سانسل
فروش شبکه ای - مهم ترین اهداف فروش شبکه ای

فروش شبکه ای - مهم ترین اهداف فروش شبکه ای

فروش شبکه ای برای اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مشتریان از روش ساده دهان به دهان استفاده می کند. در این روش افراد به گفته های شخصی که درمورد محصولی اطلاع رسانی می کند، اعتماد می کنند و بدون پرداخت هزینه این اطلاعات زبان به زبان بین همه افراد جامعه پخش می شود. برای مثال اگر قیمت و کیفیت محصولات یک شرکت همیشه خوب باشد پس از خرید تعدادی از مشتریان در صورت رضایت آن ها این ویژگی ها زبان به زبان و به صورت شبکه ای میان مردم می چرخد و میزان فروش روز به روز افزایش پیدا می کند. 
بهترین پاسخ به نیاز امروزه تولید کننده ها فروش شبکه ای است. نصف بیشتر از خرید های مردم از طریق اطلاع رسانی و تبلغات دوستانی است که قبلا محصولی را خریده اند و رضایت داشته اند. این در حالی است که بیشتر تولید کننده ها و شرکت ها هزینه های زیادی برای تبلیغات داشته اند اما این روش نتیجه بهتری داشته است.

فروش شبکه ای چیست

فروش شبکه ای چه برتری هایی نسبت به دیگر روش های فروش دارد؟ 

موارد زیر از برتری های فروش شبکه ای است:

تعداد تولید کننده بیشتر در فروش شبکه ای

توزیع و فروش با وجود کثرت کارخانجات اتوماتیک و نیمه اتوماتیک نسبت به تولید محصول اهمیت کمتری ندارد. در این شرایط تولید کننده ها باید برای فروش خود  از روش های دقیق تری مثل فروش شبکه ای استفاده کنند.

حق انتخاب در فروش شبکه ای با مشتری است

حق انتخاب با مشتریان است و در این صورت سودی عاید کارخانه می شود. پس در فروش شبکه ای، مشتری یا مصرف کننده به دلیل اینکه سود میرساند حق دریافت سود هم دارد.

از دست دادن ارزش تبلیغات

تلویزیون، رادیو و اینترنت و روزنامه و مجلات هرکدام به گونه ای برای تبلیغ محصولات فعالیت می کنند. این فراوانی تبلیغات انتخاب را برای مردم سخت کرده و مردم تا حدودی نسبت به تبلیغات بی تفاوت شده اند و بیشتر ترجیح می دهند از تجربیات دوستان خود که محصولی را آزمایش کرده اند استفاده کنند. فروش شبکه ای و بازاریابی دهان به دهان یک برتری نسبت به تبلیغات پیدا کرده است.

تبلیغات در فروش شبکه ای

ارزش دهی به وقت در فروش شبکه ای

انتخاب محصول مورد نیاز از بین هزاران مدل و تولید کننده وقت بسیار زیادی از مصرف کننده می گیرد که در نهایت هم نمی تواند برای بررسی همه مدل ها زمان بگذارد اما شخصی که ازین روزش پیش رفته و ویژگی محصولات مختلف را دارد می تواند از طریق فروش شبکه ای اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار بدهد تا به نوعی جبران زمانی را کند که برای این کار گذاشته.

پایدار نبودن شغل و درآمد ثابت

با پیشرفت تکنولوژی و تغییر جایگاه شغل ها، افراد کمی هستند که مدت طولانی در شغلی بمانند و درآمد ثابت داشته باشند. فروش شبکه ای نیاز به سرمایه اولیه و هنگفت ندارد و می تواند یک منبع درآمد برای مردم باشد.

نداشتن انگیزه

اگر کارمندان و مدیران یک شرکت مسئولیت پذیر نباشند و دلسوزانه کار نکنند، آن شرکت موفق نخواهد بود و نداشتن انگیزه دلیل اصلی آن است. یک روش ساده و کارآمد برای شرکت ها و داشتن کارمندان با انگیزه، فروش شبکه ای است. در این روش هر شخص نسبت به تلاش و فعالیت خود در نهایت حقوق خواهد گرفت و این دلیلی می شود که همه افراد برای حقوق بیشتر انگیزه داشته باشند و تلاش بکنند.

ایجاد انگیزه در فروش شبکه ای

آموزش مهارت های فروش و بازاریابی در سانسل
  • شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
  • تلفن: 09131098875
  • ایمیل: info@sansell.ir