سانسل
CRM چیست؟ آشنایی با نرم افزار CRM

CRM چیست؟ آشنایی با نرم افزار CRM

CRM، نرم افزار ارتباط با مشتری است که مخفف شده عبارت انگلیسی Customer Relationship Management  می باشد. نرم ‌افزار برای ارتباط با مشتریان که بر همین اساس طراحی شده در عرض چند سال به شدت تکامل پیدا کرد و در بین کسب و کارها متداول شد. بر اساس این نرم ‌افزار، ارتباط با مشتریان برای هر کسب و کار، بهتر و بیشتر میسر شد. 
امروزه شاهد آن هستیم که شرکت ‌های بزرگ بر اساس طراحی نرم ‌افزار ارتباط با مشتریان، فعالیت ‌های تبلیغاتی و بازاریابی خود را پیش می برند. این نرم افزار، یک پایگاه داده قدرتمند به شمار می‌ رود که تعاملات مشتری را در هر کانال ارتباطی در یک مکان جمع آوری می کند. 
مدیریت داده های متمرکز، مزایای زیادی دارد. اول آنکه به کسب و کارها کمک می ‌کند تا مشتریان را حفظ کنند و خدمات رسانی بهتری را انجام دهند. دومین مزیت مهم نرم افزار CRM این است که برای هر نوع کسب و کار با هر حجم فعالیت مفید است و باعث کمک کردن به سودآوری و رشد آنها خواهد شد.
چنانچه شما هم مدیریت کسب و کاری را بر عهده دارید، می خواهید روز به روز پیشرفت کنید و فعالیت خود را توسعه دهید، حتماً به راه اندازی و طراحی نرم افزار CRM نیاز دارید. با ما همراه باشید تا در ادامه بحث شما را با مزایای این برنامه ها آشنا کنیم.

CRM چیست؟

مزایای CRM برای کسب و کارها چیست؟

نرم افزار CRM دارای مزایای زیر برای کسب و کارها می باشد:

خدمات مشتری را بهبود می بخشد

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان یا همان CRM تمام مخاطبین شما را مدیریت می کند. این نرم افزار، اطلاعات مرتبط با مشتری را جمع آوری کرده و برای هر کدام از مشتریان شما یک نمایه ایجاد می کند؛ بنابراین برای شما این امکان فراهم است تا به راحتی به اطلاعات مهمی برای درک بهتر رفتار مشتریان دست پیدا کنید.
اطلاعاتی که در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان وجود دارد شامل سوابق خرید آنها، ارتباطات مشتری در کانال های ایمیل و چت آنلاین و غیره می باشد. به این ترتیب، مشتری مجبور نیست که درخواست ها و علایق خود را بارها و بارها برای شما تکرار کند. با استفاده از این برنامه ها می توانید استراتژی جدیدی برای راه اندازی باشگاه مشتریان ترتیب دهید تا آنها را وفادار نگه دارید.

باعث افزایش فروش می شود

دومین مزیت CRM برای کسب و کارها، افزایش فروش است. ساده سازی و بهبود فرآیند فروش، ایجاد قیف فروش، تجزیه- تحلیل داده های فروش بر اساس این نرم ‌افزار امکان پذیر خواهد بود. بهره وری در فروش هدف اصلی استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان است. این سیستم به شما امکان می دهد تماس های صوتی، چت و ایمیل مشتری را در یک مکان در دسترس داشته باشید. 
برای به دست آوردن معاملات بیشتر، لازم است این اطلاعات را جمع آوری کنید تا فروش را بارها و بارها داشته باشید. کانال ‌های مختلفی برای فروش در دسترس اند که بر اساس همین سیستم قابل مدیریت می باشند.

افزایش میزان فروش به کمک نرم افزار CRM

مشتریان بیشتری جذب می کنید و آنها را نگه می دارید

سومین مزیت CRM برای کسب و کارها و شرکت‌ ها، جذب مشتریان بیشتر و حفظ آنها است. نرخ نگهداری مشتریان وفادار با استفاده از این برنامه های نرم افزاری افزایش پیدا می کند. ریزش مشتری، یک چالش بزرگ برای کسب و کارهای اینترنتی است؛ بنابراین مانعی برای رشد و فروش محسوب می شود. 
برنامه هایی مانند نرم ‌افزار ارتباط با مشتریان باعث می ‌شود که از آنها پشتیبانی کنید و خدمات متنوعی را ارائه دهید. این خدمات شامل پاداش دادن یا ارتباط بهتر برای ارائه تخفیف ها می باشد. این نرم افزار به شما کمک می کند که بفهمید چرا مشتریان ریزش داشته اند؛ چرا از شما خرید نمی‌ کنند و سپس ابزارهایی برای حل این مشکل به کار ببرید.


آموزش مهارت های فروش و بازاریابی در سانسل
  • شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
  • تلفن: 09131098875
  • ایمیل: info@sansell.ir