سانسل
کلدکالینگ؛ 6 راهکار افزایش موفقیت در کلدکالینگ

کلدکالینگ؛ 6 راهکار افزایش موفقیت در کلدکالینگ

کلد کالینگ(cold calling) یا تماس سرد برای کاریابی یک روش موثر اما دشوار است و به تماس هایی فروشندگان تلفنی با مشتریان برقرار می کنند، گفته می شود. دلیل نام گذاری کلدکالینگ آزاردهنده بودن این تماس ها برای مشتری است. فروشندگان فروش تلفنی با استفاده از یکسری تکنیک ها باید تماس سرد را به گرم تبدیل کنند. آموزش این تکنیک ها و بکار گیری آنها باعث می شود که فروش تلفنی جایگاه خود را حفظ کند و روی کارآمدن شبکه های اجتماعی از موفقیت آن جلوگیری نکند. با وجود همه این موارد بازهم روش کلد کالینگ باید مورد استفاده قرار بگیرد.

کلد کالینگ چه هدفی دارد؟

در بسیاری از مواقع افراد از مرحله یا روش انجام کاریابی خود رضایت ندارند، به این دلیل که هدف آن روش را به درستی نمی دانند. در ادامه به دو هدف کلدکالینگ که یکی حداقلی و دیگری حداکثری است، اشاره میکنیم:
  • ارتباط تلفنی با فرد مناسب و برقراری ارتباط تا ارسال رزومه، هدف حداقلی است.
  • خیلی از منابع هدف حداکثری کلدکالینگ را برجسته کرده اند و آن دعوت به مصاحبه در پایان مکالمه است.

هدف کلد کالینگ


در چه صورت کلد کالینگ به هدف خود رسیده است؟

در صورت درخواست رزومه کلد کالینگ به هدف خود رسیده است اما قرار برای یک دیدار حضوری ایده آل ترین حالت است. اگر توقع پیشنهاد موقعیت شغلی در پایان مکالمه داشته باشید، به درستی هدف و کارکرد این روش را درک نکرده اید. احتمال موفقیت در کلد کالینگ اگر در سایر مراحل مشکلی وجود نداشته باشد، تقریبا می توان گفت 100درصد است.

مهم ترین راهکارهای افزایش موفقیت در کلد کالینگ

داشتن آگاهی از یک محصول و برقراری تماس تلفنی برای موفقیت در کلدکالینگ کافی نیست و راهکارهایی برای رسیدن به موفقیت و جلوگیری از دلسرد شدن وجود دارد که به آن اشاره می کنیم:

انتخاب طرح تماس

داشتن یک اسکریپت مکالمه به معنای داشتن طرح تماس نیست بلکه فقط بخشی از طرح تماس است. در طرح تماس برای کلد کالینگ همه جوانب باید بررسی و برای آن ها برنامه ریزی شود. موارد مربوط به طرح تماس شامل تهیه لیست مشتریان هدف، طرح مدیریت تماس ها، نحوه مکالمه با مشتری های مختلف، زمان بندی و برنامه ریزی برای ایجاد کلد کالینگ، طرح ریزی برای قانع کردن مشتری در ثانیه‌های اول تماس می شود.

ارائه پیشنهادات ویژه در کلد کالینگ

پیشنهاداتی مثل فروش عمده و تخفیفات ویژه به مشتری باعث موفقیت در کلد کالینگ می شود. برای ترغیب مشتریان احتمالی به خرید، بهترین تاکتیک آگاه کردن مشتری از زمان تخفیف و یادآوری مجدد در دوران تخفیف است.

شناخت رقبا

رقابت با رقبای موفق و فعال در زمینه های نحوه ارائه محصول، خدمات پس از فروش و... در افزایش فروش کمک زیادی می کند. شناسایی نقاط قوت و ضعف حریف می تواند منجر به کلد کالینگ موفق شود. در طول تماس باید هوشمندانه عمل کنید و برند رقیب را بطور غیر مستقیم با برند خود مقایسه کنید.

شناخت رقبا در کلد کالینگ

حفظ مشتریان

حفظ مشتریان در واقع یعنی اهمیت دادن به نظریات، پاسخگویی دقیق به سوالات و انتقادات آن ها. حفظ مشتریان می تواند تاثیر بسیار مهمی برای افزایش فروش در کلد کالینگ داشته باشد.

صحبت نکردان دائم

صحبت بدون وقفه یکی از علل شکست در کلد کالینگ است. این کار باعث می شود که مشتری حس کند بازاریاب قصد دارد به هر نحوی محصول خود را غالب کند و هیچ اهمیتی برای مشتری قائل نیست. صحبت کردن می تواند تاثیر خوبی در افزایش فروش داشته باشد در صورتیکه با رعایت ادب و احترام و نکات مهم گفته شده، باشد.

سبک ارتباطی کششی

اصولا بازاریابان تلفنی برای برقراری ارتباط با مشتری از دو سبک ارتباطی کششی و فشاری استفاده می کنند. سبک ارتباطی کششی باعث افزایش فروش در کلد کالینگ می شود. در این سبک سوالاتی به صورت بله و خیر با اولویت مشتریان طرح می شود. 

صحبت نکردن دائم در کلدکالینگ
آموزش مهارت های فروش و بازاریابی در سانسل
  • شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
  • تلفن: 09131098875
  • ایمیل: info@sansell.ir