرید

مشتریان در زمان های مناسب حال و حوصله بیشتری دارند. بهترین زمان برای برقراری تماس، قبل از شروع زمان کاری و یا بعد از پایان زمان کار است. بر اساس صنعت می توانید زمان دقیق تماس را انتخاب کنید و اختلاف زمانی را هم درنظر بگیرید. طبق تحقیقات به دست آمده پیرامون تکنیک فروش، بهترین ساعات برای تماس با مشتری، بین 8 تا 9 صبح و یا بین 4 تا 5 عصر است.

تکنیک فروش بهترین زمان برای تماس با مشتریان

4. انتخاب روز مناسب برای تماس

بعد از مشخص کردن ساعت مناسب برای تماس، تکنیک فروش بعدی، انتخاب روز مناسب است. میزان پاسخگویی مشتریان در روزهای مشخصی از هفته بیشتر است. برای مثال روز دوشنبه به دلیل اینکه اولین روز کاری در بیشتر کشورها می شود، زمان مناسبی برای تماس گرفتن نیست. برای انتخاب بهترین روز برای برقراری تماس، نسبت به صنعتی که مشتری در آن فعالیت می کند، استانداردهای فعالیت هفتگی آن را پیدا کنید. در کل بهترین زمان برای تماس با مشتریان وسط هفته است و بازخورد بهتری نسبت به اول و آخر هفته دارد.


5. تماس به وسیله شماره ای که پیش شماره همان شهر را دارد

شماره ای که هنگام تماس روی صفحه نمایش مشتری نمایش داده می شود، خیلی مهم است. در تکنیک های فروش این موضوع ثابت شده است که تماس با شماره های مخفی و یا راه دور، احتمال پاسخگویی مشتریان را کاهش میدهد. در تحقیقات Software Advice به اثبات رسیده که احتمال پاسخگویی مشتریان به شماره هایی با پیش شماره شبیه شهر خودشان، تا 300% بیشتر است.

بهترین پیش شماره برای تماس با مشتری در تکنیک های فروش

دوره فروش حرفه ای

با شرکت نمودن در دوره فروش کالا و خدمات، می توانید شاهد افزایش چندین برابری مشتریان خود باشید و بتوانید کسب و کار بسیار خوبی برای خود رقم بزنید. اما فراموش نکنید برای آن که بتوانید تمامی روش ها و ترفند های فروش را به بهترین شکل ممکن بیاموزید، می بایست حتما به صورت کامل در جلسات شرکت کنید تا بتوانید تمامی نکات را به خوبی بیاموزید.

یکی از نکات جالبی که باید بدانید، این است که دوره های آموزش فروش کالا و خدمات به هیچ عنوان پایان ندارند و روز به روز ترفند های جدیدی به آن ها اضافه می شود. بسیاری از افراد بر این عقیده باورند که با شرکت در دوره های فروش مبتدی، می توانند فروش کالا و خدمات خوبی داشته باشند و دیگر نیازی به ترفند های دیگری ندارند. این عقیده تا حدی اشتباه است چرا که هرچه ترفند های فروش بیشتری بلد باشید، می توانید مشتریان بیشتری داشته باشید و بتوانید به آن ها به خوبی خدمت رسانی کنید.

 دوره فروش حرفه ای، پس از دوره های فروش مبتدی بر گزار می شوند و آموزشات را تکمیل می نمایند. همانطور که اشاره شد، ترفند های فروش پایانی ندارند و همیشه در حال افزایش هستند. پس از آن که دوره های فروش مبتدی را پشت سر گذاشتید، می توانید برای آن که فروشنده حرفه ای تری باشید، در دوره  فروش حرفه ای شرکت نمایید و از نکات کامل تر در زمینه فروش کالا و خدمات بهره مند بشیود و با بکار گیری آن ها به کسب و کار خود رونق را هدیه دهید.

دوره فروش حرفه ای

آموزش بهترین روش های مدیریت مشتری در دوره فروش

یکی از مهم ترین ارکان در زمینه کسب و کار، مدیریت مشتری می باشد. بسیاری از افراد به دلیل این که نمی توانند مشتریان خود را به خوبی مدیریت کنند، ممکن است شاهد کاهش رونق کسب و کار خود بشوند. اما هیچ جای نگرانی نیست چرا که در دوره فروش، اساتید نحوه برخورد و مدیریت مشتری را به شما آموزش می دهند تا بتوانید در شلوغ ترین زمان، مشتریان خود را یک به یک مدیریت کنید و خواسته های آن ها را فراهم نمایید و بتوانید رضایت مشتریان خود را جلب کنید.

آموزش روش های مدیریت مشتری در دوره فروش

بهترین روش های جلب رضایت مشتری

یکی دیگر از مهم ترین نکات در کسب و کار، کسب رضایت مشتری می باشد. زمانی که مشتری رضایت کامل را از کسب و کار شما داشته باشد، برای دفعات بعد تمایل بیشتری برای خرید از شما را دارد و می تواند در لیست مشتریان ثابت شما نیز ثبت شود. به همین دلیل می بایست بتوانید با استفاده از روش هایی رضایت مشتری را کسب کنید. برای آن که بتوانید ترفند های جلب رضایت مشتری را بیاموزید، بهترین گزینه شرکت در دوره آموزش فروش می باشد.

 برای داشتن کسب و کاری نوین و پر رونق می بایست نکاتی را رعایت کنیم تا بتوانیم در آمد خوبی داشته باشیم. یکی از بهترین روش ها برای یادگیری نکاتی درباره کسب و کار و فروش کالا و خدمات، شرکت در دوره فروش می باشد. با شرکت در دوره های آموزشی فروش کالا و خدمات، می توانید شاهد افزایش تعداد مشتریان خود و میزان در آمد بشوید و در نتیجه بتوانید کسب و کار خوبی را برای خود رقم بزنید. پیشنهاد می شود برای یادگیری بهتر، در طول دوره تمامی نکات ریز را یادداشت نمایید تا بتوانید در آیند از آن ها استفاده کنید.

دوره فروش و بازاریابی

ارسال نظر

نام شما:

نظر شما:
نکته: HTML ترجمه نمی شود!

آموزش مهارت های فروش و بازاریابی در سانسل
  • شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
  • تلفن: 09131098875
  • ایمیل: info@sansell.ir